ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فیسبوک معرفی کرد: اپلیکیشن Riff برای ساخت داستان های ویدئویی

استودیوی Creative Labs فیسبوک پس از عرضه اپلیکیشن هایی همچون Paper، Rooms و Facebook Groups، این بار به سراغ پروژه ای جدید به نام Riff رفته؛ اپلیکیشنی که کاربران با آن می توانند ویدئوهای 20 ثانیه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

استودیوی Creative Labs فیسبوک پس از عرضه اپلیکیشن هایی همچون Paper، Rooms و Facebook Groups، این بار به سراغ پروژه ای جدید به نام Riff رفته؛ اپلیکیشنی که کاربران با آن می توانند ویدئوهای 20 ثانیه ای را ضبط و با دوستان خود به اشتراک بگذارند. سپس افراد دیگر هم می توانند بلافاصله با ضبط کردن ویدئوی بیست ثانیه ای خود، این داستان ویدئویی را ادامه دهند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

داستان ساخت جدیدترین اپ فیسبوک با چند عدد موز آغاز شد. یک روز که موز در کافه تریای ساختمان فیسبوک به فراوانی یافت می شده، کارمندان تصمیم می گیرند که با آنها یک ویدئو بسازند. مردم در این در حرکت، میزشان را برای ضبط ویدئوهایی کوتاه از موزها (یا به طور ویژه آقای موز) رها می کردند و در حالی که موز را در دست داشتند، در راهروهای شرکت قدم می زدند و در حالت اول شخص فیلم می گرفتند، یا این که موزها را روی میز و صندلی ها می انداختند.

هر کسی می توانست در این پدیده مشارکت داشته باشد و داستانی را خلق کند که در عین احمقانه بودن، سرگرم کننده و خنده دار است. و به نظر می رسد که فیسبوک امیدوار است این ایده برای کاربران، برای رها کردن Snapchat و Vine به قدر کافی متقاعد کننده باشد.

ایده اپلیکیشن که امروز برای اندروید و iOS منتشر شده، نه از میوه ها، بلکه در واقع از چالش سطل آب یخ که سال گذشته در حمایت از بیماران مبتلا به ALS به راه افتاد گرفته شده. فیسبوک از این ویدئوها متوجه شد که مردم به طور اتفاقی، از سرویس ویدئویش به نحو متفاوتی نسبت به حالت عادی استفاده می کنند.

جاش میلر، مدیر محصولات Creative Labs در همین مورد می گوید: "دوستان من در فیسبوک اغلب عکس، متن یا لینک را روی صفحه شخصی خود می گذارند و به ندرت می دیدم که به اشتراک گذاری یک ویدئو اقدام کنند. اما یک شب همه شان در مورد یک موضوع پست گذاشتند، و تمام این پست ها نیز ویدئویی بود. ما این ایده را که برای اولین بار، دوستانمان به جای به اشتراک گذاری ویدئوها، خودشان دست به ساخت یکی از آنها می زدند را دوست داشتیم ".

ویدئوهای چالش آب یخ بسیار زیاد بودند، اما امکان یافتن رابطه بین آنها برای مردم ممکن نبود. در مقایسه، ویدئوهای Riff از ترکیب چندین کلیپ کوتاه در مورد یک موضوع خاص به وجود می آیند. به طور مثال، شما با گذاشتن یک ویدئو با موضوعی خاص در اول صبح، استارت کار را می زنید و تا پایان روز خواهید دید که چندین کلیپ دیگر به ویدئوی شما اضافه شده است.

وقتی که برای نخستین بار یک Riff را در اپلیکیشن پست می کنید، پس از این که برای آن موضوعی انتخاب و افراد را در آن تگ کردید، دوستانتان یک اعلان دریافت می کنند و هر وقت که فرد جدیدی به زنجیره این ویدئو پیوست، همه دوستان او هم از این کار مطلع خواهند شد.

بحث مدت زمان ویدئوها باعث شده که فیسبوک، برای آنها از طریق قرار دادن یک سری ابزار و محدودیت ها چاره ای بیندیشد. اولی محدودیت بیست ثانیه ای است که به گفته میلر، تنظیمی اختیاری بوده و احتمالا در آینده قابل تغییر خواهد بود. اما فعلا برای جلوگیری از ساخت ویدئوهای طولانی توسط کاربران، در حد بیست ثانیه نگه داشته شده.

دیگری دکمه فست فوروارد است که به شما امکان پریدن به Riff بعدی در هر ویدئو را می دهد. ویدئوهای نامناسب و آزاردهنده را نیز می توان نشانه گذاری کرد تا سازندگان Riff پس از بررسی، اقدام به حذف آن از سرورهای اپلیکیشن بکنند.

Riff یک اپلیکیشن جداگانه است و به فیسبوک وابسته نیست، هر چند محتوای آن را میتوان روی فیسبوک به اشتراک گذاشت. شما قادرید Riff هایتان را روی صفحه فیسبوکتان بگذارید تا دوستانتان آن را ببینند، در موردش نظر بگذارند یا آن را ادامه دهند.

از آنجایی که در اپلیکیشن امکان نظرگذاری فراهم نشده، کلیه گفتگوها در مورد ویدئو به فیسبوک منتقل شده اند که این خود باعث ایجاد مشکلی شده: افراد غریبه می توانند ویدئوی شما را در Riff ادامه دهند، اما نمی توانند نظرات افراد در موردش را در پروفایل فیسبوک شما بخوانند.

میلر در این باره می گوید: "این اپلیکیشن بیشتر از این که خوب باشد آمده تا شما را بخنداند". اپ Riff هم اکنون به صورت رایگان در اپ استور و گوگل پلی قابل دریافت است.

Riff – Make Videos With Friends

Riff – Make Videos With Friends

سازنده: .Facebook, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 8 / 4.3 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۳ فروردین ۱۳۹۴

    جالبه

  • pooli
    pooli | ۱۳ فروردین ۱۳۹۴

    دچار فیلیترینگ هوشمند خواهد ،شد بزوی
    :D

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۱۳ فروردین ۱۳۹۴

    ایده جالبی داره!

    • maket_bivatan
      maket_bivatan | ۱۳ فروردین ۱۳۹۴

      مثل یه انسان مدرن تنها نشستی تو خونه درباره ی قابلیتهای جدید فیسبوک کامنت میذاری به چی اعتقاد داری خاستی طبیعت پاکدامن باشه یاشبیه من افسردگی داری؟

      • sajjad
        sajjad | ۱۳ فروردین ۱۳۹۴

        دوست عزیز خاستی یه معنی دیگه میده خواستی درسته.

        • knight_bivatan
          knight_bivatan | ۱۳ فروردین ۱۳۹۴

          خواسته بگه من اگربرخیزم تواگر برخیزی اون وخت هیشکی نمیره 13بدر خواسته ش این بود جلوی خاستن ورفتن به13بدرو بگیره اگه خواستن وخاستن گیره یکی جلوی این موضوعو از خواستگاه بگیره ولی کلن میخوامت!

مطالب پیشنهادی