ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوکیا تایید می کند که در حال انجام مذاکرات نهایی برای خرید آلکاتل است

نوکیا به تازگی عنوان کرده که تمایل دارد کمپانی Alcatel-Lucent را خریداری نماید. پیشتر بلومبرگ چنین خبری را منتشر کرده بود که این دو کمپانی ها در حال رایزنی هایی هستند اما حال هر دو شرکت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۷:۱۵

نوکیا به تازگی عنوان کرده که تمایل دارد کمپانی Alcatel-Lucent را خریداری نماید. پیشتر بلومبرگ چنین خبری را منتشر کرده بود که این دو کمپانی ها در حال رایزنی هایی هستند اما حال هر دو شرکت طی بیانه ای مشترک ذکر کرده اند که در نوکیا و آلکاتل در حال انجام مذاکراتی، در کمال احترام به هم هستند و به مراحل نهایی توافق خود نیز نزدیک گشته اند.

نوکیا می گوید اگرچه در مراحل نهایی توافقات خود با آلکاتل قرار گرفته ایم اما همچنان نمی توان از قطعیت همه موارد سخن به میان آورد و این خرید را تمام شده دانست. در ادامه با دیجاتو همراه باشید.

نوکیا قبلا در صدر فروشنده های بازار موبایل قرار داشت اما با توجه به خیزش اپل و سامسونگ، روز به روز از طرفدارانش کاسته شد. سپس به جای ارائه راهکار برای این موضوع، بخش موبایل های هوشمند خود را با مبلغ ۷ میلیارد دلار در آوریل گذشته به مایکروسافت فروخت و از آن پس نیز تمرکز خود را بر روی تجارت اولیه خود، یعنی ارتباطات معطوف کرده و در اصل به کار تولید تجهیزات شبکه های موبایل روی آورد.

از سوی دیگر آلکاتل نیز برندی است که برای طرفداران موبایل نامی آشناست. موبایل های آلکاتل تا پیش از این با همکاری برند چینی TCL Communications ساخته می شدند اما TCL نیز مدتی قبل سهام آلکاتل را خرید و این شرکت دیگر دخالتی در تولید موبایل ها ندارد. در نتیجه ادغام این دو کمپانی و یا خرید آلکاتل توسط نوکیا، نمی تواند این امید را در دل هواداران برند نستالژیک زنده کند که فنلاندی ها می خواهند دوباره وارد کسب و کار موبایل گردند.

به نظر می رسد نوکیا تلاش می کند تا با خرید Alcatel-Lucent، سهم بازار بیشتری از کسب و کار ارتباط از راه دور خود به دست آورد. Ben Wood، یکی از محققان CCS می گوید: «کمپانی هایی که از اندازه بزرگتری برخوردارند در این بازار برنده هستند و در حال حاضر نوکیا در برابر رقیبانی نظیر هوآوی و اریکسون از کمبود های بسیاری رنج می برد. چنین خریدی می تواند به قدرت زیربنایی نوکیا کمک بسزایی نماید تا در دراز مدت قادر شود به رقبای خود نزدیک شود.»

جالب است بدانید که Lucent نیز در سال ۲۰۰۶ با آلکاتل ادغام شد؛ وود می گوید: «انجام چنین خریدی برای نوکیا از ریسک بالایی برخوردار است. Alcatel-Lucent در سالهای اخیر اوضاع مالی خوبی نداشته و با ادغام با شرکتی مانند نوکیا به احتمال زیاد شاهد مرحله جدیدی از پیچیدگی ها برای هر سه کمپانی خواهیم بود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • hasan
    hasan | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

    به نظرم نوکیا میخواست خودشو از شر تولید موبایل خلاص کنه و تنها رو یک چیز تمرکز کنه و اونم بصورت جدی
    بعضی شرکت ها حکم حکیم رو دارند مثل الجی و سامسونگ که تو هر زمینه ای هستند ولی بهترین نیستند به نظرم
    این که یه شرکتی به صورت تخصصی رو یه محصول کار کنه و اونو بینظیر و کامل ارائه کنه بهتره
    مثال دیگش و میشه تو حوزه پزشکی گفت یه زمانی بود چشمت مشکل داشت پیش چشم پزشک میرفتی ولی الان همین چشم پزشکی فوق تخصص قرنیه چشم یا متخصص مردمک داره که بصورت تخصصی کار میکنند
    امیدوارم نوکیا تو زمینه ی ارتباطات پیشرفت زیادی داشته باشه چون به نفع کاربراست
    شایدم سالی یه گوشی بده ولی کامل و نه مثل قدیم پر کنه از ارزون قیمت ، مثل چیزی که تو تبلتش دیدیم و تقریبا کامل بود نه کامل

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی