ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه دهندگان از امروز می توانند اپلیکیشن های خود برای ویندوز ۱۰ را آماده کنند

در حالیکه مایکروسافت قصد دارد در تابستان پیش رو نسخه ی جدید سیستم عاملش را عرضه کند، از امروز توسعه دهندگان به ابزارها و اطلاعات لازم دسترسی داشته و می توانند اقدام به ایجاد اپلیکیشن ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۴ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۸

در حالیکه مایکروسافت قصد دارد در تابستان پیش رو نسخه ی جدید سیستم عاملش را عرضه کند، از امروز توسعه دهندگان به ابزارها و اطلاعات لازم دسترسی داشته و می توانند اقدام به ایجاد اپلیکیشن یا بهینه سازی محصولات پیشین خود برای ویندوز ۱۰ نمایند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

همانطوری که پیش از این نیز گفته شده بود ویندوز ۱۰ توانایی اجرا بر روی گستره ی مختلفی از سخت افزارها همانند کامپیوترهای شخصی، Xbox One، تلفن های هوشمند و تبلت ها را داراست و اکنون نیز پیش نمایش اولیه منتشر شده از کیت توسعه نرم افزاری مرتبط به این سیستم عامل، به توسعه دهندگان فرصت می دهد تا اپ های خود را برای درست نشان داده شدن بر روی صفحات نمایش با سایز مختلف و مورد استفاده قرار گرفتن توسط ورودی های سنتی (ماوس و کیبرد) و ورودهای مدرن (تاچ) بهینه سازی نمایند.

اینکه ردموندی ها تصمیم گرفته اند پیش از فرا رسیدن ماه آوریل و برگزاری کنفرانس Build برای توسعه دهندگان راهکارهای لازم در مورد ایجاد و توسعه ی اپلیکیشن برای نسل جدید سیستم عامل خود را ارائه کنند قدری رسانه های مختلف را شگفت زده نموده است.

در حالیکه ابزارهای ارائه شده صرفاً نسخه های پیش نمایشی بسیار ابتدایی محسوب می گردند اما نمای کلی بهتری از این ایده که توسعه دهندگان چگونه قرار است برای ویندوز ۱۰ به ایجاد اپلیکیشن بپردازند ارائه می دهند، ضمن اینکه به کمک آنها می توان پی برد مایکروسافت تلاش دارد پورت کردن محصولات نرم افزاری به پلتفرم های موبایلی iOS و اندروید را بیش از هر زمان دیگری ساده نماید.

غول دنیای نرم افزار ساکن ردموند قبلاً از مفهومی با عنوان اپ های فراگیر (Universal) سخن به میان آورده بود اما حالا این شرکت در مستندات داخلی خود اپلیکیشن های قرار گرفته در دسته بندی یاد شده را با عنوان "Windows Apps" مورد خطاب قرار می دهد.

توسعه دهندگان از همین امروز قادر هستند تا کار بهینه سازی و ساخت محصولات جدید خود را آغاز نمایند و احتمالاً در ماه آوریل جزئیات و اطلاعات بسیار بیشتری در همین رابطه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • nader
    nader | ۴ فروردین ۱۳۹۴

    مایکروسافت به دلیل اینکه تا به حال سیستم عاملشو بسته نگه داشته دچار مشکلات امنیتی زیادی شده امیدوارم در نسل جدید سیستم عاملش کد های اون رو هم انتشار بده تا عیوبش برطرف بشه .اما یه نکته :باعث تاسفه ما ایرانیها با وجود اینکه مسلمانیم و طبق شرع و قانون نباید دزدی کنیم خیلی راحت این کار رو انجام می دیم وخیلی راحت از نرم افزارهای کرک شده استفاده میکنیم و عین خیالمون هم نیست و هزارتا بهونه براش آماده داریم واقعا این برنامه نویس های که می رن این نرم افزار ها رو کرک میکنند دارن به این ملت -به خودشون- به همکارانشون خیانت میکنند و همین دلیل عقب موندگی صنعت نرم افزار ایرانه

  • TROOL
    TROOL | ۴ فروردین ۱۳۹۴

    دمشون گرم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی