ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ثبت پتنت یک دستگاه ترکیبی منعطف از سوی الجی

نکته جالب در مورد پتنت های طراحی ایالات متحده آمریکا این است که نیازی نیست دستگاه مورد نظر شما کار کند و یا اینکه اصلا با عقل جور در بیاید، بلکه ایده تان باید صرفا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

نکته جالب در مورد پتنت های طراحی ایالات متحده آمریکا این است که نیازی نیست دستگاه مورد نظر شما کار کند و یا اینکه اصلا با عقل جور در بیاید، بلکه ایده تان باید صرفا تازه باشد تا بتوانید آن را به ثبت برسانید.

در مورد پتنت طراحی D726140 نیز که هفته گذشته از سوی دفتر پتنت ها و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا برای کمپانی الجی به ثبت رسید، همین مساله صادق است.

 

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا بیشتر در مورد این پتنت بدانید.

برای آنکه درک بهتری از این دستگاه داشته باشید کافی است یکی از همان دستبندهای پهن دهه 90 میلادی را در نظر بگیرید که می تواند به یک موبایل یا ساعت هوشمند تبدیل شود.

در طرح ارائه شده از سوی الجی یک موبایل استاندارد به تصویر کشیده شده که از بالا و پایین به سمت عقب خم می شود و می توانید آن را روی یک دستبند قرار داده یا اینکه تبدیل به چنین چیزی نمایید و در نهایت یک ساعت یا شاید «دستبند هوشمند» را روی مچ خود داشته باشید.

اینکه موبایل مورد بحث قرار است دقیقا چگونه روی دستبند محکم شود هنوز هم مشخص نشده اما احتمالا این کار از طریق نوعی چفت یا آهنربای قوی انجام خواهد شد.

Untitled2

کمپانی الجی مدت هاست که دست به کار طراحی نمایشگرهای خمیده شده و هر دو تلفن همراه G Flex و G Flex 2 نیز همراه با نمایشگر و بدنه ای با همین خصوصیت ارائه گردیدند.

حال این دو محصول را با موبایل Galaxy 66 Edge مقایسه کنید که نمایشگرش دارای انحنای بیشتری بوده و در عوض بدنه ای صاف و بدون خمیدگی دارد.

آنگونه که گفته می شود، این نوع تکنولوژی در حال حاضر فراتر از مرزهای دستاوردهای موجود است و برای عملیاتی شدنش قطعاتی از قبیل چیپست، باتری و بدنه نیز باید به اندازه نمایشگر خمیده باشند و بتوانند تا چندین هزار بار عمل خم و باز شدن را تحمل کنند.

با در نظر داشتن همین مسأله باید بگوییم که هنوز هم محصولاتی با چنین خصوصیات از سوی شرکت های تولید کننده ارائه نشده است و به همین دلیل می توان گفت که تا عملیاتی شدن این ایده هنوز زمان زیادی باقی مانده، هرچند که کمپانی الجی در ماه ژانویه امسال درخواستش برای ثبت این پتنت را تسلیم اداره مذکور نمود.

nexus2cee_4_thumb

علیرغم همه اینها، می توان گفت که طرح ارائه شده در نوع خود کاملا مبتکرانه و زیباست و نه نیازی به کار کردنش هست و نه حتی ساختنش، فقط کافیست آن را در ذهنتان متصور شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • سامان
    سامان | ۲۴ فروردین ۱۳۹۴

    نیازی به قابلیت خم شدن همه قطعات نیست. قطعاتی مثل چیپست که خم نمی شوند در بخش میانی و مستقیم الخط دستگاه - و قطعات خم شدنی (باتری متشکل از قطعات منفصل شبیه بند ساعت) در دو انتها نصب می شوند.

  • SamanSJ
    SamanSJ | ۲۴ فروردین ۱۳۹۴

    منم برم پتنت بزنم
    والا
    یه پتنت بزنم از مچ تا ارنج یه نمایشگر خمیده و بزرگ
    جای تبلت ها
    کی به کیه بعدا سامی و الجی میان اینجوری میسازن منم حق پتنتم رو میگیرم
    به نظرم پتنت ها خیلی دارن مسخره میشن

  • Ehs@n AB.P
    Ehs@n AB.P | ۲۴ فروردین ۱۳۹۴

    1- ایده باحالیه ! چند روز پیش به ذهنم رسیده بود که میشه یه همچین چیزی ساخت یا نه ! با توجه به این که الجی هم صفحه کاملا منعطف ساخته !

    2- دیجی جون ، اونم galaxy S6 edge ه ، نوشته 66 به جای S6

  • Rivekan
    Rivekan | ۲۴ فروردین ۱۳۹۴

    دیگه خم شدنم پتنت کردند :-D
    #شوخی

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۲۴ فروردین ۱۳۹۴

    عجب الجی هم بعد چند وقت یه پتنت رو به ثبت رسوند به شدت منتظر جی 4 و نقدوبررسی اون در دیجیاتو هستم.

مطالب پیشنهادی