ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت نمونه اولیه خودروهای سوخت پاک در دانشگاه امیر کبیر

مدت هاست که پژوهشگران به دنبال انرژی های جایگزین سوخت های فسیلی برای استفاده در وسایل نقلیه هستند و سعی دارند این سوخت ها را سازگار با محیط زیست به بازار عرضه کنند. در پژوهشگاه های ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

مدت هاست که پژوهشگران به دنبال انرژی های جایگزین سوخت های فسیلی برای استفاده در وسایل نقلیه هستند و سعی دارند این سوخت ها را سازگار با محیط زیست به بازار عرضه کنند.

در پژوهشگاه های صنعتی و آکادمیک سراسر جهان، دست یابی به انرژی های دوستدار محیط زیست که به آنها سوخت پاک هم می گویند، یکی از پروژه های مهمی است که محققان روی آن کار می کنند. در ایران نیز دانشجویان، اساتید و فارغ التحصیلان علوم مختلف روی این سوژه تمرکز دارند.

در همین راستا، پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر، موفق به ساخت نوعی اتومبیل با سوخت شیمیایی سازگار با طبیعت شدهاند که در آینده نزدیک، از نتایج آن می توان در صنعت خودرو سازی استفاده کرد.

برای آشنایی با فناوری به کار رفته در این خودرو از زبان پژوهشگران پروژه مذکور، در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

مجری طرح «تولید خودرو با سوخت پاک» در دانشگاه امیر کبیر اظهار کرد: از آنجا که منابع سوخت های فسیلی رو به پایان هستند، در دنیا پروژه های تحقیقاتی مختلفی برای تولید انرژی های جایگزین هیبریدی و سلول های خورشیدی آغاز گردیده.

جابر نصراله گاوگانی با اشاره به مطالعات انجام شده در این زمینه، افزود: این مطالعات در زمینه ساخت ماشین کمیکار با استفاده از سوخت های سبز اجرایی شد. این خودروها، اتومبیل های شیمیایی هستند که در موتور آن، از یک واکنش ساده تجزیه آب اکسیژنه به عنوان نیروی پیشران استفاده می گردد.

گاوگانی گفت: شاسی این خودرو پریفرم هایی از جنس PET است که به دلیل قیمت مناسب و وزن کم و مقاومت بالا، پلیمر مذکور را انتخاب کردیم.

به گفته مجری طرح «تولید خودرو با سوخت پاک»، مخزن خودرو طراحی شده قابلیت تحمل 70 بار فشار را دارد که با تنظیم دمای واکنش و فشار خروجی اتومبیل بعد از طی مسافت مربوطه متوقف می شود.

تجاری سازی اتومبیل مذکور و استفاده از آن در کشور می تواند هم از هدر رفتن انرژی های فسیلی جلوگیری کند و هم از شدت آلودگی شهرها بکاهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • احمد
    احمد | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سلام.بس تاكي بايد منتظر ساخت توليد خريد خودروي برقي سوز باشيم تو كشوراي ديگه سوارش ميشن بس كي چيزي كه به مملكت كمك ميكنه دير مياد تو جرخه صنعت تاكي بايد الودگي ترافيك رو تحمل كنيم بابا يكم به خودتون بياين.....................؟؟؟

  • مهدی
    مهدی | ۱۵ فروردین ۱۳۹۴

    هر جا میرم حرف از توافق نامه ایران و 5+1 ــه
    اونایی که حرفش رو هم میزنن تقصیر ندارن چون خبر خوشحال کننده ایه واقعا
    خودم دارم پردرمیارم از خوشحالی :)
    سالی که نکوست از بهارش پیداست

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۵ فروردین ۱۳۹۴

      خب ایشون هم توهین کردن و اول ماست رو گفتن و ...، جوابش رو گرفتن ،

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی