ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت نام جدیدی برای اپلیکیشن های فراگیر در ویندوز ۱۰ انتخاب کرد

مایکروسافت می خواهد ساده باشد؛ پیشتر دیده بودیم که این شرکت از نام های طولانی و عجیبی در ویندوز RT استفاده نموده بود، برای مثال: Metro-style. اما آنطور که خبر می رسد، ردموندی ها تمایل دارند این ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

مایکروسافت می خواهد ساده باشد؛ پیشتر دیده بودیم که این شرکت از نام های طولانی و عجیبی در ویندوز RT استفاده نموده بود، برای مثال: Metro-style. اما آنطور که خبر می رسد، ردموندی ها تمایل دارند این بار و با عرضه ی ویندوز ۱۰، همه چیز، حتی نام ها را نیز در اوج سادگی نگه دارند.

در رویداد اخیر مربوط به توسعه دهندگان این شرکت به نام WinHEC، یکی از مهندسان برجسته ی مایکروسافت به نام Don Box، از نام جدیدی که برای اپلیکیشن های فراگیر (Universal Applications) انتخاب گشته خبر داد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

همانگونه که می دانید، اپلیکیشن های فراگیر به اپ هایی گفته می شود که در ویندوز آتی مایکروسافت، بر روی تمام دستگاه ها، از کامپیوترهای شخصی گرفته تا موبایل های هوشمند و حتی اکس باکس وان، به شکلی یکسان به اجرا در خواهند آمد.

Don Box در این خصوص گفت: «گاهی به آنها universal یا فراگیر می گوییم اما در واقع منظورمان اپلیکیشن های ویندوز است؛ «اپلیکیشن های ویندوز» بر روی تمام دستگاه ها اجرا می گردند، در صورتی که اپلیکیشن های دسکتاپ، فقط مخصوص کامپیوترهای شخصی هستند. شما قادر خواهید بود اپ های ویندوز را در تمام محصولاتی که از ویندوز ۱۰ بهره می گیرند، به اجرا در آورید.»

windowsapps.0

اگرچه نامگذاری جدید، به احتمال زیاد باعث گیج شدن کاربران در خصوص اپ های جدید و قدیمی خواهد شد اما در هر صورت می توان دید که مایکروسافت به سوی سادگی قدم بر می دارد و همین موضوع، امری بسیار مثبت محسوب می گردد.

این شرکت از لغت Metro برای زبان طراحی اپلیکیشن های مورد استفاده در ویندوز ۸ استفاده می نمود؛ همین موضوع باعث می شد تا بسیاری از کاربران، به اشتباه از عبارت اپلیکیشن های مترو استفاده کنند. خوشبختانه این بار مایکروسافت نامی صحیح را برگزیده و به کاربران و توسعه دهندگان اجازه داده تا تجربه نه چندان شیرین «مترو» را فراموش کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۸ فروردین ۱۳۹۴

    اغا اینا رو که نمیشه استفاده کرد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی