ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قاچاق موبایل تحت تاثیر توافق هسته ای قرار می گیرد

با گذشت کمتر از 48 ساعت از بیانه وزرای خارجه ایران و 1+5 در مورد توافق هسته ای، اصناف و اتحادیه های فعال در بازارهای مختلف کشور، زمزمه هایی از تاثیر این توافق بر کسب و ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

با گذشت کمتر از 48 ساعت از بیانه وزرای خارجه ایران و 1+5 در مورد توافق هسته ای، اصناف و اتحادیه های فعال در بازارهای مختلف کشور، زمزمه هایی از تاثیر این توافق بر کسب و کار خود را بر سر زبان ها انداخته اند.

در این میان رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی موبایل و تجهیزات جانبی، معتقد است که با برداشته‌ شدن تحریم‌ های هسته‌ ای در صورت رسیدن به توافق نهایی، علاوه بر کنترل واردات گوشی‌ قاچاق، قیمت موبایل نیز به احتمال زیاد کاهش خواهد یافت.

در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

افشار فروتن اظهار کرد: توافق صورت گرفته بر بازار موبایل کشور از دو جنبه تاثیر‌گذار خواهد بود که موضوع اول آن به بحث تحریم‌ها بر می‌ گردد و در بخش دوم، تثبیت و کاهش احتمالی نرخ ارز، قیمت‌ های بازار موبایل و تبلت را با تغییر مواجه می کند.

وی افزود: از سوی دیگر با این شیوه می‌توان امید داشت که بازار واردات قاچاق تا حد زیادی کنترل شود، زیرا که اگر برندهای جهانی نمایندگی‌ های خود در ایران را راه اندازی نمایند، کالاها بدون واسطه و از طریق مبادی قانونی وارد کشور خواهند شد که البته این موضوع نیاز به شرایط مناسب در بحث تعیین تعرفه‌ های گمرکی نیز دارد.

رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و تجهیزات جانبی اضافه کرد: فراهم‌ شدن شرایط برای کسب و کار فعالان قانونی، در نهایت منجر به کمرنگ‌ شدن بازار واردات قاچاق می گردد و این موضوع شرایط سالم تری را در بازار موبایل کشور رقم می‌زند که بهبود روند کلی بازار را در بر خواهد داشت.

فروتن گفت: نکته‌ دیگر آن است که اگر تعرفه‌ های فعلی هم کاهش پیدا نکند با ورود نمایندگی برندهای جهانی به داخل کشور، واردات موبایل به مبادی رسمی و گمرک های قانونی هدایت می‌شوند و دیگر بحث کالاهای تقلبی و قاچاق وجود نخواهد داشت.

وی توضیح داد: زمانی که کالاها از طریق نمایندگی‌ های رسمی وارد کشور شوند قطعا بحث حمایت از حقوق مصرف‌ کننده نیز بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و علاوه بر اصالت کالا، قطعا خدمات پس از فروش نیز شرایط مناسب‌ تری خواهند داشت که هزینه‌ ثانویه خریدار را کاهش می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • حمید
    حمید | ۲۵ تیر ۱۳۹۴

    دوستان گوشی بادلار وارد بازار میشه اگه دلاربیاد پایین قیمت گوشیم میاد پایین اگه بره بالا گوشیم میره بالا . قیمت گوشی تمام دنیا یکسانه. ربطی به گمرگ نداره خودتونم گول نزنید .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی