ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خودروهای بدون راننده باعث ایجاد حساسیت های حرکتی می شوند

برخی افراد به نوع حرکت کشتی و هواپیما یا حتی اتوبوس حساسیت نشان می دهند؛ چنین حساسیتی معمولا زمانی اتفاق می افتد که شخص برای بار اول از این وسائل استفاده می کند. دریازدگی، یکی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

برخی افراد به نوع حرکت کشتی و هواپیما یا حتی اتوبوس حساسیت نشان می دهند؛ چنین حساسیتی معمولا زمانی اتفاق می افتد که شخص برای بار اول از این وسائل استفاده می کند. دریازدگی، یکی از همین حساسیت هاست که باعث می گردد نوع حرکت و بالا پایین رفتن کشتی، موجب بروز سرگیجه و حالت تهوع گردد. همین نکته برای برخی افرادی که برای اولین بار از هواپیما استفاده می کنند نیز وجود دارد؛ به چنین حساسیت هایی، motion sickness گفته می شود.

حال محققان دانشگاه میشیگان تحقیق جالبی انجام داده اند و بر این باورند افرادی که برای اولین بار از خودروهای بدون راننده استفاده نمایند، به احتمال زیاد دچار حالت تهوع و سرگیجه خواهند شد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

محققان دانشگاه میشیگان می گویند به چند دلیل سرگیجه برای انسان در اولین سفر خود با خودروهای بدون راننده به وجود خواهد آمد. اولین اینکه شما به شکل مستقیم آن را هدایت نمی کنید، در نتیجه نمی توانید همه ی چرخش ها، ترمز ها و یا سرعت گرفتن های خودرو را پیشبینی نمایید. علت دوم نیز اینکه افراد پس از قرار گیری در چنین خودروهایی، معمولا به انجام فعالیت هایی مشغول می گردند که علائم بروز «حساسیت های حرکتی» را افزایش می دهد.

دو پژوهشگر دانشگاه مذکور به نام Michael Sivak و Brandon Schoettle از ۳۲۰۰ نفر در کشورهای آمریکا، چین، هند، ژاپن، انگلستان و استرالیا پرسیده اند که اگر در این خودرو قرار بگیرند و نیازی به رانندگی کردن برای رسیدن به مقصد نداشته باشند، چگونه از وقت آزادشان در این میان بهره می جویند؛ بیشتر این افراد پاسخ داده اند که مشغول مطالعه، پیام زدن به دیگران، تماشای فیلم و سریال، بازی و یا انجام کارهای عقب افتاده شان خواهند شد.

انجام همه این فعالیت ها موجب سرگیجه و حالت تهوع در وسائل نقلیه می گردد. این محققان معتقد هستند بهتر است زمانی که این خودروها به بازار عرضه می شوند، به جای فعالیت های مذکور، استراحت کرده و یا با دیگر سرنشینان مشغول صحبت شوید. محققان همچنین می گویند که بهتر است خودروهای بدون راننده، پنجره های بزرگ تری داشته باشند تا مسافران آنها، توجه بیشتری را به محیط اطراف خود معطوف سازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سیدحمید
    سیدحمید | ۲۴ فروردین ۱۳۹۴

    به نظر من که همچین اتفاقی نمی افته ! چرا؟
    چون فکر کن رو صندلی عقب یا صندلی شاگرد تو همین ماشین های عادی الان نشستی!!

  • امیر پارسا
    امیر پارسا | ۲۳ فروردین ۱۳۹۴

    عاشق قیافه ماشینه ام!
    .
    دوستان دانلود منیجر خوب که با رابط لمسی بهینه شده باشه واسه ویندوز چی هست؟
    با idm لمسی اصلا نمیشه کار کرد
    استور هم که بی در و بیکره
    پلییییز

  • گهینوم
    گهینوم | ۲۳ فروردین ۱۳۹۴

    همین الان اخبار گفت قیمت خودرو 1 درصد گران شد!
    ببین دنیا تو فکر چیه و ما تو فکر چی هستیم!

  • sajjad
    sajjad | ۲۳ فروردین ۱۳۹۴

    خیلی بده که با اومدن وسیله ی جدید (تکنولوژی جدید) خیلی چیزای قدیمی قربانی میشن.

مطالب پیشنهادی