ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل چهار کروم بوک اقتصادی معرفی کرد

گوگل از چهار لپ تاپ جدید مبتنی بر سیستم عامل کروم پرده برداشت که همگی شان در زمره خانواده محصولات مقرون به صرفه جای می گیرند. این دستگاه ها ASUS Chromebook Flip، ASUS Chromebook C201، Hisense Chromebook و Haier ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

گوگل از چهار لپ تاپ جدید مبتنی بر سیستم عامل کروم پرده برداشت که همگی شان در زمره خانواده محصولات مقرون به صرفه جای می گیرند.

این دستگاه ها ASUS Chromebook Flip، ASUS Chromebook C201، Hisense Chromebook و Haier Chromebook 11 (که در قالب مدل دیگری به نام 11e هم ارائه خواهد شد) نام دارند که در ادامه شما را با امکانات هر یک آشنا خواهیم کرد.

با دیجیاتو همراه باشید.

جالب توجه ترین مدل در میان لپ تاپ های معرفی شده که گران ترینشان هم هست (249 دلار) فلیپ نام دارد که با ضخامت تنها 15 میلی متر باریک ترین مدل هم هست و به همراه یک نمایشگر 10.1 اینچی تاچ IPS ارائه شده که همانطور از نامش هم بر می آید به صورت 360 درجه قابلیت چرخش هم دارد.

asusflipgal01-1

asusflipgal02-1

asusflipgal03-1

asusflipgal04-1

 

هنوز امکان آنکه از نزدیک با این دستگاه کار شود فراهم نگردیده با این همه می توان آن را به دیگر محصولات تاشوی ایسوس نظیر ترنسفورمر بوک تشبیه نمود.

فلیپ با وزنی معادل 907 گرم در زمره سبک ترین های این مجموعه قرار دارد و به راحتی با یک دست می توان آن را بلند کرد.

نوعی شتاب سنج داخلی هم برای این دستگاه در نظر گرفته شده که به لطف آن جهت صفحه نمایش بر حسب موقعیت قرارگیری لپ تاپ تغییر می کند و همانطور که در تصویر می بینید زمانی که آن را به صورت وارونه قرار می دهید تصویر 180 درجه تغییر وضعیت می دهد.

در چنین وضعیت وارونه ای، نرم افزار فلیپ به اندازه کافی هوشمند عمل می کند و زمانی که روی یک کادر خالی تایپ اشاره می کنید، کنترلرهای لمسی از قبیل کیبورد مجازی و تشخیص دست خط را فعال می کند.

زمانی که لپ تاپ را به وضعیت عادی باز گردانید این موارد از روی صفحه نمایش محو خواهند شد و دستگاه تشخیص می دهد که دیگر یک کیبورد کامل را برای تایپ کردن در اختیار دارید.

Hisense Chromebook

hisensegal03-1

hisensegal01-1 (1)

hisensegal02-1

دو محصول دیگر لپ تاپ های هایر و هایسنس هستند که در قیاس با دستگاه ارائه شده از ایسوس حرفی برای گفتن ندارند. این دو محصول به جای یک بدنه تماما فلزی در قالب یک بدنه پلاستیکی مشکی رنگ ارائه شده اند.

لپ تاپ هایسنس به طور مشخص بدنه ای بافت مانند دارد که مانع از لغزیدن دستگاه در دستانتان خواهد شد. هر دوی این دستگاه ها از لحاظ اندازه تقریبا یکسان هستند؛ لپ تاپ هایسنس 11.7 در 8.8 در 0.6 اینچ است و 1497 گرم وزن دارد.

هر دوی این محصولات دارای یک نمایشگر 11.6 اینچی با رزلوشن 1366 در 768 پیکسل هستند و در کل کیفیتشان شما را شگفت زده نخواهد کرد. تصاویر نمایشگر آنها هم رنگ و رو رفته و بیش از اندازه تاریک است، با این همه می توان گفت که در میان مدل های مقرون به صرفه کارایی خوبی دارند.

Haier Chromebook 11 and 11e

haierhisensegal02-1 (1)

haierhisensegal10-1

haierhisensegal11-1

کروم بوک دانش آموزی هایر به نام 11e هم در نوع خود جالب توجه است. اتصال بخش های مختلف بدنه منافذ بسیار کوچکی دارد که آن را در برابر آب و گرد و غبار مقاوم نموده و به همین دلیل می توان گفت که برای استفاده روزمره گزینه ای ایده آل به شمار می رود.

این مدل برخلاف Chromebook 11 دارای یک باتری قابل تعویض و دستگیره داخلی است تا حمل آن برای کودکان آسان تر شود. در مورد مدل Chromebook C201 هم باید بگوییم که هنوز امکان کار کردن با آن فراهم نشده اما گوگل اعلام کرده که دستگاه دارای یک نمایشگر 11.6 اینچی است و قطعات داخلی آن هم اختلاف خاصی با مدل های دیگر ندارد.

ASUS+Chromebook+C201

در مورد قطعات داخلی دستگاه ها هم باید بگوییم که همه این کروم بوک ها همراه با چیپست Rockchip 3288، دو گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه فلش داخلی ارائه می شوند.

همگی از استانداردهای 802.11 ac WiFi پشتیبانی می کنند و دوربین جلویی شان هم قابلیت فیلم برداری با کیفیت 720p HD را دارد. علاوه بر اینها دو پورت USB 2.0، یک کارت ریدر میکرو اس دی Bluetooth 4.0 و پردازنده گرافیکی چهار هسته ای ARM Mali 760 از دیگر امکانات در نظر گرفته شده برای این دستگاه است.

عمر باتری این دستگاه ها از مدلی به مدل دیگر متفاوت است؛ باتری فلیپ تا 10ساعت، هایسنس 8.5، هایر 10 ساعت و Chromebook C201 هم تا 13 ساعت دوام می آورد.

اما مهم ترین نکته در رابطه با این لپ تاپ ها قیمت شان است: فلیپ در حدود 249 دلار، C201 با قیمت پایه 169 دلار و دو محصول هایر و هایسنس هم با قیمت 149 دلار عرضه خواهند شد.

لپ تاپ فلیپ از بهار امسال احتمالا وارد بازار می شود و C201 هم از اوایل اردیبهشت ماه در سایت آمازون ارائه می گردد. دو محصول هایر و هایسنس هم از همین امروز قابل سفارش گذاری خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

    به نظرم بدرد کافی نت ها میتونه بخوره !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی