ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی از اپلیکیشن های Music و Video برای ویندوز 10

به نظر می رسد که مایکروسافت قصد کنار گذاشتن نام های Xbox Music و Xbox Video را دارد و رونمایی از دو اپلیکیشن Music و Video آن برای ویندوز 10 نیز این مسأله را تأکید می کند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

به نظر می رسد که مایکروسافت قصد کنار گذاشتن نام های Xbox Music و Xbox Video را دارد و رونمایی از دو اپلیکیشن Music و Video آن برای ویندوز 10 نیز این مسأله را تأکید می کند چراکه طبق خبرها Xbox برای سادهگی هر چه بیشتر از نام هر دوی این اپلیکیشن ها حذف شده است.

استفاده از Xbox در نام اپلیکیشن موسیقی این کمپانی باعث سردرگمی بسیاری شده بود و به اشتباه این تصور را در بسیاری از کاربران به وجود آورده بود که این سرویس صرفا به همراه کنسول بازی آن قابل استفاده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این دو اپلیکیشن تقریبا مانند همان هایی هستند که برای ویندوز 8.1 در نظر گرفته شده بودند با این همه ردموندی ها از فرصت به وجود آمده استفاده لازم را برده و رابط کاربری آنها را دستخوش تغییرات زیادی کرده اند.

منوی این دو اپ به صورت آبشاری طراحی شده و ساده تر می توان به بخش تنظیمات و آپشن های آنها دست پیدا کرد و جدای از این مسأله می توان گفت که هر دوی این برنامه ها شباهت زیادی به یکدیگر دارند.

حذف عنوان Xbox از نام این دو اپلیکیشن تغییری بسیار مهم از سوی مایکروسافت محسوب می شود و قطعا به پیروی از تصمیمات این کمپانی برای ساده سازی هر چه بیشتر اپلیکیشن هایش صورت می گیرد و همانطور که می دانید شرکت مذکور از عبارت «اپ های ویندوز» به جای اپلیکیشن های فراگیر استفاده می کند که روی انواع پی سی، تبلت، تلفن و اکس باکس وان قابل اجرا هستند.

musicwindows10.0

اما استفاده از این اپلیکیشن های پیش نمایش در ویندوز با مشکلاتی هم همراه است و برای نمونه اپ Music فاقد دکمه بازپخش در زمان حرکت دادن نشانگر روی نوار وظیفه است و علاوه بر مشکلاتی که در رابطه با پخش محتوی سرویس Music Pass وجود دارد، گاهی اوقات هم گالری آن ناپدید می شود.

نکته دیگر این است که فیلم ها و برنامه های تلویزیونی دانلود شده در دیگر نسخه های این اپ با استفاده از اپلیکیشن پیش نمایش امکان پخش ندارند و تنها استریم محتوی پخش و خریداری شده از طریق آن امکان پذیر است.

مایکروسافت همچنین هشدار داده که افزودن یا حذف فولدرها از آرشیو یا همان لایبرری ویدئو می تواند باعث هنگ کردن اپلیکیشن شود و کاربرانی که دوره اشتراکشان به اتمام رسیده باشد هم همچنان می توانند دکمه پلی را روی برنامه ببینند.

اپلیکیشن های یاد شده امروز وارد مرحله پیش نمایش خواهند شد با این همه مایکروسافت در نظر دارد که به زودی امکانات تازه ای را به آنها بیافزاید.

اپ موسیقی همراه با یک تم تیره رنگ، دکمه بهتر برای عقب زدن و امکان خرید موسیقی از ویندوز استور ارائه می گردد.

امکان راست کلیک روی منوها، بهبود بخش تنظیمات و پشتیبانی بهتر برای دسترسی به امکانات برنامه نیز از جمله مواردی است که در آپدیت های آتی در نظر گرفته خواهند شد.

در مورد اپلیکیشن Movie هم باید بگوییم که به زودی قادر خواهید بود فیلم و برنامه های تلویزیونی مورد نظرتان را از ویندوز استور دانلود نمایید. مایکروسافت همچنین در نظر دارد نتایج جستجویش را نیز بهبود ببخشد و اطلاعاتی از قبیل نقد فیلم ها، اطلاعات مربوط به بازیگران و مدیریت تنظیمات را هم به اپلیکیشن هایش بیافزاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

    خیلی جالبه

    • سیب کوچولو
      سیب کوچولو | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

      سلام. در جواب به داداش گلم . متاسفا اون شب لپ تاپ شکست و از اون موقع به بعد شرایط خوشایند نداشتم تا همین حالا که شرمنده شما شدم!

      • TROOL
        TROOL | ۱۳ فروردین ۱۳۹۴

        نوکرتم
        اومدی اینورا در خدمتت هستم
        تو گرگانی بیا بریم 13 بدر

  • Majid6670
    Majid6670 | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

    من هنوز تو کف طراحی Recycle Bin هستم :| (تصویر اصلی مطلب، گوشه بالا)
    چیه این آخه؟! O_o

  • مهدی
    مهدی | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

    اپلیکیشن هاش داره جالب میشه
    ولی فعلاً نمیخوام خودم رو با رابط جدید مدرن ویندوز 10 عادت بدم

  • عرفـــان
    عرفـــان | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

    وای چقدر خوشکل و با کلاسه لامصبب :o

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی