ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در پی تصاحب کمپانی AMD است [شایعه]

در گزارش تازه ای که از جانب یکی از رسانه های کره جنوبی انتشار یافته احتمال داده شده که سامسونگ الکترونیکس مشغول تلاش برای تصاحب یکی از بزرگترین کمپانی های فعال در عرصه ی محصولات نیمه رسانا، ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۶ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

در گزارش تازه ای که از جانب یکی از رسانه های کره جنوبی انتشار یافته احتمال داده شده که سامسونگ الکترونیکس مشغول تلاش برای تصاحب یکی از بزرگترین کمپانی های فعال در عرصه ی محصولات نیمه رسانا، یعنی AMD باشد.

کمپانی کره ای تا به امروز خودش دستی بر آتش داشته و بسیاری از پردازنده های مورد نیاز تلفن های هوشمندش را به صورت داخلی به تولید می رسانده است. اما در صورتیکه شایعه ی پیش تر اشاره گشته صحت یابد، آنها قادر می گردند از تکنولوژی های کنونی AMD استفاده برده و خودشان را در قیاس با رقبا بسیار جلوتر قرار دهند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

AMD با بسیاری از تولید کنندگان کامپیوترهای شخصی رابطه نزدیکی دارد و سابقه ی همکاری طولانی را نیز با آنها رقم زده، ضمن اینکه نباید از خاطر برد این برند موفق یکی از جدی ترین رقبای اینتلمحسوب می گردد و خطوط تولید توانمندی در زمینه ی پردازشگرهای گرافیکی نیز داراست.

در صورتیکه سامسونگ شرکت مورد اشاره را تصاحب نماید عملاً قادر می گردد وارد رقابتی مستقیم و جدی تر با دو نام بسیار مطرح و بزرگ بازار در صنعت محصولات نیمه هادی، یعنی کوالکام و اینتل شود.

وب سایت eteknix در همین رابطه می نویسد این خرید از جانب غول تکنولوژی کره ای ممکن است تنها با هدف ادغام فن آوری های AMD با پردازنده های تولیدی شان نباشد و احتمال می رود سامسونگ از این طریق بخواهد در مناقشه ی حقوقی خود با Nvidia از پتنت ها و تکنولوژی های گرافیکی کمپانی تازه خریداری شده اش بهره گرفته و جریان دادگاه را به نفع خود تغییر دهد.

AMD در سال های گذشته کمپانی ATI را خریداری نمود و از این طریق امکان یافت خودش را به شکلی ویژه در بازار پردازشگرهای گرافیکی کامپیوترهای دسکتاپ مطرح کند. از آنجایی که ATI قبل از پیشتاز شدن Nvidia در بازار، به فعالیت در زمینه ی مورد بحث اشتغال داشت، احتمال می رود آنها مالک پتنت هایی باشند که سبب گردند طرف دعوای حقوقی سامسونگ در دادگاه از مواضعش عقب نشینی کند.

ناگفته نماند که این خرید تنها برای کره ای ها سودآور نخواهد بود و در صورت به توافق رسیدن طرفین، AMD نیز قادر می گردد از سرمایه کلان مالک جدیدش بهره مند شده و بودجه ای بسیار بزرگ تر نسبت به گذشته را به اهداف تحقیق و توسعه ی خودش تخصیص دهد و بدین وسیله فاصله اش با رقیب بزرگی همچون اینتل را کمتر نماید.

بعید هم نیست سامسونگ حتی پس از تصاحب AMD نیز اجازه دهد این شرکت به فعالیت و حیات مجزای خود ادامه داده و با تزریق ارقام قابل توجهی از بودجه، امکان رشد و ترقی تکنولوژی های مطلوب کنونی آنها را فراهم نماید و سپس از این دستاوردهای تازه در تولیدات خودش هم بهره ببرد.

تا کنون هیچ یک از دو کمپانی فوق الذکر حاضر نشده اند در رابطه با این گزارش اظهار نظر خاصی را صورت دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۶ فروردین ۱۳۹۴

    بخر آغا بخر :-D

  • ravi
    ravi | ۶ فروردین ۱۳۹۴

    امکان نداره این اتفاق بیفته چون الان AMD داره پردازنده و گرافیک کنسول های نسل 8 رو میزنه و توی بازار گرافیک هم با HBM میتونه حسابی گرد و خاک به پا کنه و وضعیت خوبی داره AMD و در حال پیشرفته و از طرفی شرکت به این بزرگی قیمت بالایی هم خواهد داشت و سامسونگ فکر نمیکنم حاضر بشه تا این حد هزینه کنه!

  • مرتضی عبدی
    مرتضی عبدی | ۶ فروردین ۱۳۹۴

    ندایی از انتهای میز AMD را بخر...

    • مرتضی عبدی
      مرتضی عبدی | ۶ فروردین ۱۳۹۴

      بر و بکس نارنجی اون مقاله آقای نیما دادگستر رو حتما یادشونه

  • TAHER
    TAHER | ۶ فروردین ۱۳۹۴

    هرگز این اتفاق نخواهد افتاد...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی