ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن StaffPad روایت گر توانایی های بی نظیر قلم سرفس است

به باور بسیاری از کارشناسان مایکروسافت در اکثر ویدئوهای تبلیغاتی ۳۰ ثانیه ای که تا کنون برای تبلت سرفس خود تهیه نموده نتوانسته به درستی کاربرد قلمی که همراه این محصول ارائه می شود را ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

به باور بسیاری از کارشناسان مایکروسافت در اکثر ویدئوهای تبلیغاتی ۳۰ ثانیه ای که تا کنون برای تبلت سرفس خود تهیه نموده نتوانسته به درستی کاربرد قلمی که همراه این محصول ارائه می شود را به نمایش بگذارد. در تمامی ویدئوهای یاد شده معمولاً شاهد این هستیم که از قلم مذکور برای ترسیم اشکالی مانند دایره و یا فلش استفاده می شود و هرگز استفاده ی دیگری از آن به نمایش در نمی آید.

هر چند واضح است که از استایلوس سرفس می توان برای یادداشت برداری و یا ترسیم طرح های مختلف استفاده برد، اما حالا یک اپلیکیشن جدید ویندوزی قصد دارد تا گجت هیبریدی مایکروسافتی ها را کارایی منحصر به فرد بخشیده و آن را بین اهالی دنیای موسیقی بدل به ابزاری محبوب نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

StaffPad که هفته ی پیش به عنوان یک اپلیکیشن ویندوز هشت معرفی شد، با این هدف طراحی گشته که نت های موسیقی دست نوشته ی کاربران را شناسایی کرده و سپس آنها را بدل به نت دیجیتالی نماید.

در حالیکه عملکرد اپ فوق الذکر در شناسایی نت ها و بدل کردنشان به نمونه های دیجیتال بسیار عالی است، امکان ویرایش سریع، نواختن آنها، به اشتراک گذاری و یا حتی پرینت شان نیز فراهم گشته.

StaffPad آهنگ سازان و موسیقی دان ها را هدف گرفته و به نظر می رسد این قشر اکنون پس از سال ها انتظار می توانند به شکلی بی نقص قطعات خود را در یک ابزار دیجیتالی نگارش نمایند. بسیاری از اهالی حرفه ی مورد بحث کماکان از قلم و کاغذ بهره می گیرند و حال یک راهکار دیجیتالی به احتمال زیاد برای آنها جذابیت بسیاری را به همراه خواهد داشت.

تا پیش از این تعداد محدودی اپلیکیشن iOS و با هدفی مشابه برای آیپد ارائه شده بود، اما عدم وجود یک قلم اختصاصی برای تبلت کوپرتینویی ها سبب گشت تا هیچ یک از آنها عملکرد مطلوبی نداشته و مورد استقبال چندانی واقع نشوند. StaffPad به صورت ویژه برای سرفس طراحی شده و حاصل چندین سال آزمون و خطا است.

David William Hearn، بنیانگذار StaffPad در مصاحبه ای می گوید: "من ۵ سال پیش و در زمان عرضه ی آیپد به سختی تلاش داشتم تا ایده ام را بر روی این تبلت پیاده سازی کنم. اما به این نتیجه رسیدم اگر بخواهم آن راه را ادامه بدهم محصول نهایی در حد یک اسباب بازی خواهد بود."

عدم توانایی شناسایی دقیق، کارایی نامناسب و ناتوانی در تشخیص میزان فشار وارده عواملی بودند که آیپد را به جد بدل به گزینه ای نامناسب می کردند و الزام پیدا کردن راهی جایگزین را مطرح می نمودند.

اگرچه برای تبلت اپل انواع مختلفی از استایلوس های بلوتوثی و خازنی معرفی شده اند، اما به گفته ی Hearn هیچ یک دقت لازم را نداشته و حین کار با آنها به صورت معمول تاخیری آزار دهنده قابل مشاهده است.

وی می افزاید: "به شخصه آیپد را دوست دارم، ولی این دیوایس برای ایده و اپلیکیشن من ابزار مناسبی نبود." پس از قدری جستجو William Hearn از طریق گوگل کد با توسعه دهنده ای به نام Matthew Tesch آشنا می شود.

Tesch که پروژه ها و تجربه های مشابهی داشته از توانایی فنی کافی برای بدل کردن حاصل سه سال تلاش گذشته ی همکار جدیدش به یک محصول واقعی برخوردار بوده؛ در ابتدا این دو فرد تمرکز شان را بر روی تبلت های Wacom می گذارند تا ببینند از این طریق چه پیشرفت هایی حاصل خواهد گشت.

Hearn توضیح می دهد: "ما یک نسخه اولیه با پشتیبانی از پلتفرمهای مختلف توسعه دادیم که می شد از آن بر روی مک و کامپیوترهای شخصی ویندوزی با همراهی یک تبلت Wacom بهره گرفت. اما در میانه های راه بودیم که به یکباره ویندوز ۸ از راه رسید. پس از آن و به خاطر پشتیبانی رسمی این سیستم عامل از تکنولوژی تاچ تصمیم گرفتیم همه ی حواس خود را معطوف آن نمائیم."

۶ ماه بعد مایکروسافت تبلت سرفس پرو را به همراه یک قلم دیجیتالی ویژه رونمایی می کند و به نظر می رسد این گجت تازه وارد دقیقاً همان محصولی بوده که همه ی این سال ها خلا آن احساس می شده است.

اگرچه به خاطر عدم محبوبیت اولیه سرفس سرمایه گذاری بر روی آن ریسک به حساب می آمده، اما با به موفقیت رسیدن سرفس پرو ۳ و تشکیل جامعه ای بزرگ از هواداران برای آن این ریسک ها نیز از بین می روند؛ اکنون سرفس ۳ با قیمتی ارزان تر نیز در راه است و تا یک ماه دیگر به دست علاقه مندان خواهد رسید و این مسئله اوضاع را حتی بهتر از گذشته خواهد نمود.

وب سایت Verge که فرصت به کارگیری StaffPad در طول چند روز گذشته را داشته، از آن به عنوان اپلیکیشنی بی نقص یاد می کند که می تواند قابلیت های واقعی قلم سرفس را نمایان کند.

نکته ی جالب اینجاست که یک سئوال فنی از جانب تیم توسعه دهنده ی اپ مورد بحث سبب می گردد تا تیم پشتیبانی سرفس متوجه وجود StaffPad و قابلیت های شگفت انگیزش شوند. حالا مایکروسافتی ها از آن در تبلیغات شان برای به جلوه کشیدن امکانات محصول خارق العاده و هیبریدی خود استفاده می نمایند.

StaffPad قیمتی برابر با ۶۹.۹۹ دلار دارد و اگرچه یکی از گران ترین اپ های ارائه شده در ویندوز استور به حساب می آید اما در قیاس با ابزارهایی مشابه که البته کار کردن با آنها تا این حد راحت نیست بسیار ارزان محسوب می شود.

نکته در اینجاست که نرم افزاری شناخته شده در دنیای موسیقی مانند سیبلیوس، ۶۰۰ دلار قیمت دارد و شما اکنون با پرداخت ۳۰ دلار کمتر از رقم مورد اشاره (برای سیبلیوس) می توانید یک سرفس ۳ به همراه اپلیکیشن Staffpad را تهیه نمایید.

StaffPad

StaffPad

سازنده: StaffPad Ltd قیمت: ۶۹.۹۹ دلار دسته بندی:
سیستم عامل: ویندوز حجم: ۴۱۰.۲ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Reza
    Reza | ۱۹ فروردین ۱۳۹۴

    نرم افزار iseenotes برای اندروید دقیقا همین کار رو می کنه ، میتونید صفحه هایی که حاوی نوت موسیقی هست اسکن کنید و این اپ برای شما آهنگ رو بنوازه

  • reza
    reza | ۱۸ فروردین ۱۳۹۴

    ویدیو ی آنباکسینگ سرفیس3 به همراه تست تایپ کاور و داک مخصوص

    http://uptobox.com/85kok6pcsrnr

  • knight.bivatan
    knight.bivatan | ۱۸ فروردین ۱۳۹۴

    با این قلم وتبلت خیلی کارا میشه کرد

  • JimLi
    JimLi | ۱۸ فروردین ۱۳۹۴

    "نرم افزاری شناخته شده در دنیای موسیقی مانند سیبلیوس، ۶۰۰ دلار قیمت دارد"

    وای گلبم گرفت! باورم نمیشه یه نرم افزار انقدر قیمت داشته باشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی