ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [16 فروردین-23 فروردین]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

Deus Ex: Humankind Divided رسما معرفی شد

cover-reveal-610-watermark

اسکوئر انیکس پس از دو روز جنجال خبری، از Deus Ex: Mankind Divided، بازی جدید استودیو Eidos Montreal و ادامه ای بر Deus Ex: Human Revolution پرده برداشت. همزمان با اعلام این خبر توسط اسکوئر انیکس و انتشار تریلر سینمایی 3 دقیقه ای آن، وبسایت گیم اینفورمر هم از کاور ماه بعد مجله خود رونمایی کرد.

گیم اینفورمر معمولا هر ماه یک بازی بزرگ را که قبلا معرفی نشده روی جلد خود می آورد و گزارشی ویژه به آن اختصاص می دهد. جریانات این بازی، در سال 2029 و دو سال پس از اتفاقات Human Revolution رخ می دهد.

حملات تروریستی حالا به اوج خود رسیده اند و Adam Jensen، ماموری ویژه که به تکنولوژی های مختلفی مجهز شده به پا می خیزد و خود را درگیر ماجرایی خطرناک می کند.

Mankind Divided با موتور Dawn و با همکاری AMD در حال توسعه است. نسخه پی سی از دایرکت اکس 12 و TressFX مخصوص کارت های AMD پشتیبانی می کند. هنوز تاریخ عرضه ای برای بازی اعلام نشده اما ساخت آن برای پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان مورد تائید است.

اکتیویژن از Call of Duty: Black Ops III پرده برداشت

call-of-duty-logo610

طی چند ماه گذشته، صفحه فیسبوک و توییتر Call of Duty، تصاویر و ویدیوهای مرموزی منتشر می کرد که گمانه زنی ها بر سر نسخه بعدی این بازی را آغاز نمود. نشانه ها خبر از بازگشت سری CoD به دوران جنگ جهانی را داشتند اما دست آخر، اکتیویژن Black Ops III را هفته گذشته معرفی کرد و وعده رونمایی مفصل در تاریخ 26 آوریل (6 اردیبهشت) را داد.

همانطور که انتظار آن می رفت، Call of Duty بعدی تحت عنوان Black Ops III، توسط استودیو Treyarch ساخته می شود. در پایان تیزر تریلری که هفته گذشته با عنوان Back in Black منتشر شد، گفته می شود که بازی در تاریخ 26 آوریل رونمایی خواهد شد و این تریلر تنها به منزله تائید بازی است.

اسکات لو در بلاگ اکتیویژن نوشته است: "پس از 3 سال توسعه بازی در خفا، تیم Treyarch امسال با Call of Duty: Black Ops 3 باز می گردد."

در ادامه بخش های تک نفره، چند نفره و البته زامبی برای Black Ops III تائید شدند. بخش چند نفره در سری Call of Duty اهمیت بسیار بالایی دارد و هر سال تمرکز اکتیویژن در این زمینه بیشتر می شود اما بخش داستانی کیفیت مطلوبی ندارد.

یکی از برتری های سری Black Ops داستان غنی و جذابی است که آن را از دیگر عناوین این سری متمایز می کند. در زیر می توانید تریلر معرفی بازی را تماشا کنید.

Tomb Raider 2013 موفق به فروش 8.5 میلیون واحد شده است

rdframerate_610

اسکوئر انیکس این هفته اخبار خوشحال کننده بسیاری منتشر کرد. یکی دیگر از دستاوردهای مهم استودیوهای غربی این ناشر بزرگ ژاپنی، فروش 8.5 میلیون نسخه ای بازی Tomb Raider تا به امروز است.

این عنوان در همان روز و ماه اول عرضه، رکورد فروش در روز و ماه اول تمامی بازی های سری را شکست اما تا رسیدن به مجموع فروش یک عنوان زمان لازم بود که حالا Tomb Raider 2013 به آن رسیده است. آخرین ساخته کریستال داینامیک با این میزان فروش، در صدر جدول پرفروش های سری توم ریدر قرار دارد.

Tomb Raider آخر، ریبوت تمام نسخه های پیشین بود که در سال 2013 برای پلی استیشن 3، اکس باکس وان و پی سی منتشر شد. چند ماه بعد، نسخه ای تحت عنوان Definitive Edition برای اکس باکس وان و پلی استیشن 4 هم منتشر شد و 8.5 میلیون واحد، مجموع فروش بازی روی هر 5 پلتفرم است.

ادامه این عنوان با نام Rise of the Tomb Raider، قرار است اواخر سال 2015 برای اکس باکس وان عرضه شود و در سال 2016 نیز برای پلی استیشن 4 و پی سی. هنوز تاریخ عرضه دقیقی اعلام نشده و انتظار می رود که کریستال داینامیک در E3 2015 و مخصوصا در کنفرانس مایکروسافت حضور پر رنگی داشته باشد.

دو بسته الحاقی پولی برای The Witcher 3: Wild Hunt معرفی شد

witcher3-827-610

توسعه دهندگان بازی The Witcher 3: Wild Hunt به گیمرها وعده داده بودند که 16 بسته الحاقی رایگان برای بازی منتشر کنند و حالا زمان آن رسیده که هنر بازاریابی این استودیو را با خبر اخیر اندکی زیر ذره بین ببریم.

CD Projekt دو بسته اضافه برای بازی معرفی کرده که البته این دو خارج از چهارچوب 16 بسته دیگر تهیه می شوند و طبیعتا هزینه ای بر گردن خریداران بازی خواهد گذاشت. با خرید Expansion Pass بازی به قیمت 25 دلار، می توانید هر دو بسته را دریافت کنید.

اگر هنگام خرید بازی اصلی، مایل به خرید دو بسته نیز باشید، می توانید به جای 60 دلار بازی و 25 دلار Expansion Pack، مبلغ 80 دلار را پرداخت کنید. البته نسخه های کنسولی همچنان 85 دلار قیمت دارند.

دو بسته ای که نام آن ها را آوردیم Hearts of Stone و Blood and Wine نام دارند که اولی در اکتبر 2015 و دومی در سه ماهه ابتدایی سال 2016 به صورت آپدیتی برای بازی، عرضه خواهند شد. بسته اول شامل 10 ساعت گیم پلی در سرزمین No Man's Land است و بسته دوم شامل 20 ساعت گیم پلی در منطقه Toussaint.

مجموعا هر دو بسته 30 ساعت گیم پلی به بازی خواهند افزود، در حالی که The Witcher 3: Wild Hunt در حالبت عادی بیش از 100 ساعت زمان شما را در اختیار می گیرد. اگر مایل به دیدن همه چیز در این بازی باشید و بخواهید تمام ماموریت ها را 100% انجام دهید، باید نزدیک به 200 ساعت زمان بگذارید.

مارسین ایوینسکی، یکی از موسسین CD Projekt Red می گوید: "در حالی که ما Expansio Pass را به شما پیشنهاد می دهیم، می خواهیم یک چیز را کاملا روشن کنیم: اگر کوچک ترین تردیدی دارید، آن را نخرید. منتظر بررسی ها باشید و The Witcher را ابتدا بازی کنید و ببینید آیا آن را می پسندید. مثل همیشه، این تصمیم شماست."

هر دو بسته برای پلتفرم های پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه خواهد شد. The Witcher 3: Wild Hunt برای عرضه در 19 مه (تقریبا 5 هفته دیگر) آماده خواهد شد.

استیو پاپوتسیس از Visceral Games خارج شد

battlefieldhardline_610

استیو پاپوتسیس، یکی از مدیران بالارتبه استودیو Visceral Games، سازندگان سری Dead Space و عنوان اخیر در سری بتلفیلد با عنوان Hardline، چندی پیش الکترونیک آرتز را ترک گفت. وی برای 14 سال در این کمپانی مشغول به خدمت بوده و حالا پس از این زمان بلند، فرصت آن شده که وی تجربه های جدیدی کسب کند.

اسکات پروبست، شخصی که از سال 2003 به الکترونیک آرتز پیوست، حالا مسئولیت این استودیو را به عهده گرفته است. البته شایعاتی منتشر شد که پاپوتسیس به خاطر عدم موفقیت بتلفیلد هاردلاین از استودیو جدا شده اما الکترونیک آرتز این مسئله را تکذیب کرد. همچنان کار روی توسعه بسته های الحاقی هاردلاین ادامه دارد و خروج پاپوتسیس از استودیو تاثیری روی فعالیت استودیو نخواهد داشت.

دان متریک زینگا را ترک کرد

PincusMattrick610

شرکت بزرگ زینگا چندی پیش اعلام کرد که دان متریک دیگر مدیرعامل این کمپانی نیست و جای خود را به مارک پینکوس داده است.

پس از شکست فاجعه بار اکس باکس وان در برابر پلی استیشن (در بازه زمانی نمایش کنسول تا عرضه)، دان متریک که مسئولیت کل بخش اکس باکس در مایکروسافت را به عهده داشت، از این شرکت جدا شد و به زینگا پیوست، زینگایی که خود با بحرانی شدید دست و پنجه نرم می کرد.

در جولای 2013، تغییرات سازمانی در مایکروسافت آغاز شد و مهره های اضافه و سوخته از بازی حذف شدند. متریک و چند مدیر دیگر به شرکت های دیگر پیوستند و برخی بخش ها به طور کل تعطیل شدند. فیل اسپنسر پس از آن روی کار آمد و وضعیف اکس باکس وان را تا زمان عرضه کنسول اندکی سر و سامان داد.

پس از مایکروسافت، متریک زینگا را انتخاب کرد و قراردادی 50 میلیون دلاری بست تا به عنوان مدیرعامل شرکت فعالیت اش را آغاز کند.

دان متریک در نامه ای بلند به کارکنان اش نوشت که جدا شدن وی از زینگا به منزله ناامیدی اش از روند پیشرفت شرکت نیست، بلکه می خواهد مسئولیت را به طور کامل به پینکوس بسپرد، شخصی که احتمالا بیشتر از متریک با زینگا آشنایی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۳ فروردین ۱۳۹۴

    یه ویدیو خفن از IOT ، خیلی جالبه حتمن حتمن حتمن نگاش کنید ، خیلی خوفه ، همکاری بین ویندوز داخل روباتیک و مایکروسافت بند و تبلت ها و فضای ابری یکی از زیباترین ویدیو های IOT که تا حالا پخش شده برای کسب و کار ها
    http://www.aparat.com/v/b7JSi

    • مرتضی توسلی
      مرتضی توسلی | ۲۳ فروردین ۱۳۹۴

      دان متریک تو اجرا خوب بود و زمان ۳۶۰ هم مدیر خوبی بود،نمیدونم چرا اینطور کرد،drm و آنلاین بودن احباری هنوز زود بود.فکر کنم خسته شده بود.
      ....
      ایکاش بلک اوپس ،جنگ مدرن نباشه.

      • Divan Greedy (thankyouaj)
        Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۳ فروردین ۱۳۹۴

        ایکاش اتفاقن مدرن باشه ، بابا خسته شدیم از بس تفنگ های معمولی و قابلیت های معمولی داخل first shooter ها بازی کردم ، یه مقدار امکانات تازه و مهمات واقعن نیازه

مطالب پیشنهادی