ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همه چیز در مورد TEDx کیش ؛ رویدادی در کنار ساحل های مرجانی

اگر  خاطرتان باشد در هفته نخست فروردین ماه هر روز با یکی از سخنرانیهای دیدنی TED میزبان شما بودیم. این نهاد همانطور که پیشتر هم گفته شده بود یک سازمان غیر انتفاعی است که تمام تلاش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۵

اگر  خاطرتان باشد در هفته نخست فروردین ماه هر روز با یکی از سخنرانیهای دیدنی TED میزبان شما بودیم. این نهاد همانطور که پیشتر هم گفته شده بود یک سازمان غیر انتفاعی است که تمام تلاش خود را صرف گسترش ایده های قابل توجه افراد نموده و معمولا آنها را به صورت سخنرانی های کوتاه (۱۸ دقیقه یا کمتر) در سایتش منتشر می کند.

این برنامه در سال ۱۹۸۴ میلادی به عنوان نوعی کنفرانس آغاز به کار کرد و در آن به موضوعاتی نظیر فناوری، سرگرمی و طراحی پرداخته شد و امروزه این سخنرانی ها هر موضوعی را در بر می گیرند و به ۱۰۰ زبان زنده دنیا ارائه می شوند.

تدکس کیش هم یکی از رویدادهای وابسته به TED است که در جزیره کیش برگزار می گردد و تلاش می‌کند تا با استفاده از محیط زیبای این جزیره، بستری مناسب را برای ارتباط فرهنگ و تفکر ایرانی و نگرش سایر جهانیان به آن ایجاد کند و در این موقعیت مکانی کوچک فرصت مناسب برای برقراری ارتباط میان کارآفرینان ایرانی را در یک جا فراهم آورد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در TEDxKish مجموعه‌­ای از افکار هم­گون و آینده‌نگر از نوآوران، طراحان، متخصصین، حامیان محیط‌زیست و افرادی با دغدغه‌های اجتماعی دور هم جمع می­‌شوند تا به "ایده‌های ارزشمند برای انتشار" جامه­ عمل بپوشانند.

طبق گفته برگزار کنندگان این رویداد، تدکس کیش با در نظر داشتن اهداف زیر برگزار خواهد شد:

  • روایت ایده‌ها برای تقویت انگیزه، خودباوری، اعتماد به‌نفس و الهام‌بخشی به جامعه
  • ایجاد بستر ارتباط، تبادل نظر و گفتگو میان نوآوران در ایران و سایر نقاط جهان
  • ایجاد بستری برای آفرینش و پرورش ایده‌های نو و بکر با برنامه‌های گوناگون
  • ارتقا وجهه ایران در نظر جهانیان
  • افزایش ارتباط ایرانیان خارج از کشور با سرزمین مادری

تدکس کیش همچنین ماموریت دارد تا محیطی مناسب را برای گردهم­ایی، گفتگو و هم­‌افزایی نوآوران، نخبگان، صاحبان ایده و علاقه‌مندان به رویکردها و نگرش‌های نو در سطحی فراتر از مرزهای جغرافیایی فراهم آورد.

گفتنی است که رویداد امسال در تاریخ های 28 و 29 فروردین ماه در مرکز بین المللی همایش های جزیره کیش و با در نظر داشتن سه تم اصلی «ایده»، «ارتباط» و «نوآوری» برگزار می گردد.

برای برگزاری این رویداد از سخنرانان بزرگی نیز دعوت به عمل آمده که در ادامه به ذکر اسامی و بیوگرافی مختصری از هر یک خواهیم پرداخت:

 

David J. Delgado

Newberry_150125_2694

هنرمند، طراح و مدرس در لابراتوار Jet Propulsion است و در آنجا به ارائه ایده ها و تجربیاتش پیرامون شگفتی های جهان طبیعی می پردازد.

وی پیش از تصدی پست کنونی اش سرپرستی پروژه Imagine Mars ناسا را بر عهده داشته و در آنجا دانشجویان و مهندسان را به ارائه راهکارهایی برای قابل سکونت نمودن مریخ ترغیب می کرده.

بسام طریق

_15nPaPV

او یک هنرمند است و در مورد تفاوت های زندگی مسلمانان می نویسد و برای این کار از هر ابزاری بهره می گیرد. وی بیشتر به خاطر وبلاگ نویسی خود با موضوع 30 مسجد در 3 روز شناخته شده و چندی قبل هم به همراه یکی از دوستانش به 50 ایالات آمریکا سفر کرد و افطار را با مسلمانان آن کشور بود.

علی بوذری

bouzari_ali

او یک کارشناس تغذیه، سرآشپز و مبتکر است و بزرگ ترین رستوران های دنیا نیز از مشاوره های ارزشمند وی بهره گرفته اند. علی در دوره PHD رشته بیوشیمی دانشگاه UC Davis تحصیل می کند و در علم تغذیه و پروژه های تحقیقاتی نیز به برخی از پیشتازترین رستوران های کالیفرنیا مشاوره می دهد.

الکساندر اسیلی

maxresdefault

وی ریشه بریتانیایی-لبنانی دارد و کارآفرین و موسس شرکت کامپیوتری Jawbone است و به عنوان سی و سومین فرد تأثیرگذار در سیلیکون ولی شناخته می شود.

سابین علی

maxresdefault (1)

وی کارشناس توسعه سازمانی است و در زمینه یادگیری تجربی، فرایندهای تیمی، استراتژی های استارتاپ، مقیاس بندی، مدیریت تغییرات و رهبری توسعه تخصص دارد.

سیمون بروتون

Simon-Broughton_avatar_1413386843

او بنیان‌گذار نشریه‌ معتبر «سانگ لاین» در لندن است. کشف موسیقی‌ های سنتی و محلی و معرفی آن‌ها به مردم جهان از علایقش به شمار می روند. سیمون تا به حال چندین کتاب در حوزه‌ موسیقی تالیف کرده و برای نشریات معتبر این حوزه مطلب می نویسد.

لیکا سینگ

TWE-LekhaSingh2

او عکاس است و علاوه بر این به عنوان بنیانگذار و نخستین مدیرعامل شرکت Aidmatrix نیز شناخته می شود. وی تاکنون با 35 هزار سازمان خیریه در 5 قاره دنیا همکاری داشته و سالانه برای 25 میلیون نفر جمعیت گرسنه زمین غذا تهیه می کند.

گلوریا آی

b248f726c3a193bb28ecba391a3d4d28

وی بنیانگذار استودیو رسانه های iAsk است که مصاحبه های تلویزیونی پر مخاطبی را تحت همین عنوان در چین تولید می کند و از این طریق فرصتی را برای مخاطبان خود فراهم می کند تا از نزدیک با ایده های سیاستمداران و رهبران اقتصادی دنیا آشنا شوند.

بهرخ خوشنویس

web_Khoshnevis2

وی استاد مهندسی صنایع و سیستم ها، مهندسی مکانیک و هوافضا، مهندسی علوم فضایی، مهندسی پزشکی و مهندسی عمران است و مدیریت مرکز تکنولوژی های سریع و خودکار بافندگی (CRAFT) را هم بر عهده دارد.

خاویر هنری هرو

Xavier-Henri_Hervé_-_Photo_for_infobox

او بنیانگذار شرکت کانادایی Mechtronix است و به مدت 15 سال مدیریت آن را بر عهده داشت و سپس به خاطر نوآوری هایش در صنایع هوایی و ارائه الگوهای جدید برای آموزش خلبانان شناخته شد که سهمی قابل توجه در ایمنی پروازها داشت.

کاوه مدنی

Kaveh-Madani

استاد مدیریت محیط زیست در مرکز سیاست های محیطی (Centre for Environmental Policy) است و پیش از پیوستنش به کالج سلطنتی به عنوان استادیار مهندسی عمران، محیط زیست و ساخت و ساز فعالیت می کرده.

شیرین گرامی

a84d8dfa55a6e91bd417e041b750d119

نخستین زن ورزشکار ایرانی در رشته سه‌گانه است که پس از به دست آوردن مجوز حضور در مسابقات اتحادیه بین المللی ورزش سه‌گانه، در شهریور سال ۱۳۹۲ خورشیدی با پوشش در مسابقات جهانی لندن حاضر شد.

جسین تامسون

maxresdefault (2)

یک معمار شناخته شده بین المللی و برنامه ریز خلاق است که در زمینه فرایندهای مبتکرانه و رشد تجاری پایدار تخصص دارد. وی در پروژه های خود روی عوامل انسانی طراحی تأکید داشته و به خاطر احترامش به فرهنگ های بومی شناخته می شود.

ترلانس ادی

fbf465aa-1692-41df-afde-dcee25e603aa

وی بنیانگذار و مدیر اجرایی ارشد شرکت بین المللی Plebys International LLC است که دفتر اصلی اش در کالیفرنیا واقع شده و به بازارهایی سرویس می دهد که با ضعف خدمات روبرو هستند. او تا پیش از تصدی این شغل به عنوان نایب رئیس ارشد Johnson & Johnson و همچنین مدیر یکی از زیر شاخه های بین المللی آن فعالیت داشت.

نادره شاملو

IMG_5729-w600

وی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته اقتصادهای توسعه ای و فاینانس بین المللی از دانشگاه جورج تاون دریافت کرده و به زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی و هلندی تسلط داشته و عناوینی چون بانک جهانی را در لیست سوابق کاری اش دارد.

گری لوئیس

Gary

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته روابط بین الملل از دانشکده اقتصاد لندن است و مدرک کارشناسی اش را هم در رشته سیاست و اقتصاد از دانشگاه کوئین دریافت کرده. لوئیس به مدت 27 سال در قاره های آفریقا، آسیا، آمریکا و منطقه خاور میانه برای سازمان ملل متحد کار کرده است.

سم کاوانف

Joseph+Berenyi+Sam+Kavanagh+2012+London+Paralympics+xkeD5ZiwUAXl

او در سال 2005 میلادی به خاطر سقوط بهمن قسمتی از پای چپ خود (از زیر زانو) را از دست داد، اما این مسأله تغییری در آرزوهایش برای تبدیل شدن به یک قهرمان جهانی به وجود نیاورد و در مسابقات مختلفی از جمله بازی های پارا المپیک لندن در سال 2012، نام ایالات متحده آمریکا را بر سر زبان ها انداخت.

فریدون کورنگی

FredKoorangi

او بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی یک شرکت سرمایه گذاری به نام ( NEEI) است و در سال 2007 میلادی و در حالی که شرکت Logictree را ترک می گفت، ایده راه اندازی NEEI را در سر می پروراند. ناگفته نماند که آقای کورنگی از سال 1989 میلادی چهار شرکت مطرح در حوزه تکنولوژی را خریداری یا راه اندازی نمود و در حالی که پست مدیر عاملی آنها را در اختیار داشت ترکشان گفت.

کتایون خسرویار

14-3-30-9542238443b5fb6fad415b36cb6f81f6c

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی شیمی است و سابق بر این در تیم ملی فوتبال زنان ایران توپ می زد و حالا به عنوان مربی، پرورش دختران جوان ایرانی را بر عهده دارد.

سعیده قدس

13-11-12-112618_MG_7632

بشردوست و مولف کتاب کیمیا خاتون است و به خاطر داشتن یک کودک سرطانی سالهاست که برای بهبود دسترسی و استانداردهای درمان سرطان در ایران کار می کند. وی پس از سال ها تلاش برای راه اندازی موسسه محک از سوی جامعه جهانی مورد تقدیر قرار گرفت و هم اکنون نیز با استواری راهی را که 18 سال پیش آغاز کرده بود را ادامه می دهد.

 تارا کمانگر

6545234243_ea687a7bb8_b

او یک پیانیست است و اجراهای متعددی هم در سالن های باشکوه دنیا از جمله Cadogan Hall لندن و کاخ Whitehall داشته است. تارا در آثار خود از موسیقی کردی بهره گرفته و با موسیقیدان های مختلفی در ژانرهای گوناگون از جمله آنجل رومرو (گیتاریست سبک اسپانیایی کلاسیک) همکاری داشته است.

نیک گان

ml_ann_eng_RickGunn2

او یک عکاس است و در موضوعاتی چون خبر، ورزش، تبلیغات، سفر و نویسندگی فعالیت دارد.

محمد تاجران

ycar5npropqxnftlu313

او یک ایرانی و عضو باشگاه کوهنوردی آزادگان است و به مدت 8 سال در دوچرخه سواری توریستی فعالیت داشته و مدرک کارشناسی خود را در رشته مکانیک دریافت نموده. از دیگر فعالیت های مورد علاقه وی می توان به غار نوردی و عکاسی اشاره نمود.

♦♦♦

درباره TEDx

تدکس برنامه ایست که شباهت زیادی با سخنرانی های تد دارد منتها با این تفاوت که سخنرانی های تد توسط سازمانی تحت همین عنوان برگزار می گردند اما، برگزار کننده کنفرانس های تدکس هر شرکتی می تواند باشد و برای این منظور باید از سازمان TED مجوز دریافت نماید. حالا پس از برگزاری رویداد تدکس تهران، دوره دیگری قرار است که اینبار در جزیره زیبای کیش برگزار گردد و به لطف کوچک بودن موقعیت برگزاری آن، شرکت کنندگان به راحتی می توانند به شبکه سازی پرداخته و با کارآفرینان و صاحبان ایده آشنا شوند.

بورسیه تدکس کیش

تدکس کیش همچنین به افرادی که برای دریافت جایزه اعلام علاقمندی نموده و یا از اساتید دانشگاه، دانشجویان و کارآفرینان هستند کمک هزینه شرکت در کنفرانس را پس از بررسی درخواست اعطا خواهد کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این رویداد می توانید به وبسایت رسمی آن مراجعه نمایید.

ثبت نام در TEDxKish

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • شهره كهوازي
    شهره كهوازي | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    سلام چطور ميتونم عضوي از اين مجموعه بشوم براي كمك به خودم و ديگران

  • mari.mk
    mari.mk | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

    جالب بود. منم سخنرانی های تد رو دوست دارم. ایده های جالبی دارن. برا تقویت طبان هم عالین.
    http://tedtalks.blog.ir

  • مرتضی
    مرتضی | ۱۷ فروردین ۱۳۹۴

    من که بلیطش رو بورسیه تونستم بگیرم.اما بدلیل مشکل مالی قصد رفتن ندارم.
    واسه من پول رفت وبرگشت و اقامت کم چیزی نیست.
    حیف شد.

    • Morteza_Nouroozy_1
      Morteza_Nouroozy_1 | ۱۸ فروردین ۱۳۹۴

      مرتضی، میشه بپرسم چجوری تونستی بورسیه رو بگیری
      خیلی دوس دارم اگه بشه شرکت کنم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی