ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

قطره چشمی که به انسان ویژگی دید در شب می دهد

Daring biohackers، یکی از دانشمندان مشغول در سازمان غیر انتقاعی Science for the Masses است؛ وی به همراه تیمی از محققان، موفق شده تا اولین دید در شب را برای چشم انسان ها، فعال نماید. محلول شیمیایی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

Daring biohackers، یکی از دانشمندان مشغول در سازمان غیر انتقاعی Science for the Masses است؛ وی به همراه تیمی از محققان، موفق شده تا اولین دید در شب را برای چشم انسان ها، فعال نماید.

محلول شیمیایی به کار رفته در این قطره، Chlorin e6 یا Ce6 نام دارد که معمولا برای درمان بیماری شب کوری (Nyctalopia) به کار گرفته می شود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Jeffrey Tibbetts، یکی دیگر از محققان مشغول در این پروژه می گوید: «Ce6 بارها به موش های آزمایشگاهی تزریق شده و از دهه ی ۶۰ میلادی نیز، برای درمان برخی از انواع سرطان مورد استفاده قرار گرفته است. پس از تحقیقات، حال فرد داوطلب باید وارد مرحله ی بعدی گردد.»

injectitwithfire

مرحله ی بعدی، در اصل تزریق ۵۰ میلی لیتر از ماده ی مذکور در چشم است که به شخص، برای مقطع کوتاهی، توانایی دید تا ۵۰ متر در تاریکی را می دهد.

Lincea یکی از داوطلبین برای آزمایش در این پروژه بوده و می گوید پس از تزریق، در ابتدا قادر بوده تا اشیایی به اندازه دست خود را در فاصله ی ۱۰ متری ببیند، پس از مدتی، در همین فاصله امکان خواندن متون و نوشته ها بر روی اجسام متحرک نیز برایش امکان پذیر گشته. در نهایت نیز در فاصله ی ۵۰ متری، می توانست افرادی را که در کنار درختی ایستاده بودند را ببیند؛ در حالی که گروهی دیگر، صرفا ۳۰ درصد اوقات می توانستند تشخیص دهند که شخصی در آن محل ایستاده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • H.HyPeR
    H.HyPeR | ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

    احسنت به این خارجی ها که روز به روز تکنولوژیهای خارق العاده خلق میکنن؛ ما ایرانی ها که فقط ادعا داریم... اینا رو ولش، خاک بر سر اون آدم احمقی بکنن که مثل موش آزمایشگاهی تن به هر آزمایشی میده و اصلا واسه جونش و اعضای بدنش هیچ ارزشی قائل نیست...

  • Azoic
    Azoic | ۱۱ فروردین ۱۳۹۴

    شبیه جن شده !

  • حامد لند
    حامد لند | ۱۰ فروردین ۱۳۹۴

    عجب مقاله جالبی بود کیف کردم....

    واقعا دوست داشتم منم میتونستم همچین قطره ای را داشته باشم یا استفاده کنم یا کلا یه کاری واسه ساختن این بکنم.
    چون خیلی جالبه

    چشمای طرف هم باحال شده، شده شبیه یه گروهی از موجودات ماوراطبیعه که توی Vampire Diaries هستن و به Travelers معروفن.

  • TROOL
    TROOL | ۹ فروردین ۱۳۹۴

    جالبه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی