ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش دیجیاتو: همایش سیاست ها، برنامه ها و انتظارات از بخش فاوا

دیروز غروب همایشی با نام «سیاست ها، برنامه ها و انتظارات از بخش فاوا» در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد که در آن 39 نفر به سخنرانی پرداختند. هدف از برگزاری این همایش، ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

دیروز غروب همایشی با نام «سیاست ها، برنامه ها و انتظارات از بخش فاوا» در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد که در آن 39 نفر به سخنرانی پرداختند.

هدف از برگزاری این همایش، مشخص شدن افق و برنامه های بخش های مختلف حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال 94 و ارائه آمار و گزارش از وضعیت موجود ICT در کشور بود.

این مراسم که توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار می شد، با استقبال بیش از حد مدیران، متخصصان، کارشناسان و اصحاب رسانه روبرو شده بود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وزیر ارتباطات: به وعده هایمان عمل می کنیم

وزیر ارتباطات با بیان اینکه تمامی فعالان بخش خصوصی از دولت انتظار دارند رعایت حال آنها را بکند اما خود آنها مراعات حال هم را ندارند، اظهار کرد: سوالی دارم و آن اینکه اکنون تمام اپراتورهای موبایل خصوصی هستند اما آیا این بخش از تجهیزات داخلی استفاده می‌کنند یا اقلام مورد نیاز خود را از چین می‌خرند؟

واعظی گفت:تمامی امور نباید به دولت محول شود زیرا این روال دنیاست. به عنوان مثال شرکت‌ های بزرگ دانشگاه‌ های مختلفی را تحت حمایت می‌ گیرند و از فعالیت‌ های دانشگاهی بهره می‌ برند.

وی تاکید کرد: امروز در صحبت‌ های مدیران و مسئولان مختلف نکات مختلفی مطرح شد و حتی عده‌ ای اینگونه مطرح کردند که دولت‌ های قبلی هم وعده‌ هایی از جنس صحبت‌ های ما زیاد مطرح کرده‌اند اما ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد به حرف‌هایی که می‌ زنیم عمل کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود : تاکنون هم شرایط کار ما اینگونه بوده است. به عنوان نمونه در زمینه پهنای باند اگر وضعیت فعلی را با وضعیتی که در ابتدای دولت وجود داشت بررسی کنید متوجه می‌ شوید که وعده‌ های ما عملیاتی شده است.

محمود واعظی با اشاره به اینکه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران بازاری است که همه نوع جنسی در آن خریدار دارد، بیان کرد: باور ما این است که در بازار مذکور همچون سایر حوزه‌ها می‌توانیم آمار و ارقام را تا سه برابر افزایش دهیم بنابراین فعالیت هیچ فردی در این فضا جای دیگران را تنگ نخواهد کرد.

وی گفت: تا زمانیکه نیروی انسانی مناسب در دانشگاه‌ های ما تربیت نشود، شرایط بهبود قابل توجهی پیدا نخواهد کرد و از سوی دیگر اگر نیروی انسانی متخصص دانشگاهی زمینه مناسبی برای فعالیت نداشته باشد، در کشور نخواهد ماند.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: به همین دلیل لازم است از نظر فنی و مالی بسترهای مناسب برای تامین رضایت این افراد فراهم شود. اینکه چگونه سرمایه‌ گذاری شود و جوان‌ها ترغیب گردند از ظرفیت‌ های موجود در کشور استفاده کنند، موضوع مهمی است.

واعظی خاطرنشان کرد: کمیته‌ای مسئول پیگیری پیشنهادات ارائه شده در این همایش می‌ گذارم تا ظرف سه، چهار ماه آینده راهکارهای عملیاتی مربوط به موارد قابل اجرا را ارائه کنند.

جهانگرد: دسترسی آزاد به اطلاعات از برنامه های سال 94 است

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: ارتقای خدمات الکترونیکی، حمایت از خلاقیت‌ها، توسعه کسب‌ و کارها و افزایش امنیت از مهم ترین برنامه‌های این سازمان در سال جدید خواهد بود.

معاون وزیر ارتباطات اظهار کرد: توسعه  شبکه ملی اطلاعات، تولید محتوای بومی، ارتقای خط و زبان فارسی در محیط های سایبری، سرویس های دولت همراه، خدمات ابری، دسترسی آزاد به اطلاعات، سامانه‌ های متن باز و مهاجرت به IPv6 (آی پی ورژن6) از جمله برنامه‌ های سازمان فناوری اطلاعات در سال 94 محسوب می گردد.

نصرالله جهانگرد به مدیریت هویت و اطلاعات شهروندی و تدوین استانداردهای امنیت و تبادل اطلاعات اشاره کرد و توضیح داد: از جمله برنامه‌ های توسعه کسب‌ و‌کار بازار  می توان به تسهیل ورود و خروج شرکت‌ های نوآور در بازار و تسهیل و ارائه خدمات پایه نرم‌ افزاری ابری برای شرکت‌ های نوپا یاد کرد.

مدیرعامل زیرساخت: پهنای باند بین المللی به 4 ترابیت بر ثانیه می رسد

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت اظهار کرد: بنا به برنامه پنجم توسعه و برنامه‌ریزی‌ های انجام شده باید به ظرفیت 4 ترابیت بر ثانیه پهنای باند بین‌ المللی و 20 ترابیت بر ثانیه شبکه داخلی برسیم که در آن طبق رویه، به ازای توسعه 20 درصد پهنای باند خارجی، به میزان 80 درصد توسعه بخش داخلی را گسترش خواهیم داد.

محمود خسروی گفت: سال گذشته ظرفیت انتقال شبکه 2.5 برابر شد که امسال باید به 3 برابر افزایش یابد و در پایان دولت یازدهم فیبرنوری باید به 69 هزار کیلومتر برسد.

وی با اشاره به پروژه «نور 2» توضیح داد: به جهت تکمیل شبکه فیبرنوری این پروژه در 2 بخش دیده شده و امیدواریم در اردیبهشت مناقصه برگزار گردد.

مدیر عامل شرکت زیرساخت افزود: پاکت پروژه «تدبیر یک» هم که بزرگترین پروژه تاریخ کشور است، هفته آینده بازگشایی می‌شود. استعداد کنسرسیوم‌هایی که در آن شرکت کرده‌اند بسیار بالاست.

معاون وزیر ارتباطات، با بیان اینکه کار مطالعاتی پروژه پردیس ارتباطی تهران تمام و طرح تجاری آن در حال تهیه است، گفت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌ شود.

او با اشاره به اینکه در خرداد ماه سال 93 پروژه‌ای به نام ضربت طراحی کردیم، اظهار کرد: با اجرای این طرح ظرفیت شبکه اینترنت نسبت به ظرفیتی که از زمان تاسیس شرکت ارتباطات زیرساخت تا آن زمان واگذار شده بود، دو برابر شد.

محمود خسوری گفت : سالی پر تلاش را پشت سر گذاشتیم. در سال گذشته با اجرای پروژه EPEG موفق شدیم تعهدات بین‌ المللی شرکت ارتباطات زیرساخت برای اتصال مسیر چابهار و جاسک به آستارا  را اجرا کنیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار کرد:در سال گذشته، رومینگ ملی، ارتقای پروانه اپراتورهای همراه به نسل‌های بالاتر، ساماندهی وضعیت تعرفه‌ های خدمات ارتباطی و همکدسازی تلفن‌های ثابت برخی از مهم‌ ترین اقدامات در رگولاتوری بود.

علی اصغر عمیدیان عنوان کرد: در سال جاری چند برنامه عمده را در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دنبال می‌ کنیم که از آن جمله می‌توان به توسعه بخش رومینگ، نظارت آنلاین بر فعالیت‌ های اپراتوری و گسترش مطالعات مقررات‌ گذاری در شبکه نسل پنجم اشاره کرد.

وی با اشاره به ارائه چند پروانه به منظور گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور که از مهم‌ ترین برنامه‌ های رگولاتوری در سال 94 است، افزود: صدور پروانه‌ های ارائه ارتباطات ثابت - FCP، اپراتورهای مجازی موبایل، مراکز تماس، برگزاری مزایده و اعطای پروانه اپراتور دوم پست و صدور مجوز استفاده از شبکه‌های دسترسی ثابت مبتنی بر LTE از جمله این برنامه‌ ها به حساب می آید.

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد: صدور این پروانه‌ها در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات در کشور است که به عنوان اصلی‌ ترین اولویت‌ های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور محسوب می‌ شود.

در این همایش که بیش از 5 ساعت به طول انجامید، مدیران همراه اول، ایرانسل، رایتل، شاتل، های وب، کافه بازار، آپارات و برخی شرکت های دیگر از جمله بخش های اپراتوری و سرمایه گذاری و همچنین اساتید علمی و مدیران دانشگاهی کشور چون ربیعی، حبیبی و صالحی به سخنرانی پرداختند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ارشیا
    ارشیا | ۲۰ فروردین ۱۳۹۴

    اهواز 4Gایرانسل
    استفاده میکنم ولی بیشتر وقتها 3G وقتی از مرکز شهر بیرون بری کمی درحدود 2 یا 3 کیلومتر 2G میشه

  • پیمان
    پیمان | ۲۰ فروردین ۱۳۹۴

    اصفهان -> فولاشهر

    اینترنت هر دو دقیقه قطع می شه !

    چی بهت بگم وزیر ارتباطات؟

  • پیمان
    پیمان | ۲۰ فروردین ۱۳۹۴

    اصفهان -> فولاشهر

    اینترنت هر دو دقیقه قطع می شه !

    چی بهت بم وزیر ارتباطات؟

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۲۰ فروردین ۱۳۹۴

    وزیر ارتباطات: به وعده هایمان عمل می کنیم...
    .
    کاشکی... ...... عاشق نبودم‌کاشکی..

مطالب پیشنهادی