ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

9 برند بزرگی که پیشینه نظامی دارند

بسیاری از برترین برندهای دنیا پیش زمینه ای نظامی دارند. بعضی از آن ها با افتخار آن را در لوگوهایشان به نمایش می گذارند و بعضی دیگر در وبسایت و روش بازاریابی خود آن را پیاده می ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

بسیاری از برترین برندهای دنیا پیش زمینه ای نظامی دارند. بعضی از آن ها با افتخار آن را در لوگوهایشان به نمایش می گذارند و بعضی دیگر در وبسایت و روش بازاریابی خود آن را پیاده می کنند. تعدادی هم پیشینه شان را به کتاب های تاریخی واگذار کرده اند.

در هر صورت، این برندها کارشان را با فراهم کردن منابع مورد نیاز نیروهای جنگی شروع کردند و یا این که در آن دوران توانستند به خودشناسی برسند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

جیپ

the-original-jeeps-went-into-production-in-1941-purpose-built-for-the-military-willys-mb-jeeps-became-the-most-commonly-used-4-wheel-drive-vehicles-of-the-us-army-during-world-war-ii

اولین مدل های جیپ در سال 1941 میلادی و برای مقاصد نظامی ساخته شدند و Willys MB هم پر طرفدارترین اتومبیل چهار چرخ مورد استفاده توسط ارتش ایالات متحده آمریکا در طول جنگ جهانی دوم بود.

M&M

mars-invented-the-recipe-for-mms-during-the-spanish-civil-war-when-forrest-mars-sr-saw-soldiers-eating-pieces-of-chocolate-covered-in-a-candy-coating-which-prevented-them-from-melting-in-the-sun-he-was-on-his-visit-b

دستور تهیه شکلات های M&M در جریان جنگ های داخلی اسپانیا در اختیار Forrest Mars Sr تاجر آمریکایی قرار گرفت که متوجه شده بود سربازان، در میادین جنگ، تکه هایی از شکلات را میخورند که دارای نوعی پوشش آبنباتی است و مانع از آب شدن آنها زیر نور خورشید می شود.

وی که به همراه یکی از اعضای قنادی Rowntree (همان سازنده کیت کت و شکلات های معروف دیگر) در حال بازدید از پشت جبهه های جنگ اسپانیا بود ایده ساخت شکلات های M&M را مطرح کرد.

Vodafone

vodafone-began-its-life-in-the-1980s-as-a-subsidiary-of-racal-electronics-the-uks-largest-military-radio-technology-producer-at-the-time-racal-was-also-once-the-third-largest-british-electronics-company-heres-vodafon

ودافون در دهه 1980 میلادی و به عنوان زیر شاخه ای از Racal Electronics آغاز به فعالیت کرد و در واقع بزرگترین تولید کننده تکنولوژی های رادیویی در انگلستان بود.

راکال همچنین زمانی سومین شرکت بزرگ انگلیسی در حوزه تجهیزات الکترونیکی به شمار می رفت. در تصویر زیر می توانید نگاهی داشته باشید به نخستین موبایل ارائه شده از وودافون که Mobira Transportable نام داشت و وزنش به 5 کیلوگرم می رسید.

ری بن

probably-the-best-recognized-sunglasses-in-the-world-the-ray-ban-aviator-bausch-and-lomb-developed-the-style-after-being-asked-by-the-us-army-air-corps-lieutenant-general-to-create-sunglasses-that-would-reduce-the-na

ری بن احتمالا شناخته شده ترین برند عینک آفتابی در دنیا به شمار می رود. یکی از مقامات عالی رتبه نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا به خاطر حالت تهوع و سردردهایی که خلبانان در زمان پرواز در ارتفاعات تجربه می کردند از شرکتی به نام Bausch & Lomb درخواست کرد که عینک ویژه ای را برای آنها طراحی کند.

نمونه اولیه این عینک ها در سال 1936 میلادی ساخته شده و دارای لنزهای سبز رنگ بود که بدون ایجاد اختلال در دید خلبانان نور شدید خورشید را هم مهار می کرد.

هوگو باس

hugo-boss-was-a-member-of-the-nazi-party-and-in-1928-became-an-official-supplier-of-uniforms-organizations-within-the-national-socialist-party-including-the-hitler-youth-sturmabteilung-paramilitary-and-the-ss

هوگو باس یکی از اعضای حزب نازی بود و در سال 1928 میلادی به عنوان یکی از تأمین کنندگان رسمی یونیفرم برای ارگان های نظامی در حزب سوسیالیست ملی نازی ها انتخاب شد.

فانتا

fanta-was-first-invented-due-to-a-trade-embargo-on-importing-coca-cola-syrup-into-nazi-germany-during-world-war-ii-the-then-head-of-coca-cola-deutschland-decided-to-create-a-new-drink-made-up-ingredients-ac

فانتا به دنبال تحریم واردات ماده اولیه کوکاکولا به آلمان نازی در جنگ جهانی دوم ابداع شد. رئیس وقت کوکاکولا آلمان تصمیم گرفت تا با استفاده از مواد اولیه موجود در کشور از جمله پالپ (باقی مانده میوه پس از آب گیری)، نوشیدنی جدیدی بسازد. حاصل کار شد Fanta که از کلمه آلمانی «Fantasie» می آید. کوکاکولا پس از تصاحب برند فانتا، نوشابه های آن را در سال 1955 در سطح جهانی عرضه کرد.

Porsche

porsche-created-the-volkswagen-beetle-after-adolf-hitler-expressed-demand-for-a-mass-market-sturdy-but-cheap-vehicle-for-germanys-newly-established-road-network-the-first-beetle-was-manufactured-in-1938-her

پورش فولکس واگن مدل بیتل (Beetle) را به خاطر تقاضای آدولف هیتلر به تولید انبوه رساند؛ اتومبیلی زیبا و محکم، اما ارزان که توانست جاده های آلمان را تسخیر کند. نام فولکس واگن (Wolkswagen - Folks Wagon) به معنی اتومبیل مردمی است و نشان دهنده محبوبیت بالای آن است. اولین بیتل در سال 1938 ساخته شد. تصویر بالا یک بیتل مدل 1963 را نشان می دهد که با شماره 53 در فیلم «Herbie» به شهرت رسید.

Motorola

motorola-originally-started-out-as-a-battery-maker-called-galvin-manufacturing-corporation-but-in-1940-it-developed-the-handie-talkie-scr536-portable-two-way-radio-which-became-a-world-war-ii-icon

موتورولا به عنوان یک شرکت باتری ساز با نام Galvin Manufacturing Corporation آغاز کرد. سال 1940 نقطه عطف فعالیت های این شرکت است که با ساختن بی سیم Handie-Talkie SCR536 به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد. این بی سیم بعدها به عنوان یکی از نمادهای جنگ جهانی دوم شناخته شد.

آدیداس و پوما

8

مؤسسان آدیداس و پوما دو برادر به نام های Adi و Rudolf بودند. این دو شریک یکدیگر در شرکت Dassler Brothers Sport Shoe در دهه مربوط 1920 بودند و حتی برای Jesse Owens، ورزشکار آمریکایی-آفریقایی برنده مدال طلا در المپیک 1936 کفش ساختند.

اما یک جدال یا بهتر بگوییم، اشتباه لفظی در حین جنگ جهانی دوم، وقتی که شهر Herzogenaurach بمباران شد، منجر به جدایی آن ها گردید. وقتی شهر بمباران شد، آدی (Adi) در حالی که داشت می گفت «عوضی ها دوباره برگشتند»، به همراه همسرش به سمت پناهگاهی رفت که پیش تر، رودی (رادولف) با همسرش در آنجا حضور پیدا کرده بودند. رودی این جمله را شنید و فکر کرد که آدی با او بوده است. همین باعث شد تا دعوا میان آن ها بالا بگیرد و در نهایت منجر به جدایی دو شرکت در سال 1945 شد. آدی شرکت جدیدش را Adidas و رودی شرکتش را Puma نامید.

شما چه شرکت هایی را می شناسید که پیشینه نظامی داشته اند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • Ghazanfar Didindipour
    Ghazanfar Didindipour | ۱۵ فروردین ۱۳۹۴

    پس BMW?!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی