ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل امروز مایکروسافت را به دادگاه می کشاند

امروز، هشتم آوریل قرار است جلسه اول دادگاه گوگل و مایکروسافت به دلیل اختلاف نظر در مبلغ مقرر شده برای حق امتیاز پتنت های موتورولا برگزار گردد؛ دادگاهی که انتظار می رود سرنوشتش، ماه ها ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

امروز، هشتم آوریل قرار است جلسه اول دادگاه گوگل و مایکروسافت به دلیل اختلاف نظر در مبلغ مقرر شده برای حق امتیاز پتنت های موتورولا برگزار گردد؛ دادگاهی که انتظار می رود سرنوشتش، ماه ها به طول انجامد. این شکایت البته ریشه در اتفاقات سال ۲۰۱۰ دارد؛ در آن زمان شرکت موتورولا طرح دعوی را مطرح کرده و مدعی شده بود که مایکروسافت، برخی پتنت های این شرکت را مورد استفاده قرار داده و حق امتیاز آنها را نیز نپرداخته است.

این دو پتنت مربوط به استانداردهای وایرلس 802.11 و ویدیوهای تحت فرمت H.264 می شد که در کنسول بازی اکس باکس مورد استفاده قرار گرفته بودند. در آن زمان، موتورولا تلاش کرد تا جلوی فروش اکس باکس های مایکروسافت را بگیرد تا بتواند غرامتی ۴ میلیارد دلاری بابت زیرپاگذاشته شدن پتنت هایش دریافت نماید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در نهایت ۳ سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۳ کار موتورولا و مایکروسافت بالاگرفت و دادگاه نیز جریمه ۴ میلیارد دلاری را رد کرده و صرفا ردموندی ها را بر پرداخت مبلغ سالیانه ۱.۸ میلیون دلار محکوم نمود که می توان گفت رقمی عادلانه بود.

داستانی که تا اینجا نقل شد، باعث شده گوگل و مایکروسافت امروز در دادگاه یکدیگر را ملاقات کنند. همانگونه که می دانید، گوگل موتورولا را خریده بود و زمانی هم که این برند را به لنوو فروخت، بخش پتنت های آن را برای خود نگه داشت.

حال گوگل مدعی است که جریمه ی تعیین شده در سال ۲۰۱۳ عادلانه نیست و مایکروسافت باید حق امتیاز بالاتری برای پتنت های به کار رفته در اکس باکس بپردازد؛ گویا اهالی مانتین ویو بدشان نمی آید از این طریق نیز رقیب خود را تحت فشار قرار داده و پولی کلان هم به جیب بزنند. گفتنیست که موتورولا نیز با طرح فوق موافق بوده و معتقد است دادگاه فدرال باید به این پرونده رسیدگی نماید.

این در حالیست که مایکروسافت تلاش دارد رای فعلی، همانگونه که هست باقی بماند. لازم به ذکر است که هر کمپانی هم در سمت خود طرفدارانی دارد، در این دادگاه اپل و T-Mobile از مایکروسافت، کوالکام و نوکیا نیز از گوگل پشتیبانی خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Amir KH
    Amir KH | ۱۹ فروردین ۱۳۹۴

    اااا نوکیا چرا؟؟؟؟؟ خیانتکاری؟؟؟ حالا خوبه شرکت رو مایکروسافت نجات داد. من بیطرفم چون عاشق نوکیا مایکروسافت و اپلم. اصلا اینا چیه متحد شن تا بتونن یه پیشرفتی حاصل کنن با هم

  • mm98
    mm98 | ۱۹ فروردین ۱۳۹۴

    مانور نظامیه :D
    درسته نوکیا قهر کرده ولی چرا کوالکام؟!؟!

    • امیرحسین
      امیرحسین | ۱۹ فروردین ۱۳۹۴

      چون شايعه شده تو پرچمدار بعدي مايكروسافت به احتمال زياد از چيپ هاي اينتل استفاده ميشه و از طرفي مايكروسافت تا حالا از كوالكام تو سرفيس ها هم استفاده نكرده و تا الان چيپ هاشون براي اينتل بوده يا انويديا و هولولنزم كه اينتل ه،تا الان فقط گوشي هاي ويندوزي كوالكام بوده كه انگار اونم ديگه اينتل ميشه.از طرفي كوالكام هم اصلا دوست نداره گوگل رو از دست بده و با اين كار بهش نزديك تر هم ميشه.
      البته ماجرا پيچيده تر از اين حرفاست.

  • knight.bivatan
    knight.bivatan | ۱۹ فروردین ۱۳۹۴

    زن وشوهر دعوا کنن ماها باورکنیم

  • YotaByte
    YotaByte | ۱۹ فروردین ۱۳۹۴

    دیدید اپل با مایکیه.هیچ دشمنی با مایکی نداره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی