ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیا پلیر 50 دلاری که باید در خانه هر شهروند کره شمالی باشد

در کره شمالی دستگاهی که احتمالا به آن نیاز پیدا خواهید کرد نوتل (Notel) یا نوت تل (Notetel) نام دارد؛ واژه ای که سعی می کند دو عبارت تلویزیون و نوت بوک را به صورت یکجا ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۹ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

در کره شمالی دستگاهی که احتمالا به آن نیاز پیدا خواهید کرد نوتل (Notel) یا نوت تل (Notetel) نام دارد؛ واژه ای که سعی می کند دو عبارت تلویزیون و نوت بوک را به صورت یکجا به مخاطب القا کند و در واقع نوعی مدیا پلیر بسیار محبوب ساخت چین است.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته توسط رویترز بیش از نیمی از شهروندان کره شمالی که ساکن مناطق شهری آن هستند یکی از این دستگاه ها را در منازل خود دارند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این وسیله که تا همین اواخر تنها در بازارهای سیاه این کشور یافت می شد حالا قانونی شده و در فروشگاه های متعلق به دولت آن می توان با پرداخت تنها 50 دلار خریداری اش کرد.

روشن است که اهالی کره شمالی یا بهتر بگوییم مالکین این دستگاه از طریق آن به تماشای فیلم های درام تولید شده در کره جنوبی می نشینند و یا از دیدن فیلم های خارجی، موزیک ویدیو و مواردی از این دست لذت می برند که همگی شان عموما توسط دولت پیونگ یانگ ممنوع اعلام شده اند.

کره شمالی چیزی به نام اینترنت ندارد (البته اگر اینترانت دولتی آن را به حساب نیاوریم) و این یعنی شهروندان این کشور محتوی مورد نظرشان را احتمالا از طریق دستگاه های فیزیکی منتقل می کنند.

این دستگاه ها برخلاف دی وی دی پلیرهای قدیم مملو از امکانات مختلف برای پخش رسانه هستند و از کانال های تلویزیونی گرفته تا تیونر رادیو، یو اس بی و پورت کارت های حافظه اس دی، همه را در خود دارند.

یکی از افرادی که از این کشور گریخته، گفته که توانمندی های متعدد نوتل است که آن را به ابزاری ایده آل برای تماشای محتواهای ممنوعه تبدیل نموده و در این رابطه اظهار داشت:

مردم برای آنکه دستگیر نشوند یک دی وی دی کره شمالی را در خانه خود پخش می کنند و از آن سو فیلم های کره ای (جنوبی) را که روی یک درایو یو اس بی ضبط کرده اند تماشا می کنند. در مواردی که ماموران دولتی برای تفتیش خانه ها می آیند و حرارت ایجاد شده توسط دستگاه را حس می کنند به آنها می گویند که مشغول تماشای یک دی وی دی داخلی بوده اند.

این دستگاه با استفاده از باتری ماشین قابل شارژ است و برای کشوری مانند کره شمالی که دائما با قطعی برق روبروست ایده آل به نظر می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • امیر
    امیر | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

    برای اون دوستی که گفت دنبال لینک استیو حابز هست

    http://www.ted.com/talks/steve_jobs_how_to_live_before_you_die

  • آقاجون
    آقاجون | ۱۱ فروردین ۱۳۹۴

    یا قائم الزاویه ! اون نقل قول رو که خوندم چشمام گرد شد ! نمیدونستم تا این حد فاجعست. خدا به ملتشون صبر بده

  • trojan
    trojan | ۱۰ فروردین ۱۳۹۴

    baham dost bashin

  • آریا
    آریا | ۱۰ فروردین ۱۳۹۴

    نظر من رو چرا پاک کردی؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی