ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا گلکسی نوت ۵ با نمایشگری UHD معرفی خواهد شد؟

سامسونگ با نمایش اسلایدی در جریان رویداد Analyst Days، تائید نموده که مدتی است مشغول کار بر روی نمایشگرهای Super AMOLED با رزلوشن UHD یا همان ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل بوده تا بتواند آنها را طی سال جاری ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

سامسونگ با نمایش اسلایدی در جریان رویداد Analyst Days، تائید نموده که مدتی است مشغول کار بر روی نمایشگرهای Super AMOLED با رزلوشن UHD یا همان ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل بوده تا بتواند آنها را طی سال جاری میلادی در موبایل های خود مورد استفاده قرار دهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

همچنین در جریان کارگاهی که سال گذشته، در رابطه با نقشه راه کمپانی های فعال در صنعت محصولات نیمه رسانا و نمایشگرها برگزار شده بود نیز، غول تکنولوژی کره ای طی ارائه دیگری توسعه ی صفحه نمایش های UHD با هدف استفاده در تلفن های هوشمند را به عنوان بخشی از برنامه هایش ذکر کرده بود.

گفته می شود سامسونگ در نمایشگرهای موبایل با رزلوشن فوق الذکر از شیوه چیدمان "پیکسل های الماسی" استفاده برده که در اصل گونه ای پیشرفته تر از چیدمان "غیر استاندارد ماتریسی" به حساب می آید و شباهت هایی هم به روش PenTile دارد. البته نباید از خاطر برد که در رزلوشن های مورد بحث تراکم پیکسلی می تواند به بیش از ۷۰۰ppi برسد و با چنین تراکمی نحوه ی قرارگیری پیکسل ها تا حد زیادی بی اهمیت می شود زیرا چشم انسان ابداً قادر نیست آنها را به صورت مجزا تشخیص دهد.

وب سایت PhoneArena می افزاید که برخی منابع به آنها اطلاع داده اند سامسونگ قصد دارد از صفحه نمایش های Super AMOLED خود که رزلوشن UHD دارند فعلاً تنها در گلکسی نوت ۵ استفاده نماید و تولید نمایشگرهای مورد نیاز در همین راستا نیز از ماه ژوئن (خرداد) سال جاری آغاز خواهد شد، تا موبایل مورد بحث آماده ی رونمایی و معارفه در نمایشگاه IFA که در ماه سپتامبر برگزار می گردد باشد.

سایت مذکور می افزاید گلکسی نوت ۵ اج (که نمایشگرش دارای خمیدگی در هر دو لبه خواهد بود) از صفحه نمایشی ۵.۷۸ اینچی با چگالی پیکسلی ۷۶۲ppi بهره خواهد برد و نوت ۵ معمولی نمایشگری مسطح و ۵.۸۹ اینچی با تراکم پیکسلی ۷۴۸ppi خواهد داشت.

باید منتظر ماند و دید آیا این شایعات به واقعیت می پیوندند و یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • ★Saeed ★saye
    ★Saeed ★saye | ۲۱ فروردین ۱۳۹۴

    با رزولیشنش کار ندارم ولی امید وارم نوت5 خمیدگیش مث نوت اج یه طرفه باشه چون بزرگه دست گرفتنش کمی سخت میشه

  • saeed-nz
    saeed-nz | ۲۱ فروردین ۱۳۹۴

    حالا مثلا مطلب درباره یه گوشی دیگه بود یا هرچیز دیگه ترولای سامسونگی ریخته بودن پایینش کلی چرت و پرت مینوشتن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی