ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت عجیب کمپانی بوئینگ با هدف محافظت از وسایل نقلیه نظامی

پتنتی متعلق به کمپانی بوئینگ که به تازگی جزئیات و اطلاعات مرتبط به آن در اینترنت انتشار یافته تا حد زیادی یادآور خاطرات فیلم های علمی و تخیلی همچون جنگ ستارگان است که در آنها ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۴

پتنتی متعلق به کمپانی بوئینگ که به تازگی جزئیات و اطلاعات مرتبط به آن در اینترنت انتشار یافته تا حد زیادی یادآور خاطرات فیلم های علمی و تخیلی همچون جنگ ستارگان است که در آنها یک سپر محافظتی ویژه از برخورد آتش دشمن به نیروهای خودی و سفینه ها و... جلوگیری می نمود.

این پتنت که تحت عنوان "متد و روشی برای تضعیف موج انفجار از طریق سپر الکترومغناطیسی" نامگذاری شده، بیانگر ایده ای برای توسعه ی تکنولوژیست که به کمک آن می توان از وسایل تقلیه نظامی در میادین جنگ و در مقابل موج های انفجار حاصل از برخورد موشک و موارد مشابه به زمین محافظت نمود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس الگوی ارائه شده از جانب بوئینگ سنسوری که بر روی وسایل نقلیه نظامی نصب شده پس از رخ دادن یک انفجار در فاصله ای نزدیک، محل اصابت آتش دشمن را شناسایی و سپس با فعال کردن یک سیستم ویژه اقدام به شلیک پالس های قدرتمند لیزر در جهت موج حاصل از آن می نماید.

این پالس های لیزر قوی در اصل با یونیزه کردن ذرات هوا اقدام به ایجاد یک کانال پلاسما می نمایند، دما و تراکم این کانال به گونه ای است که می تواند قدری از موج انفجار را بازتاب داده و باقی آن را نیز جذب و یا منکسر نماید تا از آسیب وارد شدن به تجهیزات مختلف و یا پرتاب شدنشان به اطراف جلوگیری کند.

deflector2

همچنین از این تکنولوژی می توان برای محافظت از ناوگانهای دریایی، ساختمان ها و هواپیماها نیز استفاده نمود. البته نباید از یاد برد که طبق پتنت بوئینگ جلوگیری از برخورد مستقیم موشک و یا سایر موارد مشابه به تجهیزات تحت حفاظت امکان پذیر نیست و این روش تنها یک سیستم ایمنی در برابر موج های ایجاد شده ی پس از انفجار محسوب می گردد.

ایده ی تجاری-نظامی مذکور سه سال پیش در ایالات متحده به ثبت رسیده و اخیراً جزئیاتی از آن توسط سازمان ثبت ابداعات و اختراعات در این کشور به بیرون درز پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • mehdi
    mehdi | ۴ فروردین ۱۳۹۴

    به نظر من سه چیز انسان ها رو به ستاره ها می رسونه : 1 - الکترومغناطیس - 2 کربن - ضد ماده

  • Morteza
    Morteza | ۴ فروردین ۱۳۹۴

    من کلا با این سیستم پتنت مشکل دارم ، طرف فقط به یه چیزی فکر میکنه ، حالا اصلا شاید نو هم نباشه ، شاید خاص هم نباشه ، میره ثبت میکنه بعد براش حق کپی رایت هم قائل میشن .
    مثلا اپل ثبت میکنه یه دستگاه مستطیل با گوشه های گرد ! بعدم روی همون شکایت و شکایت کشی . مسخره بازیه دیگه . پتنت ورق خوردن EBook ! بابا اینو من 7 8 سال پیش توی کارای فلشی استفاده کردم بعد تازه ثبت اختراع میشه !
    یا همین پتنتی ک بوئینگ ، خوب اگر میتونی بسازش ، نمیتونی دگه چه حقی چه کشکی ؟

  • TROOL
    TROOL | ۴ فروردین ۱۳۹۴

    کی رو ماشین نصب میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی