ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نامه بیل گیتس به کارمندان مایکروسافت به مناسبت چهل سالگی این کمپانی

در روز چهارم آوریل سال ۱۹۷۵، بیل گیتس و پال آلن، کمپانی کوچکی به نام مایکروسافت را تاسیس نمودند. احتمالا از اینجا به بعد داستان را همه ی کیگ ها و عاشقان دنیای تکنولوژی می ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

در روز چهارم آوریل سال ۱۹۷۵، بیل گیتس و پال آلن، کمپانی کوچکی به نام مایکروسافت را تاسیس نمودند. احتمالا از اینجا به بعد داستان را همه ی کیگ ها و عاشقان دنیای تکنولوژی می دانند: گیتس تا جایی پیش رفت که بارها به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد، سپس هم از مایکروسافت کناره گرفت تا به موسسه خیریه ی خود و همسرش و اقدامات انسان دوستانه دیگر بپردازند.

اگرچه گیتس دیگر نام مدیر عامل را یدک نمی کشد اما کارش را در مایکروسافت نباید تمام شده دانست؛ سال پیش نادلا عنوان مدیر عاملی را تصاحب نمود و گیتس هم تصمیم گرفت نظارت بیشتری بر روی این کمپانی داشته و توصیه های خود را در خصوص ساخت محصولات جدید، ارائه دهد.

بیل گیتس روز گذشته،‌ به مناسبت چهل سالگی کمپانی مایکروسافت، نامه ای را به کارمندان این شرکت فرستاده است؛ برای خواندن این نامه، در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

فردا روز ویژه ایست: سالگرد چهل سالگی مایکروسافت.

در آن زمان، من و پال ایده ای والا را دنبال می نمودیم؛ ایده مان این بود که در هر خانه و بر روی هر میز، کامپیوتری شخصی قرار بگیرد. چنین ایده ای، بسیار بزرگ و دور از دسترس می نمود، بسیاری متصور بودند که ما عقلمان را از دست داده ایم. اینکه از آن زمان تا بحال، دنیای کامپیوترها چه فراز و نشیب هایی را پشت سر گذاشته، بسیار حیرت انگیز بوده و ما افتخار می کنیم که مایکروسافت نیز در انقلاب کامپیوترها، نقشی بر عهده داشته است.

البته امروز، بیشتر در مورد آینده مایکروسافت فکر می کنم تا گذشته اش. من متصور هستم که پردازش کامپیوتری در ۱۰ سال آینده، سرعتی باورنکردنی به خود خواهد گرفت. ما همین حالا هم در جهانی چند-پلتفرمی زندگی می کنیم، از همین رو، پردازش کامپیوتری در اطراف ما بیش از هر زمان دیگری فراگیر خواهد شد. در حال نزدیک شدن به نقطه ای هستیم که کامپیوتر ها و ربات ها، قادر به دیدن، حرکت، تعاملی طبیعی و کمک رسانی با افراد نیازمند هستند.

در زیر نگاه و رهبری نادلا، مایکروسافت بیش از هر زمان دیگری استعداد رشد و پیشرفت در این زمینه ها را دارد. ما برای حل مشکلات و توسعه فناوری هایمان، منابع بسیاری را در اختیار داریم و به تمامی اشکال نوین، خود را با تکنولوژی امروزی ادغام نموده ایم و تحقیقات بسیاری را به سرانجام می رسانیم. من به عنوان یک مشاور فنی در کنار نادلا ایستاده ام و در زمان بررسی یک محصول، توسط بینش و استعدادی که می بینم، تحت تاثیر قرار می گیرم. نتایج تلاش های مایکروسافت در محصولاتی نظیر کورتانا، مترجم اسکایپ و هولولنز مشهودند؛ این ها، صرفا بخشی از نوآوری هایی هستند که در راهند.

در سال های پیش رو، مایکروسافت این قابلیت را دارد که افراد و سازمان های بیشتری را در سراسر جهان به خود علاقه مند سازد. تکنولوژی، هنوز هم در بخش های زیادی از جهان در دسترس مردم نیست، دلیلش هم پیچیده و یا گران بودن آن است، یا اینکه این افراد به طور کلی دسترسی به تکنولوژی ندارند. پس امیدوارم که شما نیز به این موضوع فکر کنید که چگونه می توانید تکنولوژی را به این افراد برسانید، مردم را به یکدیگر متصل کرده و کامپیوترهای شخصی را در تمام نقاط جهان فراگیر تر سازید.

ما، همگی در کنار هم دستاوردهای بسیاری را در ۴۰ سال گذشته کسب نموده و به افراد و سازمان های بسیاری این قدرت را داده ایم تا متوجه نیروی واقعی خود شوند. اما مساله ای که حال اهمیت دارد، این است که اقدام بعدی ما چه خواهد بود. از این که تلاش می کنید مایکروسافت را در زمان فعلی و در دهه های آینده، تبدیل به یک کمپانی فوق العاده نمایید، از شما متشکرم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • مهریار
    مهریار | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

    نویسنده محترم! گیک (geek) درست است نه کیگ!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی