ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک ایرانی برنده بخش آزاد مردمی مسابقه عکاسی سونی در سال 2015 شد

صالح روضاتی، عکاس ایرانی، به‌ عنوان برنده بخش آزاد مردمی در جوایز مسابقه عکاسی جهانی سونی در سال ۲۰۱۵، برگزیده شد. همچنین آکو سالمی، دیگر عکاس ایرانی هم جایگاه سوم این رقابت موبایلی را از آن خود ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

صالح روضاتی، عکاس ایرانی، به‌ عنوان برنده بخش آزاد مردمی در جوایز مسابقه عکاسی جهانی سونی در سال ۲۰۱۵، برگزیده شد. همچنین آکو سالمی، دیگر عکاس ایرانی هم جایگاه سوم این رقابت موبایلی را از آن خود کرد.

عکس گرفته شده توسط روضاتی در حالی توانسته از بین 80 هزار عکس ارسال شده از سراسر جهان برگزیده شود که او یک عکاس حرفه ای نیست و تخصصی آنچنانی در این زمینه ندارد.

هیئت داوران متشکل از متخصصین سازمان عکاسی جهانی به ریاست سام بارزیلی (مدیر خلاقیت United Photo Industries آمریکا) آثار ارسال شده را بررسی کرده و در هر کدام از 10 بخش آزاد، یک عکس را به عنوان اثر برتر برگزیدند.

برای اطلاع از جزئیات این مسابقه که توسط بیانیه خبری سونی اعلام شده است، در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

روضاتی که در وین پایتخت اتریش زندگی می‌کند، برنده رده آزاد مردمی با عکسی تحت عنوان «Don Bohlul from Isfahan»  (دُن بهلول از اصفهان) شد.

وی  درباره اثر خود توضیح داد: این عکس در مقابل کلیسای قدیمی کارلس در مرکز شهر وین گرفته شده و شخصیتی خیالی به نام دُن بهلول (دُن کیشوت مشرق زمین) را به تصویر می‌کشد.

برگزیده مسابقه عکاسی جهانی سونی ادامه داد: بسیاری از افراد او را دیوانه می‌ پندارند ولی او سخنانی فلسفی و با معنی می‌ گوید. این عکس بخشی از سری دُن بهلول من است که بر اساس داستان طنز خیالی تهیه شده.

در این مسابقه صالح روضاتی، برگزیده بخش آزاد مردمی، یک دوربین Sony ILCE-7M2K با کیت لنز ۲۸ تا ۷۰ میلی‌متری و یک تلفن هوشمند  Xperia‎ (که مدل آن در بیانیه خبری سونی مشخص نشده) به عنوان جایزه دریافت خواهد کرد و اکنون با برندگان ۹ بخش آزاد دیگر برای کسب عنوان «عکاس سال مسابقه عکاسی جهانی  Sony در سال ۲۰۱۵» و دریافت جایزه 5 هزار دلاری، رقابت می‌ کند.

برنده عنوان عکاس کل رده‌ ها، روز پنجشنبه 3 اردیبهشت 94 (۲۳ آوریل 2015) طی مراسم جشنی در لندن اعلام می‌ شود. علاوه بر این، عکس روضاتی در نمایشگاهی در سامرست‌ هاوس لندن از 4تا 20 اردیبهشت (۲۴ آوریل تا ۱۰ مه) به نمایش گذاشته خواهد شد و در نسخه ۲۰۱۵ کتاب جوایز عکاسی سونی نیز چاپ می گردد.

همچنین آکو سالمی، عکاس ایرانی هم با رأی‌ گیری عمومی از طریق وبسایت سازمان عکاسی جهانی در بین ۲۰ عکاس برگزیده، در جایگاه سوم قرار گرفت. ناگفته نماند عکس‌ های برگزیده از بین 10 هزار و 293 عکس توسط گروهی از داوران متخصص برگزیده شده بودند.

این عکس نیز  در لندن به نمایش گذاشته می شود و یک تلفن هوشمند ‎اکسپریا به عنوان جایزه به آکو سالمی اهدا خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • امیربوکانی
    امیربوکانی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

    زیباست،تصویر گرفته شده از آقای آکو سالمی رو چرا نزاشتید؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی