ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینترنت و شبکه

فیس بوک در حال توسعه درون های خورشیدی برای گسترش اینترنت جهانی است

گویا فیس بوک هم پا در کفش گوگل کرده ووارد ماجرای بالون ها و پهپادهای اینترنت رسان شده است. حالا یک قدم به اجرایی شدن چنین پروژه هایی نزدیک تر شده ایم. Jay Parikh، مدیر ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۷ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۰

گویا فیس بوک هم پا در کفش گوگل کرده ووارد ماجرای بالون ها و پهپادهای اینترنت رسان شده است. حالا یک قدم به اجرایی شدن چنین پروژه هایی نزدیک تر شده ایم. Jay Parikh، مدیر ارشد بخش مهندسی فیس بوک به وال استریت ژورنال گفته که فیس بوک قصد دارد در تابستان پیش رو،دِرون اینترنتی خورشیدی اش را تحت «آزمایش پرواز واقعی» قرار دهد. نسخه کوچکتری از این درون که اندازه اش یک دهم نسخه اصلی بود، اوایل اسفند ماه مورد آزمایش قرار گرفت.

این آزمایش پرواز، اولین باری خواهد بود که درون اینترنتی Aquila در ابعاد واقعی به آسمان ها فرستاده می شود. فیس بوک می گوید طول بال های این درون با طول بال های یک هواپیمای مسافربری برابر است و طول آن به «شش یا هفت [تویوتا] Priuses» می رسد اما تنها به اندازه 4 تایر ماشین وزن خواهد داشت.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه شوید.

ساختار سبک وزن درون به آن کمک می کند برای هفته ای، ماه ها یا حتی سال ها با استفاده از انرژی خورشیدی به پرواز ادامه دهد. گوگل اما شیوه ای متفاوت را در پیش گرفته و قصد دارد با استفاده از بالون، اینترنت را به دنیا برساند.

Parikh اعلام کرده که فناوری سلول خورشیدی و باتری مورد استفاده در این درون به تازگی توسعه داده شده اند. او به وال استریت ژورنال گفت سخت افزارهای سال پیش، مربوط به زمانی که پروژه اعلام شد، «به اندازه کافی برای آنچه که ما می خواستیم با این پرنده انجام دهیم خوب نبودند.»

فیس بوک همچینن باید با سرویس دهندگان اینترنت نیز توافق کند تا بتواند سیگنال ها را به 1.1 تا 2.8 میلیارد نفر که به اینترنت دسترسی ندارند، برساند. وقتی از این شرکت سوال شد که آیا سرویس اینترنتی خودشان را راه اندازی خواهند کرد، Parikh پاسخ داد که با «مأموریت اصلی» شرکت در تضاد است. او به وال استریت ژورنال گفت: «من فکر می کنم اگر خودمان می خواستیم همه اش را انجام دهیم زمان بسیار بیشتری طول می کشید. هزینه بسیار زیادی نیاز داشت و فکر می کنم این روش در بلند مدت پایدار نیست.»

شرکت های خصوصی مانند فیس بوک در حال کار روی تکنولوژی های بسیار پیشرفته و البته همراه با ریسک هستند اما قوانین نمی توانند خود را با سرعت پیشرفت فناوری همراه کنند. مدیران فیس بوک اعلام کرده اند که این پروژه به این زودی ها نهایی نمی شود و نیاز به هماهنگی های بسیاری برای تأمین اینترنت، امنیت درون ها و حریم کشورها دارد.

شرکت های بسیاری از قوانین نامناسب مربوط به دِرون ها رنچ می برند. آمازون از درون ها برای ارسال سفارش ها استفاده می کند و هفته پیش، در رابطه با قوانین این حوزه شکایت کرد.

پیشرفت همواره با موانع بسیاری رو به رو بوده اما نشد ندارد. امروزه فناوری به صورت نمایی رشد می کند و سرعت پیشرفت آن هر سال چند برابر می شود. آینده چندان دور نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • نیما
    نیما | ۹ فروردین ۱۳۹۴

    امیدوارم مدیران فیسبوک این دو مورد خیلی مهم برای ما رو در نظر داشته باشن:

    1- ما هم جزو نفراتی که به اینترنت دسترسی ندارند حساب کنند.
    چون هیچ تعریفی از اینترنت در اختیار ما ایرانی ها نیست!

    2- طبق بیانیه ی نرم افزار آزاد، حق داشتن اینترنت رو مانند حق داشتن هوا بدونند و در پی حریم هوایی امواج و قوانین مرزی اینترنت نباشند.

    بلکه ما هم امیدی به اینترنت پرسرعت و آزاد و ارزان داشته باشیم.

  • TROOL
    TROOL | ۸ فروردین ۱۳۹۴

    مطلب خوبی بود

  • مهدی
    مهدی | ۷ فروردین ۱۳۹۴

    واسه بیزینس و پیدا کردن دوستای قدیمی خوبه البته اگه بعضی از این خزا بذارن

  • Mr e
    Mr e | ۷ فروردین ۱۳۹۴

    دوستان چطوري عضو گروه تلگرام بشم؟.

  • farid
    farid | ۷ فروردین ۱۳۹۴

    فیسبوک ایول . ما که اینقدر توی فیسبوک و توییتر و اینستاگرام بودیم حالم دیگه به هم میخوره . 2.8 میلیارد نفر هنوز ارضا نشدن

مطالب پیشنهادی