ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آزمایشگاه گوگل اکس و شروع تحقیقات برای ساخت باتری های جدید

پیشرفت تکنولوژی در باتری ها موجب دگرگونی محصولات الکتریکی، گجت ها و حتی وسائل نقلیه شده و نحوه تعامل ما را نیز با آنها به شکل کامل تغییر خواهد داد. متاسفانه، بیشتر تحولات امروزی در دنیای ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

پیشرفت تکنولوژی در باتری ها موجب دگرگونی محصولات الکتریکی، گجت ها و حتی وسائل نقلیه شده و نحوه تعامل ما را نیز با آنها به شکل کامل تغییر خواهد داد. متاسفانه، بیشتر تحولات امروزی در دنیای باتری ها، معطوف به این موضوع می گردند که کمپانی های سازنده تلاش می کنند سایر اجزای محصول خود را هر چقدر می توانند کوچکتر ساخته تا در نهایت بتوانند باتری بزرگتری در آن قرار دهند و در نتیجه عمر باتری محصول خود را اندکی افزایش دهند.

تسلا در سال های اخیر تحقیقات بسیاری را در خصوص گسترش زمان عمر باتری ها و حتی نحوه شارژ شدنشان انجام داده و به شدت تلاش می کند فناوری مذکور را به جلو براند. اما حال از مانتین ویو خبر می رسد که گوگل نیز در آزمایشگاه مرموز خود به نام X،‌ به تازگی تیمی را برای تحقیق بر همین امر گمارده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گزارش جدید وال استریت ژورنال حکایت از این موضوع دارد که در آزمایشگاه مرموز X، تیمی گرد هم آمده اند و در حال تلاش برای ساخت باتری با یک تکنولوژی کاملا جدید هستند؛ نوعی از تکنولوژی که بتواند پاسخگوی نیاز کاربران و همینطور دنیای گجت های امروزی و فناوری های نوظهورشان شود.

اگرچه یک باتری بهتر، منجر به تولید نکسوسی بسیار کاربردی تر می گردد اما این طور که وال استریت ژورنال خبر می دهد، گوگل در صورت موفقیت تمایل دارد این فناوری را بیشتر در زمینه های جدید مورد استفاده قرار دهد؛ برای مثال خودروهای بدون راننده، بهداشت و درمان، رباتیک و ارتباطات عمومی.

باید به انتظار نشسته و ببینیم آیا ارتقا تکنولوژی در باتری ها برای گوگل به اندازه تسلا اهمیت دارد یا خیر؛ WSJ همچنین گزارش داده که گوگل صرفا ۴ نفر را برای این مهم گمارده که یکی از آنها، از کارمندان سابق اپل و متخصص باتری با نام دکتر Ramesh Bhardwaj است. در صورت ارتقای فناوری مربوط به باتری ها، پروژه های در دست تکمیل گوگل نیز در این میان با رشدی فزاینده رو به رو گشته و مشخصا کاربردی تر خواهند شد. پروژه گلس و لنزهای چشمی هوشمند از همان طرح هایی هستند که در صورت ارتقا عمر باتری، می توان آینده بسیار خوبی برایشان متصور بود. این محصولات می توانند گلوکز موجود در خون را اندازه گیری نمایند؛ قابلیتی که برای بیماران دیابتی، بسیار مهم خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • حسام
    حسام | ۲۲ فروردین ۱۳۹۴

    یعنی میشه دردسرِ شارژ کردنِ باتری به خاطره ها بپیونده؟
    خیلی خوب میشه ها...

  • GEEEK
    GEEEK | ۲۲ فروردین ۱۳۹۴

    اقا حله دیگه خیالتون راحت سال بعد با یه باتری میاد جلو 2 ماه بتونی استفاده کنی. شوخی نیست گوگل اکسه. خوب مشکل باتری هم حل شد بریم سراغ مسئله ی خودمون سرعت اینترنت...

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۲ فروردین ۱۳۹۴

    این پروژه گوگل اکس خیلی خوفناکه

  • Rivekan
    Rivekan | ۲۲ فروردین ۱۳۹۴

    امیدوارم موفق بشن :)
    اما در انحصار یک شرکت نباشه
    باتری برای گجت های پوشیدنی خیلی مهمه در صورت برطرف شدن مشکل باتری یک قدم به تکامل این دیوایس ها و
    همه گیر شدن اونها پیش میریم

مطالب پیشنهادی