ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گارمین دو دوربین اکشن VIRB X و VIRB XE را معرفی کرد

وقتی صحبت از دوربین های اکشن (Action Cam) به میان می آید در ذهن بسیاری از ما محصولات برند GoPro تداعی می گردند اما این مسئله به معنای پایان رقابت در عرصه ی این دسته از ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

وقتی صحبت از دوربین های اکشن (Action Cam) به میان می آید در ذهن بسیاری از ما محصولات برند GoPro تداعی می گردند اما این مسئله به معنای پایان رقابت در عرصه ی این دسته از گجت ها نیست.

در همین راستا شرکت گارمین پیش از این و با آخرین دوربین خود یعنی VIRB Elite تلاش کرده بود تا نشان دهد GoPro نمی تواند حاکم مطلق بازار باشد و حالا آنها دامنه ی کوشش خود را با معرفی دو دوربین دیگر یعنی VIRB X و VIRB XE گسترده تر نیز کرده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

دوربین های جدید در ابعادی کوچکتر از Elite ارائه شده اند و کمپانی تولید کننده ظاهری به آنها بخشیده که به نظر می رسد دارای بدنه ای مقاوم تر و مستحکم تر از محصولات GoPro هستند.

همانند رقیب که با انتخاب عناوین Black و Silver برای دوربین هایش آنها را در کلاس های مختلفی از نظر امکانات و قیمت تقسیم می نماید، گارمین نیز سیاستی مشابه را اتخاذ کرده است؛ VIRB X مدلی ارزان تر و ۲۹۹ دلاری به حساب می آید که قابلیت های کمتری را به همراه دارد و VIRB XE با قیمت ۳۹۹ دلار، امکانات و کیفیت بیشتری را در اختیار کاربران می گذارد.

VIRB_XE_1.0

مدل XE از توانایی فیلم برداری با رزلوشن های ۱۴۴۰P (با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه) و ۱۰۸۰P (با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه) برخوردار است و در آن مدی با عنوان pro‌ در نظر گرفته شده که به کاربر اجازه می دهد تنظیماتی مانند وایت بالانس، اکسپوژر، شارپنس و مقدار ISO را به صورت دستی کنترل نماید.

در سوی دیگر توانایی فیلم برداری VIRB X به رزلوشن ۱۰۸۰P با نرخ سی فریم بر ثانیه محدود گشته است. هر دو دوربین امکان ثبت تصاویر با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل را نیز دارا هستند و از ارتباط مبتنی بر تکنولوژی های بلوتوث و Wi-Fi هم پشتیبانی به عمل می آورند.

گارمین می گوید باتری مدل های تازه معرفی شده اش می توانند در حدود دو ساعت دوام بیاورند و البته در هیچ یک از آنها نباید انتظار قابلیت هایی مانند اسلوموشن و یا فیلم برداری 4K را داشته باشید.

وب سایت ورج که قبلاً فرصت آزمودن دوربین VIRB Elite را داشته در مورد آن می نویسد، "گارمین با این دسته از محصولات تلاش دارد تا توجه ورزشکاران واقعی را جلب نماید. اگرچه در مورد Elite کیفیت ضبط ویدئو به پای مدل های مشابه و همتای موجود در بازار نمی رسید اما در آن قابلیت های منحصر به فرد و خاص زیادی وجود داشتند.

دوربین مذکور عمر باتری بسیار خوبی داشت، می توانست داده های مرتبط به GPS و نرخ ضربان قلب را نیز جمع آوری نماید. همچنین مدل مورد بحث قادر بود موارد دیگری مانند سرعت و میزان شتاب را هم سنجیده و آنها را بر روی ویدئویی که در حال ضبط شان بود درج نماید."

VIRB_XE_2.0

در دو مدل جدید گارمین همانند Elite سنسورهای متعددی گنجانده شده که امکان اندازه گیری موارد گوناگونی مانند ارتفاع و... را در اختیار کاربران می گذارند. شکل ظاهری متفاوت این دوربین ها نیز امکان ماونت کردنشان در حالت های مختلفی را فراهم می آورد.

در مدل Elite طراحی مستطیلی دوربین سبب می شد تا نصب بر روی سر ورزشکاران چندان وضعیت خوشایندی را رقم نزند، که این مسئله نیز به نظر می رسد حالا برطرف شده، هر چند که راه حل های ارائه گشته از جانب گارمین به نوعی قرار است کسب و کار لوازم جانبی آنها را بهبود بخشد.

باید منتظر ماند و دید واکنش بازار نسبت به VIRB X و VIRB XE چه خواهد بود و آیا آنها می توانند کمپانی تولید کننده شان را سربلند نمایند یا خیر؛ گارمین برای اینکه محصولاتش را در بدنه ای کوچک تر از حد معمول بگنجاند مجبور شده تا برخی از قابلیت های رایج کنونی را قربانی کند اما اگر توانسته باشد حتی امکانات فعلی موجود را نیز به درستی ارائه نموده باشد به یقین شانس موفقیت قابل توجهی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مهران
    مهران | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    کسی از دوستان تا حالا با این دوربین کارکرده ؟
    تو فروشگاه زیر دیدمش اما حدود یک میلیون و هفتصد پولشه .
    اگه کسی خرید کرده بگه راضیه یا نه تا منم بخرمش.

    http://pahnavar.com/477-garmin-virb-xe.html

  • فرهنگ
    فرهنگ | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    وجود جی پی اس و سنسورها باعث برتری این دوربینها نسبت به رقباست. امیدوارم با قیمتهای مناسب وارد بازار بشن.

  • Hamed Heidary
    Hamed Heidary | ۲۵ فروردین ۱۳۹۴

    ساعتها و جی پی اس هاش بسیار با کیفیتن. باید دید این چطوره.

  • رزنوف
    رزنوف | ۲۵ فروردین ۱۳۹۴

    این دیدگاهو گذاشتم تا خالی از دیدگاه نباشه

مطالب پیشنهادی