ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش سهم بازار اندروید در اروپا؛ پیشتازی آیفون در چین

مجموعه تحقیقاتی Kantar به تازگی گزارش جدیدی را از سهم بازار سیستم عامل های موبایل در سطح دنیا منتشر کرده است. این گزارش به سه ماه منتهی به فوریه ۲۰۱۵ اختصاص دارد و وضعیت iOS، ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۸:۵۹

مجموعه تحقیقاتی Kantar به تازگی گزارش جدیدی را از سهم بازار سیستم عامل های موبایل در سطح دنیا منتشر کرده است. این گزارش به سه ماه منتهی به فوریه ۲۰۱۵ اختصاص دارد و وضعیت iOS، اندروید و ویندوز فون را در کشور های مختلف مورد بررسی قرار داده است.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس گزاش Kantar، اپل در چین موفق شده تا به سهم بازار ۲۷.۶ درصد دست پیدا کند. چینی ها در سال نوی خود، به آیفون ۶ و ۶ پلاس تمایل بسیاری نشان دادند و iOS را به عنوان سیستم عامل برتر انتخاب کردند.

در حال حاضر آیفون با ۱۰.۲ درصد سهم بازار، پر فروش ترین تلفن چین به شمار می رود. شیائوم Redmi Note رتبه دوم را در اختیار دارد و آیفون ۶ پلاس سومین موبایل محبوب در چین به شمار می رود.

چینی های به همان میزان که به iOS علاقه نشان داده اند، به هیچ وجه به سراغ ویندوز فون نرفته اند. سیستم عامل موبایل مایکروسافت در حال حاضر کمتر از ۱ درصد از سهم بازار چین را در اختیار دارد.

اما به اروپا برویم؛ در قاره سبز سهم بازار اندروید نسبت به سال گذشته ۲.۹ درصد کاهش داشته و اکنون به ۶۷.۶ درصد رسیده است. این درحالیست که iOS رشدی ۲.۹ درصدی را پشت سر گذاشته است.

جالب است بدانید که در بریتانیا، آیفون ۶ انتخاب اول کاربران است و پس از آن گلکسی اس ۵ رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

طبق تحقیقی که به عمل آمده ۴۸ درصد کاربران، آیفون را به خاطر دوام آن انتخاب کرده اند و ۴۴ درصد دیگر نیز مجذوب طراحی آن شده اند. این در حالیست که ۴۸ درصد کاربران گلکسی اس ۵، دوام و اعتبار را دلیل خرید خود عنوان کرده اند و ۴۸ درصد دیگر نیز قیمت و قرارداد های خوب اپراتوری را علت انتخاب پرچمدار سامسونگ عنوان نموده اند.

شایان ذکر است که بعد از iOS و اندروید، ویندزو فون با سهم بازار ۱۰.۱ درصدی، رتبه سوم را در میان سیستم عامل ها در اختیار دارد.

در آمریکا سهم بازار iOS در مقایسه با زمان مشابه در سال ۲۰۱۴، افتی کوچک داشته و از ۳۹.۳ درصد به ۳۸.۸ درصد رسیده است.

با وجود افت سهم بازار اپل، آیفون همچنان انتخاب اول آمریکایی ها به شمار می رود. ۴۵ درصد کاربران ابعاد نمایشگر را دلیل اصلی برای خرید این محصول دانسته اند و ۴۴ درصد نیز پشتیبانی از شبکه LTE را برای انتخاب آیفون مد نظر قرار داده اند.

جالب اینکه ۷۰ درصد از کسانی که آیفون ۶ پلاس را انتخاب کرده اند، ابعاد نمایشگر آن را دلیل اصلی خرید خود عنوان کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • مهدی کریمی
    مهدی کریمی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۴

    تا چند هفته ی دیگه برندهای مطرح جهان پرچمدارهای اندرویدی خودشان را وارد بازار می کنند مثل گلکسی اس ۶، ال جی جی ۴، اکسپریا زد ۴، اچ تی سی وان ۹ و بدین ترتیب فروش اندروید به شدت افزایش پیدا میکنه تا زمانی که اپل اسمارت فون جدیدش را وارد بازار کنه.
    اما در اواسط همین سال ویندوز ۱۰ هم وارد بازار خواهد شد و اگر مایکروسافت بتواند اپلیکیشنهای ویندوز را بر روی ویندوز فون ۱۰ نیز قابل نصب کند (که همین هدف را دنبال میکند) با توجه به فراگیر بودن سبستم عامل ویندوز انقلابی در بازار اسمارت فون به پا خواهد شد و رقبای اندرویدی، دیگر مجبور به استفاده بیشتر از وینفون خواهند شد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی