ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کامپیوترهایی ۹۹۹ دلاری و مجهز به کیس های ساخته شده از لگو

لگو ها یا قطعات کوچکی که با سر هم کردن آنها می توان اجسام مختلفی را خلق کرد در دوران کودکی بسیاری از ما نقش کاملاً پر رنگی را ایفا نموده اند و این روزها نیز ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

لگو ها یا قطعات کوچکی که با سر هم کردن آنها می توان اجسام مختلفی را خلق کرد در دوران کودکی بسیاری از ما نقش کاملاً پر رنگی را ایفا نموده اند و این روزها نیز شاهد آن هستیم که افراد متعددی خلاقانه تر از همیشه از آنها بهره گرفته و کارهای شگفت انگیزی را توسط شان به سرانجام می رسانند.

در همین راستا اخیراً یکی از گیک های دنیای کامپیوتر تصمیم گرفته تا یک دسکتاپ تمام عیار را با همین اسباب بازی های کوچک بسازد، البته اشتباه نکنید در اصل وی یک کیس کامپیوتر با ابعادی جمع و جور ساخته که در درون آن نیز سخت افزارهایی واقعی آماده ی خدمت رسانی به کاربران هستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Mike Schropp که به خاطر وب سایتش یعنی Total Geekdom شهرتی قابل توجه در بین مشتاقان دنیای تکنولوژی دارد، پیش از این نیز دست به ساخت کامپیوترهای مختلف با لگو و حتی ایجاد یک مزرعه پردازشی با چنین سیستم هایی زده بود، اما حالا وی قصد دارد اولین محصول تجاری اش را در این زمینه راهی بازار کند.

کامپیوتر مورد بحث در طراحیش ظرافت بسیاری به کار رفته و کیسی با ابعاد منحصر به فرد ۱۹.۰۵ در ۱۹.۰۵ در ۱۳.۹۷ سانتی متر میزبان سخت افزارهایش است و یا به زبان ساده Schropp توانسته یک مادربرد را در چنین محافظی از جنس لگو بگنجاند.

او می گوید همیشه می خواسته کامپیوتری سبک و قابل حمل داشته باشد که بتواند به راحتی و به شکلی نامحدود سفارشی سازی اش کرده و البته این ابزار از نظر توانایی و امکانات نیز چیزی کمتر از یک کامپیوتر دسکتاپ تمام عیار نداشته باشد؛ آرزویی که ظاهراً بالاخره محقق گشته است.

wra6zfjobjxux41bm7xp

مدل پایه این سیستم مجهز به کیس ساخته شده از لگو، قیمتی ۹۹۹ دلاری دارد و به یک پردازنده ی دو هسته ای Core i-3 4360 به همراه ۸ گیگابایت حافظه ی رم و ۱۲۰ گیگابایت حافظه ی SSD مجهز گشته و از پردازشگر گرافیکی ۴۶۰۰HD اینتل نیز بهره می برد.

کاربران اکنون می توانند کامپیوتر مورد نظر خود را با یکی از سه کیس به نمایش گذاشته در تصویر ابتدای مطلب سفارش دهند؛ هر یک از کیس ها دارای یک نوار متشکل از چندین LED است که می تواند ۲۰ رنگ متفاوت را به نمایش درآورد.

اگر کامپیوترهای مذکور برای شما جذاب هستند و می خواهید در مورد آنها بیشتر بدانید بد نیست سری به این آدرس بزنید و اطلاعات ارائه شده در آن را مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • عرفان
    عرفان | ۱۷ فروردین ۱۳۹۴

    باز و بسته کردنش خحیلی سخت میشه که تازه اگه {سپ کاری هم تو کار باشه دیگه هیچی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی