ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قلم ARC به کمک بیماران مبتلا به پارکینسون می آید

بیماران پارکینسونی با مشکلی به نام میکروگرافیا دست و پنجه نرم می کنند که در نوشتن با قلم خود را نشان می دهد. این عارضه به علت لرزش دست به وجود می آید و باعث می ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

بیماران پارکینسونی با مشکلی به نام میکروگرافیا دست و پنجه نرم می کنند که در نوشتن با قلم خود را نشان می دهد. این عارضه به علت لرزش دست به وجود می آید و باعث می شود بیمار نتواند کلمات را به صورت خوانا روی کاغذ پیاده کند. این روند با ریزتر شدن دست خط بیمار آغاز می شود و تا ناخوانایی کامل پیش می رود.

قلم ARC که توسط گروهی از دانشجویان کالج هنری سلطنتی بریتانیا و کالج سلطنتی لندن طراحی شده، در صدد حل این مشکل بر آمده است. طرز کار قلم بدین صورت است که با داشتن یک موتور ویبره در بالای آن، شرایطی را ایجاد می کند که لرزش دست بیمار گرفته می شود و شخص می تواند با کنترل بیشتری اقدام به نوشتن کند. اندازه بزرگ قلم ARC به دلیل وجود همین موتور وبیره است که طراحی آن را برای ارگونومی بهتر بهینه کرده اند.

در ادامه از شما دعوت می کنیم به تماشای ویدیوی مرتبط با قلم ARC بنشینید. با دیجیاتو همراه باشید.

این تیم که توسط لوسی جونگ (Lucy Jung) هدایت می شود، در ابتدا هدف دیگری را دنبال می کرد. آن ها می خواستند قلمی بسازند که به افراد عادی، حس بیماران پارکینسونی را حین نوشتن منتقل کند اما در طول پروژه پی بردند که این قلم، دست خط را درشت تر و خوانا تر می سازد و تصمیم گرفتند آن را برای آزمایش در اختیار مختصصان و بیماران مبتلا به پارکینسون قرار دهند.

در حقیقت رمز کار اینجاست: ویبره، خود لرزشگیر است.

البته این ایده چندان هم جدید نیست. پیش تر، در آزمایشگاه Google X قاشقی ساخته شده که با بهره گیری از موتور ویبره، لرزش های دست را می گرفت و از ریخته شدن غذا از درون قاشق جلوگیری می کرد. در حقیقت رمز کار اینجاست: ویبره، خود لرزشگیر است.

لوسی جونگ به همراه تیمش قصد دارند در آینده روی وسایلی دیگری با همین فناوری از جمله لوازم آرایشی و ماوس کامپیوتر با موتور ویبره کار کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Cerita
    Cerita | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

    ما به جز دستشون درد نکنه چیزی تمیتونین بگیم، ای کاش کشور ما هم.......

  • sajjad
    sajjad | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

    به این میگن تکنولوژی وقتی به کمک بیماران میاد .

  • sajjad
    sajjad | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

    به این میگن تکنولوژی خیلی خوبه وقتی به کمک بیماران میاد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی