ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایی از زیباترین پمپ بنزین ها در سراسر دنیا

کمتر می شود که پمپ بنزین ها را به دلیل زیبایی ظاهری شان به خاطر بسپاریم. در روزهای نخستین ورود ماشین ها به جاده های ایالات متحده آمریکا پمپ بنزین ها با در نظر گرفتن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

کمتر می شود که پمپ بنزین ها را به دلیل زیبایی ظاهری شان به خاطر بسپاریم. در روزهای نخستین ورود ماشین ها به جاده های ایالات متحده آمریکا پمپ بنزین ها با در نظر گرفتن اصول زیبایی شناسی طراحی شدند تا مشتریان را از بزرگراه ها به سمت خود بکشانند.

اما به تدریج که این ارابه های آهنین به بخشی جداناشدنی از زندگی بشر مبدل شدند، از حجم تلاش ها برای طراحی و منحصربفرد نمودن آنها نیز کاسته شد و تقریبا همه آنها با شکل و شمایلی یکسان ساخته شدند.

به همین دلیل یکی از معروف ترین معمارهای معاصر تصمیم گرفته که نگاهی به زیباترین پمپ بنزین های ساخته شده در سراسر دنیا از اواسط قرن کنونی تا به حال بیاندازد و زیباترین آنها را سوژه عکاسی خود کند.

مارک کاشر موسس شرکت Architizer در کتابی با عنوان آینده معماری در 100 ساختمان بخشی جداگانه را به معرفی زیباترین پمپ بنزین ها اختصاص داده که در ادامه توجه تان را به تماشای این تصاویر جلب می کنیم.

با دیجیاتو همراه باشید.

این بنا که توسط شرکت معماری William L. Pereira & Associates در اواسط قرن 21 ساخته شده Union 76 نام دارد در منطقه بورلی هیلز قرار گرفته.
این بنا که توسط شرکت معماری William L. Pereira & Associates در اواسط قرن 21 ساخته شده Union 76 نام دارد و در منطقه بورلی هیلز قرار گرفته.
3043878-slide-s-3-9-gorgeous-gas-stations-02unocal-gas-station-night
این بنا در سال 1965 میلادی ساخته شده و لامپ های فلورسنت کار گذاشته روی سقف آن که به سمت آسمان کشیده شده اند نمایی فوق العاده به آن بخشیده اند.
3043878-slide-s-4-9-gorgeous-gas-stations-03altjp-station-005
در سال 1969 میلادی Jean Prouvé طراح و معمار فرانسوی به شیوه جدیدی برای ساخت پمپ بنزین ها دست پیدا کرد که یک طرح مفهومی دایره ای شکل از یک کیوسک پیش ساخته بود و به سفارش شرکت نفتی توتال تهیه شده بود.
وی همچنین یک کیوسک ماژولار برای Mobiloil Socony-Vacuum طراحی کرد که به تازگی یکی از آنها در گالری Gagosian پاریس نصب شده است.
وی همچنین یک کیوسک ماژولار برای Mobiloil Socony-Vacuum طراحی کرد که به تازگی یکی از آنها در گالری Gagosian پاریس نصب شده است.
3043878-slide-s-6-9-gorgeous-gas-stations-041024px-lastation
این بنای فلزی و شیشه ای در جزیره نانس مونترال قرار دارد و در سال 1969 میلادی ساخته شد و پس از بازسازی در سال 2011 به یک مرکز اجتماعات تغییر کاربری داد.
در سال 1997 میلادی، شرکت اسپانیایی رپسول starchitect Norman را به استخدام خود در آورد تا یک پمپ بنزین جدید را برای ساخت در 200 منطقه از اسپانیا طراحی کند. طرح ارائه شده حاوی رنگ های سازمانی رپسول بود و با هر نقطه ای اسپانیا هارمونی داشت. تعداد، ارتفاع و میزان تداخل این سازه های چتری با یکدیگر فرق دارند اما به راحتی از فاصله دور قابل تشخیص هستند.
در سال 1997 میلادی، شرکت اسپانیایی رپسول starchitect Norman را به استخدام خود در آورد تا یک پمپ بنزین جدید را برای ساخت در 200 منطقه از اسپانیا طراحی کند. طرح ارائه شده حاوی رنگ های سازمانی رپسول بود و با هر نقطه ای از اسپانیا هارمونی داشت. تعداد، ارتفاع و میزان تداخل این سازه های چتری با یکدیگر فرق دارند اما به راحتی از فاصله دور قابل تشخیص هستند.
Helios House نام پروژه ای است که در سال 2007 میلادی توسط شرکت Office dA در لس آنجلس طراحی شد. نام این بنا Johnston Marklee است و دارای یک سقف سبز، سیستم جمع آوری باران و پنل های خورشیدی است و برای آیندگان طراحی شده است.
Helios House نام پروژه ای است که در سال 2007 میلادی توسط شرکت Office dA در لس آنجلس کلید خورد. نام این بنا Johnston Marklee است و دارای یک سقف سبز، سیستم جمع آوری باران و پنل های خورشیدی است و برای آیندگان طراحی شده.
این پمپ بنزین در سال 2011 میلادی توسط  Atelier SAD در اسلواکی ساخته شد و شبیه به یک سفینه فضایی به نظر می رسد.
این پمپ بنزین در سال 2011 میلادی توسط Atelier SAD در اسلواکی ساخته شد و شبیه به یک سفینه فضایی به نظر می رسد.
این پمپ بنزین که توسط شرکت  DaMilano Studio طراحی شده در منطقه شمال غربی ایتالیا قرار دارد و بیشتر شبیه به یک قطار لوکس به نظر می آید.
این پمپ بنزین که توسط شرکت DaMilano Studio طراحی شده در منطقه شمال غربی ایتالیا قرار دارد و بیشتر شبیه به یک قطار لوکس به نظر می آید.
3043878-slide-s-11-9-gorgeous-gas-stations-09socarmcdonalds02
این پمپ بنزین توسط Giorgi Khmaladze در منطقه Batumi گرجستان طراحی شده است.
3043878-slide-s-1-9-gorgeous-gas-stations-01u-dropinn
این کافه و رستوران زیبا در سال 1936 میلادی توسط Joseph Barry در تگزاس ساخته شده و حالا به عنوان نوعی جاذبه توریستی در تملک مقامات این شهر قرار دارد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • Emily
    Emily | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

    Very cool design! I realy love it! You and archicgi.com are my favourites designers.

  • مجتبی
    مجتبی | ۱۳ فروردین ۱۳۹۴

    یک پمپ بنزین تو میدون فکوری مشهد ساختن، اونم جالبه :دی

  • رضا
    رضا | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

    اواسط قرن 21؟ اواسط قرن کنونی تا به حال؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی