ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زمانش رسیده تا آیفون هم از تکنولوژی شارژ بیسیم پشتیبانی کند

آگهی شغلی جدید اپل خبر از علاقه این شرکت به تکنولوژی شارژ بی سیم و پتانسیل های آن برای استفاده در نسل بعدی آیفون می دهد. این شرکت در آگهی اخیر خود، به دنبال استخدام ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

آگهی شغلی جدید اپل خبر از علاقه این شرکت به تکنولوژی شارژ بی سیم و پتانسیل های آن برای استفاده در نسل بعدی آیفون می دهد. این شرکت در آگهی اخیر خود، به دنبال استخدام یک مهندس ارشد برای طراحی شارژ وایرلس در شهر سانتا کلارای کالیفرنیاست؛ بر اساس همین موضوع، پرواضح است که اپل تمایل دارد فناوری خود، در این زمینه را گسترش دهد.

بی شک «انرژی باتری» مهمترین عامل در استفاده از موبایل های پرقدرت امروزی است؛ بالا بردن عمر باتری ها صرفا یک روی مسئله بوده و در سوی دیگر آن، باید تلاش شود تا سرعت شارژ و آسانی این مهم نیز به شکلی مطلوب انجام پذیرد.

سامسونگ در آخرین پرچمدار خود، به خوبی توانسته تکنولوژی شارژ پر سرعت را پیاده سازی کند؛ گلکسی اس ۶ صرفا با ۱۰ دقیقه متصل بودن به شارژر (سیمی) خود، می تواند تا ۴ ساعت زندگی کند. جدا از این نکته، سامسونگ قابلیت شارژ بی سیم با استانداردهای مختلف را نیز در آن به شکل پیشفرض گنجانده و این موبایل می تواند با انواع رایج شارژر های وایرلس موجود در بازار، شارژ شود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در میان آن همه ویژگی های ریز و درشت، چیپست خانگی جدید و... این قابلیت شارژ شدن بیسیم گلکسی اس ۶ به شکل پیشفرض است که بیشتر به چشممان می آید؛ اینکه بتوانیم آن را بر روی میز قرار داده و موبایل هم بدون هیچگونه اتصال با سیم، شروع به شارژ شدن کند، شبیه به جادویی زیبا می ماند. تصور کنید هر بار که پشت میزتان می نشینید، موبایلتان نیز به شکل خودکار شارژ شود. زمانی هم که قصد برخواستن دارید، بدون این که شارژر را از موبایل کشیده و طرف دیگرش را نیز از پریز برق جدا کنید، به راحتی آن را در دست گرفته و از آنجا دور شوید؛ عملیات شارژ بی سیم به شکل خودکار متوقف می شود. در این میان دیگر خبری از سیم های دست و پا گیر نیست. نیازی هم نیست که یادتان بماند «حتما شارژر را از برق جدا کنیم.»

qi_iphone6_09

در راه وارد کردن قابلیت شارژ بی سیم به شکل پیشفرض به آیفون، اپل نیز از رویه ی سامسونگ پیروی خواهد کرد و دیگر نیازی نیست کاربران برای به پایان رسیدن جنگ بر سر یک استاندارد، به انتظار بنشینند؛ آیفون هم باید بتواند به سادگی همانند گلکسی اس ۶،‌ با همه استانداردهای رایج موجود در بازار همخوانی داشته باشد.

اما این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد؟ به نظر می رسد اپل این کار را در نسل بعدی خود یعنی آیفون ۷ انجام دهد و رسیدن این تکنولوژی به آیفون 6s به دو دلیل دور از ذهن است.

دلیل اول، ابعاد آیفون فعلیست. اپل در الگوهای پیشین خود، هیچگاه سری S را دچار تغییرات فیزیکی ننموده. هرچند برچسب شارژر بیسیم بسیار باریک است اما اضافه کردنش به طراحی فعلی، ضخامت آن را افزایش خواهد داد؛ این نکته به آن معنی است که برای جا دادن تکنولوژی شارژ بیسیم، بخش دیگری به خطر خواهد افتاد.

میتوان باتری را کوچک تر کرد و در عوض، تکنولوژی مذکور را در آیفون جای داد اما در آن صورت، این iOS است که از قبل باید به شکل کم مصرف تری بهینه شده باشد. اپل در مک بوک جدیدش نشان داد که گاهی حجم باتری را نیز فدای طراحی زیباتر می کند؛ آیا این بار می توان انتظار داشت این اتفاق برای آیفون بعدی افتاده اما در عوض، مدار شارژر بی سیم به آن اضافه گردد؟

qi_iphone6_feature

مسئله بعدی، چرخه زمان بندی معرفی و ارائه آیفون هاست. حال که این مقاله را می خوانید به احتمال زیاد آیفون 6S و S6 Plus آخرین مراحل تجزیه و تحلیل را گذرانده و به زودی هم به شکل نمونه های اولیه و بتا تولید خواهند شد و برای بر طرف شدن مشکلات، در اختیار افراد خاصی نیز قرار می گیرند؛ استخدام یک مهندس در زمینه فناوری شارژ بیسیم مشخصا برای گنجاندن این تکنولوژی در آیفون سری S نبوده است. در خود آگهی اپل نیز این عبارت ذکر شده: «next generation mobile platforms - نسل بعدی پلتفرم موبایل ها»؛ آیفون 6S مشخصا آن «نسل بعدی» نیست.

اپل معمولا علاقه ای به «اولین» بودن ندارد؛ صبر می کند تا یک تکنولوژی رشد کرده و به بلوغ برسد و سپس آن را مورد ارزیابی و در نهایت استفاده قرار می دهد. این موضوع در خصوص تکنولوژی شارژ بی سیم نیز صادق بوده و مشخصا استفاده تیم کوک و همراهانش از فناوری مذکور (به علت پر طرفدار بودن این کمپانی در سطح جهان) باعث همه گیر تر شدن این نوع شارژ نیز خواهد شد. فناوری شارژ بی سیم در سال اخیر به رشد قابل قبولی دست یافته و حال می توان انتظار داشت که اپل نیز وارد این گود شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • مهران
    مهران | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

    سلام دوستان امروز میخوام ایفون 6بخرم به نظرتون کدوم رنگشو بخرم؟

  • اَلِــــــــکــــــس
    اَلِــــــــکــــــس | ۱۷ فروردین ۱۳۹۴

    به کار اپل نمیشه گفت کپی چون اپل هر سال یه گوشی (حالا دوتا با تفاوت کم) معرفی میکنه. هیچوقت ریسک قبول نمیکنه چون 1 سال قراره گوشیش تو بازار باشه. واسه همین نمیتونه همینجوری بیاد یه چیزی بزنه. سعی میکنه بهترین رو استفاده. تکنولوژی ای که سال ها توسط بقیه شرکت ها استفاده شده دلیل نمیشه که برتر باشه و اپل باید استفاده کنه. مثلا همین شارژ وایرلس (بی سیم) اگه قراره هی گوشی رو بذاری رو میز موقع استراحت که باتری خراب میشه به مرور پس اول باید یه فکری به حال این باتری بد بخت بکنن اول. والا ما پیشرفت توی همه چی دیدیم توی باتری ندیدیم (البته دیدیم ولی خب هنوز خیلی مونده تا عمومی بشه)

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۷ فروردین ۱۳۹۴

    چیزایی که برای طرفدارای سامسونگ و اپل آرزوست برای لومیا داران خاطرست

    • مهران
      مهران | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

      مثل اثر انگشت یا کیفیت عالی بدنه و اینا دیگه خخخخخخخ نوکیا بعد N8مرد ناموسا دیگه حرف نوکیارو نزنین چون اصلا مطرح نیست

  • شادان
    شادان | ۱۷ فروردین ۱۳۹۴

    آقا دعوا نکنید
    من لومیا ۱۵۲۰ دارم حدود یکساله ک شارژر بی سیم داخلی داره. مث اون چیزی ک تازه سامسونگ توی S6 گذاشته
    همچنین قبل تر از این داستانا لومیا ۹۲۰ اولین گوشی با قابلیت شارژر بی سیم داخلی بود

  • amr
    amr | ۱۷ فروردین ۱۳۹۴

    من فکر می کنم هنوز شارژر بی سیم در مراحل اولیه تکامل هست و کارایی عملی نداره،
    در مورد شارژ سریع هم جریان زیادتر از حد توان از یک شارژر مطمینا روی تثبیت ولتاژ اون تاثیر منفی می ذاره، اگه کسی از دوستان اپلی هم می خوان دستگاه رو (البته بدون مشکل) سریع شارژ کنن می تونن یه شارژر 12W بگیرن به نظرم همین زمان ها رو جواب می ده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی