ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نیم نگاهی بر کنسول های بازی شرکت نینتندو

نینتندو اخیرا خبر از ساخت کنسول بازی NX را داده، کنسولی که به گفته آن ها قرار است ما را شگفت زده کند. این شرکت سابقه خوبی در ارائه نوآوری ها به دنیای سرگرمی داشته ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۶ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

نینتندو اخیرا خبر از ساخت کنسول بازی NX را داده، کنسولی که به گفته آن ها قرار است ما را شگفت زده کند. این شرکت سابقه خوبی در ارائه نوآوری ها به دنیای سرگرمی داشته که نزدیک ترین نمونه آن زنده کردن کنترلرهای حرکتی است.

در سال 2005، نینتندو با Wii گامی بزرگ و رو به جلو برداشت و حالا پس از افتی محسوس، نوبت به کنسول بعدی رسیده است تا لطمات Wii U‌ را جبران کند. این نوآوری بزرگ که ایواتا از آن سخن می گوید چیست؟

بگذارید نگاهی داشته باشیم به گالری کنسول های نینتندو و مروری کوتاه بر تاثیرشان روی بازار داشته باشیم، شاید جوابی به سوال بالا یافتیم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

1920px-nes-console-set

Nintendo Entertainment System - نینتندو سال هاست که در تجارت کنسول های بازی فعالیت می کند و این کنسول، تقریبا نقطه شروع آن هاست. NES دقیقا اولین کنسول بازی نینتندو نبوده اما با NES بود که نینتندو به جهان معرفی شد. لیستی فراموش نشدنی از بازی ها که روی آن بود، خاطراتی فراموش نشدنی در دوران کودکی برای هر کدام از ما رقم زده است.

nintendo-gameboy-10

Nintendo Game Boy - شانس اینکه یکی از این ها را در خانه داشته باشید بسیار زیاد است. گیم بوی ها بسیار معروف بودند و بسیار هم فروختند. برای اولین بار می توانستیم هر کجا که می رویم بازی های مان را هم همراه داشته باشیم. فقط باید چند باتری اضافه در دسترس می بود.

snes-mod1-console-set

Super Nintendo Entertainment System - مگا من اکس، Super Mario World، سوپر متروید، Chrono Trigger و چند ده بازی دیگر، تنها نام هایی اندک از بی شمار عنوانی است که برای SNES منتشر شد و آن را به کنسولی فراموش نشدنی تبدیل کرد.

746px-virtual-boy-wcontroller

Nintendo Virtual Boy - این یکی بد بود، مطلقا بد بود. شاید نینتندو هم دوست داشته باشد که فراموش کند چنین چیزی وجود داشته، ما هم دوست داریم اما به هر حال اولین کنسول بازی واقعیت مجازی بوده.

1280px-nintendo-64-wcontroller-l

Nintendo 64 - پس از شکست ویرچوال بوی، نینتندو 64 آمد و با عناوینی چون ماریو 64 و The Legend of Zelda: Ocarina of Time، کار را تمام کرد. این اولین باری بود که بسیاری از بازی های نینتندو را به صورت سه بعدی می دیدیم.

nintendo-game-boy-color-fl

Game Boy Color - هر چیزی که در مورد گیم بوی اول دوست داشتیم را در نظر بگیرید، اندکی کوچکتر و باریک ترش کنید اما صفحه اش رنگی باشد. عاشقش می شدید. این دستگاه از جنس پلاستیک شفاف بود و در نتیجه معماری داخل آن کاملا قابل ملاحظه بود.

800px-game-boy-advance-1stgen

Game Boy Advance - برای اولین بار، گیم بوی ادونس توانست تجربه ای مشابه تجربه کنسول های دستی امروزی را به شکلی که در تصویر بالا می بینید ارائه دهد.

800px-gamecube-set

Nintendo GameCube - گیم کیوب کنسول قدرتمندی بود و بازی های انحصاری با کیفیت و فوق العاده ای برای آن منتشر شد اما هیچ وقت نتوانست در حد پلی استیشن 2 ظاهر شود. در حقیقت پشتیبانی شرکت ها و توسعه دهندگان بازی از پلی استیشن 2 به قدری بود که تقریبا همه یادشان رفته بود کنسولی به اسم گیم کیوب هم وجود دارد.

659px-nintendo-ds-fat-blue

Nintendo DS - و دوباره نینتندو پس از چند تجربه نه چندان موفق بازگشت. یک کنسول عجیب و غریب که به جای یک صفحه نمایش پیوسته، دو صفحه نمایش داشت. یکی از آن ها لمسی بود و دیگری صرفا برای نمایش تصاویر گیم پلی. با استفاده از این نوآوری، توسعه دهندگان بسیاری توانستند ایده های جدیدی پیاده کنند و در مجموع نینتندو دی اس به محبوب ترین و پرفروش ترین کنسول دستی تاریخ بدل گردد. دی اس برای اینکه بهترین کنسول بازی تاریخ باشد، تنها چند میلیون واحد از پلی استیشن کمتر فروخته است.

sc017

Nintendo Wii - پس از دی اس، وقتی که Wii معرفی شد و ابتکار به کنسول های خانگی رسید، منتقدین شوکه شده بودند که نینتندو چگونه می خواهد با کنترلری متفاوت که هیچ شباهتی به ورژن های کلاسیک ندارد، بازی بسازد و بفروشد؟ آن ها معتقد بودند که Wii هم یک شکست دیگر از سونی نینتندو است اما در عوض این کنسول بیش از 100 میلیون واحد فروخت و بک یکی از پرطرفدارترین کنسول های بازی تاریخ تبدیل شد.

nintendo-3ds-aquaopen

Nindento 3DS - حقیقتش را بخواهید، 3DS نسبت به DS چیز جدیدی نداشت. نینتندو هر آنچه که در مورد DS خوب بود را در کنسولی جدید و پیشرفته تر آورده بود. تنها تفاوت بزرگ این دو، اضافه شدن ارائه تصاویر سه بعدی بود. اگر تجربه کار با 3DS را داشته باشید می دانید که تصاویر 3 بعدی و عمقی، بدون عینک چقدر زیبا و جالب به نظر می رسند. بعدها آرشیو بزرگی از بازی ها به کنسول آمد و خرید کنسول هم طبیعتا واجب شد.

nintendo-wii-u-product-photos-add-03

Nintendo Wii U - هر اوجی، نقطه عروجی هم دارد. نینتندو با Wii U با سر به زمین خورد. تفکر آن ها این بود که اگر Wii با آن کنترلر عجیب و غریب اش موفق شده، پس Wii U هم می تواند موفق باشد اما حقیقت این است که تا به امروز، Wii U حتی یک دهم Wii هم فروش نداشته و حالا نینتندو از تولید کنسولی جدید سخن به میان آورده است. اما Wii U واقعا انحصاری های فوق العاده ای دارد و روند تولید بازی های بی نظیر برای آن، همچنان ادامه دارد.

nintendo-3ds09

New Nintendo 3DS - این یک کنسول جدید نیست، بلکه یک 3DS جدید و پیشرفته است که برخی نکات در آن بهتر شده است. برای مثال صفحه نمایش بزرگتر، دکمه ای اضافه برای کنترل حرکت کاراکترها و چند جا به جایی کوچک و بزرگ. نینتندو 3DS کنسول جذابی است و ورژن جدید آن با چیپ سخت افزاری قوی تر، تجربه ای عالی در اختیارتان می گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • saeed-nz
    saeed-nz | ۷ فروردین ۱۳۹۴

    یادش بخیر نینتندو 64 چقدر بازی میکردم.چقدر قشنگ بودن بازیاش مخصوصا بازی های افسانه زلدا (اکارینا اف تایم) و (ماژورا ماسک)
    واقعا اون زمان هیچی از پلی استیشن وان کم نداشت که بازیاش با کیفیتر هم بودن
    ولی خداییش بازیهای پلی استیشن وان یه چیز دیگه بودن مثل
    resident evil 2
    dino crises که عاشقش بودم نمیدونم کاپکوم چرا دیگه سریه داینو کرایسس رو نمیسازه
    crash همیشه با پسرخالم و برادرم دعوا میکردیم سر برد و باخت

  • dandelion
    dandelion | ۷ فروردین ۱۳۹۴

    خیلی دلم میخواد یکی از کنسول های نینتندو رو داشته باشم

  • TROOL
    TROOL | ۷ فروردین ۱۳۹۴

    هنوزم این دستگاه ها طرفدار داره !

  • farid
    farid | ۶ فروردین ۱۳۹۴

    اینقدر پلی استیشن و ایکس باکس رشد داشتند که نینتندو زیاد به چشم نمیاد. البته با اومدن واقعیت مجازی بازیها در اینده یه جهش بزرگ میزنند.

    • Navid
      Navid | ۷ فروردین ۱۳۹۴

      دوست عزیز شما اصلا باز صنعت بازی آشنایی دارید؟ وقتی‌ فروش wii از مجموع فروش ps3 و X360 هم بیشتره چطوری نینتندو به چشم نمیاد؟

      • farid
        farid | ۷ فروردین ۱۳۹۴

        عزیزم چرا الکی جو میدی . اول تکلیف خودتو مشخص کن که فروش کدوم کنسول نیتندو رو میگی بعد بیا کامنت بزار.

        فهرست پرفروش ترین کنسول های بازی در ویکی پدیا هست . یه نگاه بنداز

مطالب پیشنهادی