ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل تیغ جراحی را در دست می گیرد

تاسیسات مرموز گوگل به نام Google X در تلاش است تا با ساخت اتومبیل های خودران، پهپادهای تحویل کالا و بالون های اینترنتی سطوح تازه ای از تکنولوژی را به جهانیان معرفی نماید. حالا بخش Life Sciences ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

تاسیسات مرموز گوگل به نام Google X در تلاش است تا با ساخت اتومبیل های خودران، پهپادهای تحویل کالا و بالون های اینترنتی سطوح تازه ای از تکنولوژی را به جهانیان معرفی نماید.

حالا بخش Life Sciences یا علوم حیاتی آن در همکاری با یکی از شرکت های ساخت تجهیزات پزشکی Johnson & Johnson به نام Ethicon درصدد است که با کمک ربات، اعمال جراحی را به انجام برساند.

در جریان این همکاری سیستم های بسیار پیشرفته از لحاظ فنی، جراحان را یاری نموده و به آنها کمک می کنند که بهترین و آگاهانه ترین تصمیمات را اتخاذ نمایند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به گفته گری پرادن ریاست گروه جراحی جهانی Johnson & Johnson علیرغم حضور این ربات ها در اتاق عمل، جراح همچنان تصمیم گیرنده نهایی خواهد بود اما می تواند حمایت بیشتر ربات را هم داشته باشد و از حرکات دقیق آن و همچنین ابزارهای تصمیم گیرنده ای که بر حسب داده ها عمل می کنند نیز بهره بگیرد.

جراحی هایی که با کمک ربات ها انجام می گیرند شباهت زیادی به لاپاروسکوپی های بسیار پیشرفته دارند و در جریان آن به جای جراح، بازوان ربات است که ابزارهای جراحی را روی بدن بیمار به کار می گیرد.

به لطف این دستگاه ها، میزان خطای انسانی به حداقل ممکن می رسد و دسترسی به اندام های داخلی تحت جراحی نیز با کوچک ترین برش ها ممکن خواهند شد و در نتیجه از حجم خونریزی فرد هم به میزان زیادی کاسته می شود.

جدای از پیچیدگی هایی که ممکن است در هر فعالیت پزشکی رخ دهد، در جریان اعمالی که با کمک ربات صورت می گیرند، فرایند ریکاوری و بهبود فرد به مراتب راحت تر و ساده تر خواهد شد.

ناگفته نماند که استفاده از علم رباتیک در اعمال پزشکی موضوع تازه ای نیست و از دهه 90 میلادی تا کنون مطرح شده است. اما براساس گفته پرادن گزینه های رباتیکی که امروزه در اختیار جراحان قرار دارند بسیار محدودند و استفاده از آنها نیز مستلزم صرف بودجه های هنگفت و سرمایه گذاری های کلان در زیر ساخت است.

پس از آنکه همکاری گوگل با شرکت یاد شده کلید خورد (که البته مستلزم کسب مجوز از یک نهاد قانونی هم هست)، به لطف توانمندی های مشترک آنها یک پلتفرم رباتیک بسیار پیشرفته شکل می گیرد که نسبت به موارد مشابه خود به مراتب کارامدتر خواهد بود.

پرادن می گوید: «تصورمان این است که این پلتفرم هوشمندتر بوده و اطلاعات بیشتری را برای انجام فعالیت های کلیدی در اختیار جراحان قرار می دهد و در عین حال مقرون به صرفه تر هم هست.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۹ فروردین ۱۳۹۴

    چه خطرناک اگر خیلی خوب باشه ارزش داره پای جون آدم در وسطه یه میل اینطرف و اونطرف شاید باعث اتفاقی بشه که دیگه نشه جمعش کرد

  • iLDA
    iLDA | ۹ فروردین ۱۳۹۴

    گوگل اینجا گوگل اونجا گوگل همه جا! :)

  • TROOL
    TROOL | ۹ فروردین ۱۳۹۴

    wow! O-o

مطالب پیشنهادی