ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوت بوک جدید G501 از خانواده ROG ایسوس معرفی شد

درگذشته کاربران مجبور بودند برای رفع نیاز های کاری خود لپ تاپ های حرفه ای را انتخاب نمایند که معمولا این دستگاه ها وزن زیادی داشته و به نوعی کاربر را مجبور می کردند که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۲:۲۰

درگذشته کاربران مجبور بودند برای رفع نیاز های کاری خود لپ تاپ های حرفه ای را انتخاب نمایند که معمولا این دستگاه ها وزن زیادی داشته و به نوعی کاربر را مجبور می کردند که سبکی را فدای نیاز های خود نمایند.

با عرضه الترابوک ها ،این امید در دل کاربران زنده شد که می توانند در آینده نوت بوک های حرفه ای و در عین حال سبک تری را در اختیار داشته باشند. اما مانند هر دستگاه دیگری که برای رسیدن به بلوغ، به زمان احتیاج دارد، این دستگاه ها هم برای تکامل یافتن نیازمند گذر زمان بودند.

تا اینکه با تولید لپ تاپ ROG G501 نشانه هایی از کامل شدن الترابوک ها به چشم خورد. کمپانی ASUS یکی از تولیدکنندگان مطرح محصولات کامپیوتری در دنیا است که خلاقیت و کیفیت دو عنصر جدانشدنی از دستگاه های تولیدی اش را تشکیل می دهند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا بیانیه خبری دفتر روابط عمومی ایسوس در تهران را در مورد جدیدترین الترابوک گیمینگ این شرکت بخوانید.

G501 جدیدترین لپ تاپ ایسوس از خانواده حرفه ای ROG است که به تازگی توسط کمپانی مورد بحث معرفی شده و لقب قویترین الترابوک دنیا را یدک می کشد.

این محصول از جدیدترین پردازنده عرضه شده برای نوت بوک ها یعنی نسل چهارم چیپست های Core i7 مدل 4720HQ بهره می برد. نکته جالب در مورد آن مصرف بسیار پایین انرژی در مقایسه با کارایی اش است.

همچنین این الترابوک مجهز به پردازنده گرافیکی قدرتمند NVIDIA GeForce GTX 960M بوده و از 4GB حافظه پر سرعت GDDR5 بهره می برد که این میزان خیال کاربران را برای اجرای انواع بازی در بالاترین جزئیات ممکن را راحت می نماید.

یکی دیگر از ویژگی های جالب و در عین حال حرفه ای  G501 عرضه درایو SSD 512GB از نوع PCIe x4 به شمار می رود. این درایو از سرعت انتقال اطلاعات فوق العاده 1400MB/s  بهره می برد که 2 برابر بیشتر از اس اس دی های مبتنی بر ساتا با سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه و 16 برابر بیشتر از هارد دیسک های ساتا با سرعت انتقال داده 6 گیگابیت بر ثانیه است.

البته کاربران قادر خواهند بود تا این دستگاه را همراه با درایو 1 ترا بایت معمولی یا SSD با رابط SATA و ظرفیت های 128/256 گیگابایت انتخاب نمایند. همچنین با وجود پورت تاندربولت اینتل کاربران قادر خواهند بود از طریق یک کابل و به صورت همزمان اطلاعات تصویر و دیتا را با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه منتقل نمایند که 2 برابر پهنای باند USB 3.0 محسوب می گردد.

ROG G501 یکی از باریک ترین لپ تاپ های مخصوص بازی در دنیا است که ضخامتی در حدود 20.6mm دارد و علاوه بر باریکی خیره کننده اش، با وزن تنها 2.06 کیلوگرم در زمره سبک ترینهاست که این موضوع را مدیون بدنه آلومینیومی خود است. روی بدنه دستگاه تعدادی نوار قرمز رنگ بسیار زیبا کار شده که با ترکیب رنگ مشکی ظاهری خاص را به G501 بخشیده.

اما شاید با دیدن مشخصات این لپ تاپ اولین فکری که به ذهنتان برسد دمای زیاد دستگاه در حین عملکرد باشد که به واسطه قطعات داخلی قدرتمند در نظر گرفته شده برای آن تولید می گردد، اما ایسوس در این بخش نیز مانند همیشه از خلاقیت و نوآوری خاص خود استفاده نموده تا این مسأله را کاهش دهد.

Hyper Cool نام فناوری اختصاصی ایسوس در سیستم خنک کننده این نوت بوک است که باعث می شود دستگاه در اوج فعالیت بسیار خنک و در عین حال کم صدا باشد. راز عملکرد فوق العاده این سیستم در بهره مندی از دو فن پر قدرت و همچنین لوله های انتقال حرارت از جنس مس است. ناگفته نماند که چیپست و پردازنده گرافیکی این دستگاه هم از یک سیستم خنک کننده مستقل بهره می برند که این موضوع کارایی سیستم را به نهایت می رساند.

یکی دیگر از موارد مورد توجه در مورد G501 صفحه نمایش 4K/UHD به همراه 8.2 میلیون پیکسل است که باعث می شود کاربران رنگ های بسیار شفاف و تصاویر واضح تری را مشاهده نمایند. نوع پنل صفحه نمایش نیز از نوع IPS بوده که از جمله مشخصات بارز این نوع پنل می توان به زاویه دید گسترده 178 درجه و بهبود میزان کنتراست آن اشاره نمود.

در زمینه صدا نیز G501 کاربران را شگفت زده خواهد کرد و بهره مندی از فناوری های ASUS SonicMaster ،ICEpower و Bang&Olufsen تضمینی برای بالاترین کیفیت صدا خواهند بود.

G501_08 G501_12 G501_17 G501_20 G501_edition_02 G501_lighting_03

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • محمد صادق حیاتی
    محمد صادق حیاتی | ۲۴ آبان ۱۳۹۴

    بچه ها من خریدم دیو دی اکسترنالو کیف روش نیست . همینه ? G501

  • !Hello World
    !Hello World | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    هر کی پول کافی داره از خرید این منصرف نشه !!
    یک دو هفته قبل بود که رو فروشگاه ایسوس برای فروش گذاشته شده.

  • Ali
    Ali | ۱۹ فروردین ۱۳۹۴

    تاریخ عرضه کی هست ؟ میشه بگین و تقریبا کی به بازار ایران میرسه ؟

  • JimLi
    JimLi | ۱۸ فروردین ۱۳۹۴

    یعنی چنده این؟
    تا 2000 دلار باشه هم به صرفه است

  • samsungmobile
    samsungmobile | ۱۸ فروردین ۱۳۹۴

    من این هیولا رو میخوام :(

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی