ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دراپ باکس توسعه سرویس Composer را تائید کرد

جمعه ی هفته ی گذشته وب سایت Product Hunt خبر از سرویس آنلاین مرموزی با عنوان Composer داد که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نمود. این سرویس که از نظر عملکرد و کارایی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

جمعه ی هفته ی گذشته وب سایت Product Hunt خبر از سرویس آنلاین مرموزی با عنوان Composer داد که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نمود. این سرویس که از نظر عملکرد و کارایی شباهت های زیادی با گوگل داکس و همینطور Evernote داشت، اندکی پس از معرفی شدن توسط وب سایت مذکور از دسترس کاربران خارج گشت تا جزئیات بیشتری در موردش فاش نشود.

Composer طبق گفته ی کسانی که توانسته اند از آن استفاده نمایند ابزاری بوده برای یادداشت برداری که به چند کاربر اجازه می داده یک سند را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و به صورت همزمان به ویرایش آن بپردازند. ضمناً سرویس مذکور صاحبان اشتراک دراپ باکس را قادر می ساخته بدون نیاز به ویرایشگرهای متنی شخص ثالث رایج، مستقیماً در اکانت خود به ایجاد سند پرداخته و در آنها تغییرات مورد نیاز را پدید بیاورند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شواهد به وضوح نشان می دادند Composer بر روی سرورهایی میزبانی می گردد که به دامنه ی Dropbox.com هم خدمات می دهند و از همین رو مشخص بود که سرویس در حال توسعه ی کمپانی مورد بحث که احتمالاً تلاش می شد از توجه رسانه ها دور بماند لو رفته و در واقع راز بزرگ دراپ باکس فاش شده است.

در همین راستا روز گذشته Ilya Fushman، مدیر بخش محصولات دراپ باکس، طی مصاحبه ای عاقبت به گمانه زنی ها خاتمه داد و رسماً تائید نمود که Composer متعلق به شرکت آنها بوده و یکی از دستاوردهایی به حساب می آید که اخیراً وارد فاز آزمایشی شده است.

Fushman در گفتگوی خود با Business Insider می افزاید: "ما همواره در حال تست کردن محصولات جدیدی هستیم و همیشه بر روی سرویسهای تازه ای کار می کنیم و این نیز یکی از آنهاست. اینکه Composer‌ توجه Product Hunt را به خود جلب کرده خبر بسیار خوبی به حساب می آید و منتظر ابزارها و خدمات جدید دیگری در همین زمینه نیز باشید."

علیرغم تمام این صحبت ها وی حاضر نشده تاریخ شروع به کار سرویس جدید دراپ باکس را فاش نماید و می گوید به صورت معمول وقتی موردی مانند Composer در دست توسعه است توسط هزاران کاربر تحت بررسی قرار می گیرد تا ضمن بهینه سازی های موثر تمام مشکلات موجود در آن نیز شناسایی شوند.

ویرایش اسناد و همکاری بر روی آنها به صورت گروهی یکی از حوزه هایی محسوب می شود که اخیراً دراپ باکس توجه ویژه ای به آن داشته است. تقریباً حدود یکسال پیش آنها استارتاپی با عنوان Hackpad که نرم افزارهایی مشابه Composer را دست توسعه داشت خریداری کردند، پس از آن نیز به سراغ CloudOn رفتند که فعالیت اصلی اش در رابطه با اپلیکیشن های موبایلی ویرایش اسناد بود و حالا رفته رفته به نظر می آید این خریدها در حال به ثمر نشستن هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۱۸ فروردین ۱۳۹۴

    دوستان کسی میدونه چطور میشه کیبرد کلمک رو برای ویندوز هم بزاریم؟
    کیبردِ فیزیکی نیست که کلا کلمک باشه از اول؟
    اگه از طریق برنامه های تغییر حروف جاشون رو تغییر بدیم وقتی به کامپیوتر دیگه وصلش کردم دوباره به حالت کورتی برمیگرده؟
    .
    سرعتم کمه هیتلر شکنم کار نمیکنه.. وگرنه از خوده جادی میپرسیدم....

    • امیرحسین
      امیرحسین | ۱۸ فروردین ۱۳۹۴

      ویندوز 8 کیبرد مجازیشو بیار اون شکلک بقل کنترل رو بزن اون وقت با دریایی از ایموجی ها مواجه میشی.

      • Siamak Gol
        Siamak Gol | ۱۸ فروردین ۱۳۹۴

        اشتباه گرفتی..
        کیبردکلمک رو سرچ‌کن

  • عیسی
    عیسی | ۱۸ فروردین ۱۳۹۴

    چقدر زود زود پست می زارید!!!!!

    هنوز مغزم پستای قبلی رو تحلیل نکرده بعدی می آد...

    • viero
      viero | ۱۸ فروردین ۱۳۹۴

      شما چقدر "سريع التحليل (!)" هستي ، من هنوز دارم پست "چگونه در سال نو بر تنبلی غلبه کرده و در خود انگیزه ایجاد کنیم؟" رو تحليل مي كنم ...!
      تازه هنوز به وسطاش نرسيدم :D

    • Alireza
      Alireza | ۱۸ فروردین ۱۳۹۴

      این تحلیل های طولانی ، کدوم آدمای بیکاری پیدا میشن بخونن ، آخه تحلیل فلان شرکت بخواهد در آینده چه غلطی کنه چه سودی برای ما داره .
      من همیشه خبر های کوتاه و خلاصه می خونم ، بیشتر هم خبرهای غیر موبایلی (حالمون به هم خورد از بس از موبایل ها خبر خوندیم)

مطالب پیشنهادی