ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کانن دوربین XC10 را با تمرکز روی فیلم برداری 4K معرفی کرد [به روز رسانی شد]

این روزها تهیه ویدئو با استفاده از دوربین هایی که تمرکز اصلی شان بر روی عکاسی است بدل به امری کاملاً رایج شده؛ دوربین های DSLR و همینطور بدون آینه انواع و اقسام قابلیت های ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

این روزها تهیه ویدئو با استفاده از دوربین هایی که تمرکز اصلی شان بر روی عکاسی است بدل به امری کاملاً رایج شده؛ دوربین های DSLR و همینطور بدون آینه انواع و اقسام قابلیت های ضبط فیلم را نیز با قیمتی مقرون به صرفه عرضه می نمایند تا هزینه ی تهیه ویدئوهای آماتوری و حرفه ای تا سر حد ممکن کاهش یابد.

اما در کنار همه ی این تفاسیر با نگاهی به طراحی ظاهری دوربین ها و دکمه های تعبیه شده بر روی بدنه ی آنها، می توان دریافت که اکثریت شان با اولویت عکاسی به بازار ارائه گشته اند و هیچ یک هدف اولشان تهیه فیلم و ویدئو نبوده. این مسئله ایست که ظاهراً کمپانی کانن به خوبی متوجه آن شده و سعی کرده با معرفی دوربین XC10 آن را برطرف نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

XC10 به نوعی برخی از خصوصیات خودش را از دوربین C100 شرکت ژاپنی تولید کننده اش به ارث برده؛ این محصول از سنسوری یک اینچی با حداکثر حساسیت ISO بیست هزار برخوردار بوده و کانن در رابطه با آن توضیح می دهد که ضمن فراهم نمودن محدوده داینامیک ۱۲ مرحله ای، توانایی ضبط ویدئوهای ۳۰۵ مگابیت بر ثانیه ای 4K را نیز در کنار ثبت تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی داراست.

مدل مورد بحث با لنز زوم ۲۴-۲۴۰ میلی متری که دارای گشودگی دهانه ی f/2.8-5.6 است ارائه می گردد و ابعاد بدنه اش نیز برابر با ۱۱.۱ در ۱۰.۱۶ در ۱۲.۱۹ سانتی متر هستند. روی بدنه دوربین سوکت میکروفون، پورت HDMI 1.4 و ورودی آداپتور گنجانده شده اند ضمن اینکه محصول جدید کانن توانایی اتصال از طریق پورت USB و Wi-Fi را هم دارد.

canon_xc10.0

طبق مشخصاتی که از جانب غول ژاپنی فعال در صنعت عکاسی اعلام گشته اند، XC10 دوربینی به حساب می آید که می تواند در هر دو زمینه ی ثبت تصاویر و فیلم برداری عملکردی مطلوب را ارائه نماید و سازندگانش را در شرایط مختلف سربلند کند، به یقین دوربین مذکور بیش از همه برای خبرنگاران و سایر فعالان رسانه ای که ترجیح می دهند برای تهیه ویدئو و عکس تجهیزات زیادی را به همراه نداشته باشند کاربردی خواهد بود.

اگر چه سنسوری یک اینچی در قیاس با بسیاری از دوربین های DSLR رده بالای کنونی مرتبه ای پائین تر دارد، اما محصولی مانند RX100 از سونی پیش از این اثبات نموده که حتی با چنین سنسوری نیز می توان خروجی های مطلوبی را به ثبت رساند.

برای XC10 قیمتی معادل ۲۴۹۹ دلار در نظر گرفته شده، ولی نباید از خاطر برد با پرداخت هزینه ای کمتر از نصف رقم یاد شده می توان RX10 از سونی و یا FZ1000 از پاناسونیک را تهیه نمود که با سنسوری مشابه و لنزهایی بهتر، امکانات فیلم برداری آماتوری مطلوبی را ارائه می کنند. Lumix GH4 نیز گزینه ی دیگری به حساب می آید که قابلیت ضبط ویدئوهای 4K را دارا بوده و با گستره ی وسیعی از لنزها هم سازگاری دارد.

کانن وعده داده دوربین تازه اش را در ماه ژوئن (خرداد) در اختیار علاقه مندان بگذارد و باید دید با تفاسیر صورت پذیرفته استقبال کاربران از آن در چه حدی خواهد بود.

xc104.0

 

به روز رسانی: بر اساس مطلب منتشر شده در وب سایت GSMArena دوربین XC10 کانن با کارت ۶۴ گیگابایتی CFast 2.0 از SanDisk و همینطور کارت خوان عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • سجاد
    سجاد | ۲۰ فروردین ۱۳۹۴

    همین سریال "در حاشیه"، با شیش تا این دوربین های dslr فیلمبرداری شده. دیگه این مدل هم بیاد که عالی میشه.

  • viero
    viero | ۲۰ فروردین ۱۳۹۴

    آقا من يه جيزي هميشه برام سوال بوده ، چرا بعضي مواقع اون قسمت انتهايي لنز رو مربعي مي سازن؟

    • نیما
      نیما | ۲۰ فروردین ۱۳۹۴

      اگه منظورتون ورودیه لنزه فکر میکنم برای این مدل یه لنز هود باشه فقط که کارش جلوگیری از ورود نور اضافی از اطراف لنز به درونه لنزه که عموما گرد طراحی میشه اما بعضی ها هم مربعی که خیلی کمه
      اما یه سری فیلتر ها هستن که روی لنز نصب میشن معروف به فیلتر مربعی که دایره ای نیستن و شکلشون مربعه و اون هم به خاطر صرفه جویی تو هزینه است
      الان این لنزی که میبینید دهانش 58 میلیمتریه یعنی اگه شما نیاز به فیلتر پولاریزه ان دی و یا هر نوع فیلتری داشته باشید باید فیلتر 58 میلیمتری تهیه کنید و اگه لنز دیگه ای با دهانه 67 میلیمتری داشته باشید باید فیلتر جداگانه برای اون تهیه کنید
      فیلتر های مربعی با یه مبدل روی دهانه هایی با قطر متفاوت نصب میشن و برای افرادی که لنزهایی با دهانه های متفاوت دارن یک بار هزینه کردن بهتر از چند بار هزینه کردنه
      فقط من موندم رو این لنز نوشته شده 8.9 تا 89 میلیمتر فاصله کانونی اما تو متن گفته شده 24- 240یعنی این 24-240 فول فریم رو بهمون میده ؟
      ضریب کراپش چنده مگه ؟

  • [ahmad kaya[rodrigez
    [ahmad kaya[rodrigez | ۲۰ فروردین ۱۳۹۴

    حالا حافظه داخلیش چنده اگه کم باشه تو ده دقیقه ظبط بشه حتما حافظش پر میشه دیجی جان حافظه اینو بنویس

    • میطی
      میطی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۴

      مثل عمدهٔ دوربین‌های دیگه، این یکی هم احتمالا حافظه داخلی نداره و کارت حافظهٔ اس دی میخوره.

مطالب پیشنهادی