ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

5 اختراع قابل توجه که کیفیت آب را بهبود می بخشند

بحران جهانی آب هنوز هم تهدیدی همه جانبه محسوب می شود. بر اساس آمار سازمان جهانی سلامت، تقریبا، 750 میلیون نفر در سراسر جهان به آب سالم و قابل نوشیدن دسترسی ندارند که 90 درصد ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

بحران جهانی آب هنوز هم تهدیدی همه جانبه محسوب می شود. بر اساس آمار سازمان جهانی سلامت، تقریبا، 750 میلیون نفر در سراسر جهان به آب سالم و قابل نوشیدن دسترسی ندارند که 90 درصد آن ها در آفریقا و آسیا زندگی می کنند.

از سوی دیگر، گزارشی که سازمان ملل منتشر کرده می گوید تا سال 2030، آب های آشامیدنی سراسر جهان، تنها می تواند 60 درصد نیاز انسان ها را برآورده کند.

کارآفرینان، افراد خلاق و سازمان های بسیاری اخیرا کار روی وسایل و تکنولوژی های مرتبط را شروع کرده اند. از LifeStraw، لوله ای که آب آلوده را به آب شرب تبدیل می کند گرفته تا سیستم LUV Water.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا تعدادی از این تکنولوژی ها، ترفندها و راهکارها را با یکدیگر مرور کنیم.

The Drinkable Book

water-is-life-drinkable-book

The Drinkable Book یک منبع دو کاره است. اولا اینکه واقعا یک کتاب است و می توان مشاوره هایی مخصوص را در آن خواند و دوما اینکه می توان از آن به عنوان فیلتر آب استفاده کرد. بر اساس گفته های سازنده آن، هر کتاب می تواند تا 4 سال، آب پاکیزه در اختیار کاربرش قرار دهد.

LUV Water

دانشجویان دانشگاه Carnegie Mellon این دستگاه را ساخته اند. یک سیستم تصفیه آب که خودش انرژی مورد نیازش را تامین می کند. وزن آب سبب می شود که موتور درون دستگاه بچرخد و لامپ های فرابنفش به کار بیفتند. لامپ های LED، تقریبا 99.9 درصد تمام پاتوژن های درون آب را از بین می برد.
آن ها قصد دارند تکنولوژی شان را وارد بطری های آب کنند تا تصفیه آب همراه انجام شود.

بیلبورد ژنراتور آب

در سال 2013، دانشگاه مهندسی و تکنولوژی () در لیما، بخشی از کشور پرو، کمپین تبلیعاتی #AirHuerta را راه اندازی کرد. بیلبوردهای مورد استفاده در این کمپین، رطوبت هوا را جذب کرده و به آب آشامیدنی تبدیل می نومدند. بر اساس گفته های تایم، این بیلبورد می تواند در هر روز بیش از 26 گالون آب تولید کند.

Slingshot

دین کامن، مخترع Segway و ویلچرهای iBot، دستگاه تصفیه آبی به نام Slingshot ساخته است. Slingshot آب را به حالت جوش در می آورد، سپس بخار H2O را دوباره فشرده کرده و به آب 100 درصد طبیعی تبدیل می کند. Slingshot را می توان مکانیزم خورشید در ابعاد بسیار کوچک دانست.
در سال 2011، کوکاکولا و شرکت کامن، DEKA، پانزده اسلینگشات به 5 مدرسه در غنا فرستادند و برای 6 ماه آن ها را مورد آزمایش قرار دادند. بر اساس گفته های Popular Science، این دو همکار، قرار است از سال 2013 تا انتهای 2015، تعداد دو هزار واحد اسلینگ شات در مناطقی چون آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین قرار دهند.

LifeStraw

lifestraw2

تصور کنید وسط دریا باشید و تشنه بمانید. سازندگان دستگاه تصفیه آب LifeStraw، وسیله ای طراحی کرده اند که آب کثیف را در کسری از ثانیه به آب قابل شرب تبدیل می کند.

LifeStraw که شبیه یک لوله ضخیم پلاستیکی است، از تکنولوژی مخصوصی بهره می برد که آب را به درون خود کشیده و تصفیه می کند.

Flush

این اختراع دسترسی به آب قابل شرب را افزایش نمی دهد اما ارزش اشاره کردن را بدین جهت دارد که به کاربرانش اجازه می دهد با اندکی تلاش، مقادیری آب ذخیره کنند.

دانشجویان مهندسی در کالج یونیون کوپر شهر نیویورک، فلاش دستشویی دوگانه ای طراحی کرده اند که به ذخیره آب کمک می کند. با قرار دادن محفظه ای کوچک درون محفظه بزرگ سیفون، مقدار آبی که شارژ می شود کاهش یافته و در نتیجه مصرف آب کمتر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • aquajoy
    aquajoy | ۱۹ تیر ۱۳۹۶

    خیلی عالی
    برای اطلاعات بیشتر درباره دستگاه های تصفیه آب و هوای خانگی به وب سایت : http://hirabsun.com مراجعه فرمایید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی