ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پتنتی جدید برای خودروهای بدون راننده اش به ثبت رساند

امروزه ایربگ (Airbag) در اغلب ماشین های دارای استاندارد دیده می شود و به هنگام تصادف های نابهنگام می تواند ناجی جان انسان ها باشد اما ایربگ در ماشین های بدون راننده گوگل اندکی متفاوت ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

امروزه ایربگ (Airbag) در اغلب ماشین های دارای استاندارد دیده می شود و به هنگام تصادف های نابهنگام می تواند ناجی جان انسان ها باشد اما ایربگ در ماشین های بدون راننده گوگل اندکی متفاوت بوده اند.

ایربگ ها نه برای محافظت از افراد داخل ماشین، بلکه برای محافظت از افرادی طراحی شده بود که ممکن است به صورت اتفاقی با ماشین های خودران تصادف کنند.

در ادامه بیشتر می خوانیم.

گوگل پتنتی به ثبت رسانده که در آن، ماشین به سوانحی که برایش رخ می دهد واکنش نشان داده و به کمک جان انسان های دیگر می آید. سنسورها می توانند هنگام برخورد یک شی یا شخص با ماشین، ضربه را تشخیص داده و سریعت ایربگ بیرونی را باز کنند.

البته این ایده می تواند به کمک سرنشینان خودرو هم بیاید. چرا که پس از برخورد جسمی با شیشه جلویی ماشین، امکان خرد شدن آن و صدمه وارد شدن به سرنشینان هم وجود دارد.

اما باز هم در هر صورت، موادی که در ایربگ های معمولی به کار گرفته می شوند چندان برای استفاده بیرونی قابل قبول نیستند. تصور کنید فرد پس از برخورد با ماشین و افتادن روی ایربگ، همانند جهنده ای کف خیابان بیفتد. اینجاست که گوگل وارد می شود و ماده ویسکو الاستیک را معرفی می کند.

البته ایده ایربگ بیرونی چیز جدیدی نیست و Volvo هم قبلا روی این طرح کار کرده. ایده Volvo را در ویدیوی زیر می توانید ببینید:

گوگی می خواهد کاملا مطمئن شود که خودروهایش کاملا دوستدار انسان ها هستند و قرار نیست ما را زیر بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۷ فروردین ۱۳۹۴

    اگر عالی باشه میشه در بقیه شرکت های ماشین سازی هم ازش استفاده بشه و این یعنی خداحافظی با تصادفات خیابونی و تلفات ، مرگ روی تصادف خیلی سخته اگر داخلش باشی سختر ، همه چیز توی ۲ تا ۴ ثانیه اتفاق میوفته اما وقتی چشاتو باز میکنی یه حس خفگی و بوی بنزین و اگر شانس بیاری کسی به دادت برسه :( خدا نصیب هیچ آدمی نکنه

  • farid
    farid | ۷ فروردین ۱۳۹۴

    چه پتنت های مزخرفی ثبت میشه . خود گوگل هم میدونه اصلا به تولید نمیرسونه . خوب ولی ثبت میکنه.

  • TROOL
    TROOL | ۷ فروردین ۱۳۹۴

    جالب ترین ایر بک مال موتور سیکلته /تا حالا دیدین
    http://pix.avaxnews.com/avaxnews/b0/26/000026b0_medium.jpeg

مطالب پیشنهادی