ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر اخبار و اتفاقات مهم گردهمایی IDF کمپانی اینتل

اینتل یکی از برجسته ترین کمپانی ها در زمینه ی پیاده سازی شیوه های کنترلی از طریق ژست های حرکتی و همینطور ارائه راهکارها و ابزارهای اسکن سه بعدی به حساب می آید. این کمپانی تا ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۱:۵۹

اینتل یکی از برجسته ترین کمپانی ها در زمینه ی پیاده سازی شیوه های کنترلی از طریق ژست های حرکتی و همینطور ارائه راهکارها و ابزارهای اسکن سه بعدی به حساب می آید.

این کمپانی تا به امروز موفق شده تکنولوژی دوربین های RealSense خود را در درون کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ ها، تبلت ها و حتی پهپادها جای دهد و تنها تلفن های هوشمند هستند که از تکنولوژی مذکور هنوز بهره ای نبرده اند. البته اکنون اینتل می گوید اسمارت فون ها نیز به زودی می توانند به RealSense تجهیز گردند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در راستای آنچه پیش تر اشاره شد، امروز Brian Krzanich، مدیر عامل اینتل، در جریان برگزاری گردهمایی انجمن توسعه دهندگان این شرکت موسوم به IDF در شهر شنژن کشور چین، خبر از تولید ماژولی بسیار کوچکتر و باریک تر از نمونه های پیشین داد که امکان به کار گیری تکنولوژی RealSense را در تلفن های هوشمند ۶ اینچی فراهم می آورد.

وی ماژول مورد بحث را در یک محصول آزمایشی نیز با حضار نشان داد ولی حاضر نشد ریسک نموده و آن را به صورت عملی تحت استفاده قرار دهد، که این امر احتمالاً به علت در دست توسعه بودن پروژه ی یاد شده است.

intel-realsense-mobile-2

در ادامه مدیران اینتل از اهمیت RealSense و کاربردهای آن برای یک شرکت چینی فعال و مهم در عرصه ی خرده فروشی با نام JD سخن به میان آوردند و به توضیح اینکه چطور آنها توانسته اند به کمک این تکنولوژی انبار خود را به شکل موثرتری مدیریت نمایند پرداختند.

JD از تبلت هایی مجهز به دوربین های RealSense بهره گرفته و بوسیله آنها قادر گشته ابعاد بسته بندی و فضای مورد نیاز برای حمل و نقل محصولات سفارش داده شده توسط مشتریانش را به سرعت محاسبه نماید.

یکی دیگر از مواردی که توسط Krzanich به نمایش درآمد، کیت توسعه ای مبتنی بر پردازنده ی Skylake اینتل بود. وی از این کیت که در قالب یک تبلت تحت ویندوز ۱۰ قرار داشت و از یک دوربین RealSense نیز بهره می برد استفاده نموده و توانایی تکنولوژی مورد بحث برای اسکن چهره و لاگین کردن از طریق آن به سیستم عامل ویندوز را تشریح کرد.

هنوز سخنی در رابط با مشخصات و جزئیات فنی دقیق دوربین های RealSense تازه توسعه یافته به میان نیامده ولی با حضور شان در تلفن های هوشمند احتمالاً می توان شاهد ارائه شدن راهکارها و قابلیت های کاملاً جدیدی در این دسته از گجت ها باشیم.

پردازنده های اتم جدید برای تمامی دستگاه های هوشمند کاربردی هستند

intel-sofia-iot

پردازنده های اتم از سایر بحث های مطرح گشته در IDF بودند و اینتل تلاش داشت بگوید از آنها می توان در گستره ی وسیعی از ابزارهای مختلف استفاده نمود.

کمپانی یاد شده نسخه جدیدی از پردازنده ی اتم x3 (که با عنوان SoFIA نیز شناخته می شود) خود را معرفی کرد، که به صورت ویژه برای گجت های مرتبط به بازار اینترنت اشیا همانند لوازم خانگی هوشند و موارد دیگری از این دست طراحی گشته است.

پردازنده تازه رونمایی شده به صورت پیش فرض از ارتباط مبتنی بر تکنولوژی های 3G و همینطور LTE پشتیبانی به عمل می آورد تا ابزارهای توسعه یافته بر اساس آن بتوانند در هر شرایطی آنلاین باقی بمانند، ضمن اینکه اینتل تلاش نموده مقاومت چیپ های جدیدش را تا جای ممکن در مقابل حرارت بالا ببرد.

همانطور که انتظار می رفت این نسخه ی تازه از پردازنده های اتم، به صورت ویژه جهت استفاده در کنار سیستم عامل های لینوکس و اندروید طراحی شده و البته سخنی نیز در رابطه با زمان عرضه و به کار گیری اش در محصولات واقعی به میان نیامده است.

از آنجایی که کیت توسعه دهندگان مرتبط به چیپ مذکور، تا نیمه ی دوم سال جاری میلادی عرضه نخواهد شد نباید انتظار داشته باشیم تا پیش از سال ۲۰۱۶ شاهد حضور آن در بازار باشیم.

مدیر عامل اینتل و کنترل ربات هایی عنکبوت مانند از طریق ژست های حرکتی

intel-ceo-spider-drones

از جمله اتفاقات جالب در IDF امسال اینکه، Brian Krzanich دستبندی را به دست خود داشت که از ماژول Cuire و توانایی تشخیص ژست های حرکتی بهره می برد و وی با استفاده از این دستبند اقدام به کنترل چهار ربات عنکبوت مانند کرد.

Krzanich تنها با انجام چند ژست حرکتی ساده قادر بود رنگ LED موجود بر روی ربات ها را تغییر داده و یا آنها را وادار نماید تا بازوهای خود را به بالا و پائین حرکت دهند.

در ویدئویی که در پایان آمده می توانید کنترل ربات ها را از طریق دستبند یاد شده مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sav
    Sav | ۱۹ فروردین ۱۳۹۴

    اینتل بهتره به جای نمایش دادن کیت توسعه Skylake، پردازنده‌های ۴ هسته‌ای Broadwell رو برای لپ‌تاپ‌ها عرضه کنه.
    قرار بود سه ماهه آخر ۲۰۱۴ این کار رو بکنه!

مطالب پیشنهادی