ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا: تا 20 سال آینده آماده ملاقات با بیگانگان باشید

یکی از دانشمندان ارشد ناسا اخیرا گفته است که نسانه های قوی از زندگی بیگانگان یافته اند و به احتمال قوی طی 20 تا 30 سال آینده، امکان مطالعه آن ها برای ما به وجود ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

یکی از دانشمندان ارشد ناسا اخیرا گفته است که نسانه های قوی از زندگی بیگانگان یافته اند و به احتمال قوی طی 20 تا 30 سال آینده، امکان مطالعه آن ها برای ما به وجود خواهد آمد.

الن استوفان در جلسه ای که روز سه شنبه برگزار شد گفت: "ما می دانیم کجا را بگردیم، می دانیم چطور بگردیم. در بیشتر پرونده ها، ما تکنولوژی را داریم و در مسیری هستیم که آن را به کار بگیریم."

اما اگر شما هم از واژه «بیگانگان»، احتمالا تصور موجودات عجیب و غریب با چشم های درشت و مشکی رنگ را دارید، استوفان سریعا ذهن تان را به حقیقت نزدیک می کند: "ما در مورد مردان کوچک سبزرنگ صحبت نمی کنیم. ما در مورد میکروب های کوچک صحبت می کنیم."

جان گرانسفیلد، همکار وی و فضانورد سابق هم این مسئله را تائید می کند. جفری نیومارک پا را فراتز گذاشته و می گوید: "قطعا بحث ما «اگر» نیست، در مورد «چه زمانی» صحبت می کنیم."

دانشمندان سالهاست که به دنبال بیگانگان و زندگی آن ها در سیارات دیگر می گردند و این اولین باری است که ناسا تا به این حد محکم و مطمئن در ارتباط با آن سخن می گوید.

مشخص نیست که منظور ناسا چیست. آیا زندگی در منظومه شمسی جریان دارد یا خارج آن؟ اخیرا دانشمندان اطلاعات ارزشمندی یافته اند که نشان می دهد امکان وجود آب و بخار آب در سیاراتی چون انسلادوس و HAT-P-11b وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • ساحل
    ساحل | ۷ شهریور ۱۳۹۴

    اگه این موجودات مثله گیاهان ما الکی و بی خود نباشن و قابلیت انجام کار خاصیو داشته باشن خیلی جالب میشه

  • امیر
    امیر | ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

    مگه میشه مگه داریم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی