ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین با Great Cannon می تواند اختلال گسترده ای در وب سایت ها ایجاد کند

بر اساس گزارشی از سوی Citizen Lab، دولت چین جدا از Great Firewall، در حال توسعه سیستم جدیدی به نام Great Cannon است و توسط آن می تواند حملات سایبری گسترده و مخربی را در سطح جهان به انجام ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

بر اساس گزارشی از سوی Citizen Lab، دولت چین جدا از Great Firewall، در حال توسعه سیستم جدیدی به نام Great Cannon است و توسط آن می تواند حملات سایبری گسترده و مخربی را در سطح جهان به انجام برساند.

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند حملات اخیر به Github از سوی چین صورت پذیرفته اند؛ این حمله ها باعث شدند تا گیت هاب ۵ روز از دسترس خارج گردد.

تا پیش از این، بخش مدیریت امنیت سایبری چین مسئول این حمله شناخته می شد اما به تازگی سرنخ های تازه ای به دست امده که زوایای روشن تری به ماجرا می دهد؛ مشخص گشته که بخشی از فشار ترافیک وارده از سوی China Telecom و بخش دیگرش نیز از سوی Great Firewall چین اعمال گشته اند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

حمله به گیت هاب از طریق دستکاری در اسکریپ تجزیه و تحلیل ها صورت گرفته بود؛ چین از طریق غول اینترنتی خود به نام Baidu و سیستم جدید ابداعی حمله به نام Cannon، توانست به اسکریپ های ارسالی و دریافتی از طریق کاربران وب سایت گیت هاب دسترسی پیدا کرده و آنها را در میان راه دستخوش تغییر نماید؛ همین امر موجب انفجار گیت هاب برای ۵ روز شد.

اولین بار نیست که چنین روشی برای پایین کشیدن یک وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد اما از حمله ی اخیر را می توان به عنوان بزرگترین مثال در این حمله ها نام برد که قدرت چین را به شکل آشکار در عرصه ی حملات اینترنتی به رخ می کشد.

image01-1024x735.0

مدت طولانی حمله به گیت هاب این شانس را به تحلیلگران و محققان داد تا بتوانند منبع حمله را بیابند؛ گویا کشور چین به طور کلی هیچ نگرانی از بابت لو رفتن این حمله از سویش نداشته و می خواسته قدرت سیستم جدید خود به نام Great Cannon را نیز به رخ بکشد.

یکی از محققان ICSI به نام Nicholas Weaver در خصوص حمله های اخیر چین می گوید: «برایمان واضح بود که چین به چنین قدرتی در امر حملات سایبری دست یافته، اما به هیچ عنوان تصور نمی کردیم بخواهد آن را به چنین شکلی برای جهانیان به نمایش بگذارد.»

اگرچه بر اساس گفته های ادوارد اسنودن سازمان امنیت ملی آمریکا [NSA] نیز با برنامه QUANTUM خود چنین قدرتی دارد اما هیچگاه اینچنین خشن و به شکل آشکار از آن بهره نگرفته است.

مشخص نیست حمله ی بعدی Great Cannon به کجا خواهد بود اما استفاده از پروتکل رمزگذاری HTTPS می تواند وب سایت ها را از چنین حملاتی در امان نگه دارد؛ دولت چین شدیدا با استفاده از این پروتکل در میان وب سایت های چینی مخالف است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • hamed
    hamed | ۲۳ فروردین ۱۳۹۴

    وقتی به بلوک شرقی میگی شر پس اونطرفی میشه خیر!!!

    • s.s.b
      s.s.b | ۲۳ فروردین ۱۳۹۴

      نسبت به شرق که روسیه و چین کره شمالی هست بله غرب میشه فرشته

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی