ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ برای انویدیا چیپ تولید می کند [شایعه]

هفته پیش گزارشی منتشر شد که نشان می داد سامسونگ قراردادی را با اپل به امضا رسانده که به موجب آن قرار است برای آیفون های جدید این شرکت چیپ تولید کند. اما ظاهرا این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

هفته پیش گزارشی منتشر شد که نشان می داد سامسونگ قراردادی را با اپل به امضا رسانده که به موجب آن قرار است برای آیفون های جدید این شرکت چیپ تولید کند. اما ظاهرا این کمپانی کره ای حسابی سرش شلوغ است و در حال امضای توافقنامه های همکاری با نام های دیگری هم هست.

جدیدترین خبر به یک قرارداد چند میلیون دلاری اشاره دارد که میان سامسونگ و انویدیا به امضا رسیده و به موجب آن سامسونگ و GlobalFoundries متعهد می شوند در خاک کره برای اپل، کوالکام و انویدیا چیپ های 14 نانومتری تولید کنند.

همانطور که پیش تر در خبرها آمده بود GlobalFoundries به موجب امضای قراردادی با سامسونگ، فناوری FinFET چهارده نانومتری آن را در اختیار خواهد گرفت.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

طبق گفته یک منبع آگاه در مصاحبه با Korean Times:

جدیدترین توافق صورت گرفته میان سامسونگ و انویدیا عامل مثبت دیگری است که باعث پیشرفت واحد تولید چیپ این شرکت کره ای خواهد شد. زمان این توافق هم نشان می دهد که سامسونگ با توسعه تاسیسات تولید چیپش درصدد است تا منبع درآمد تازه ای را برای خود دست و پا کند.

اما علت عجله شرکت ها برای استفاده از چیپ های کوچک چیست؟ پاسخ ساده است. پردازنده های گرافیکی حجم زیادی از کار محول شده به چیپست ها را بر عهده می گیرند و همانطور که همه ما می دانیم اسمارت فون ها نیازمند فناوری جدیدی هستند تا بهتر بتوانند امور گرافیکی سیستم را مدیریت نمایند و در عین حال نیز مصرف برق دستگاه را پایین بیاورند. از همین رو، برای رسیدن به توازن مناسب در این دو فاکتور به چیپ هایی با ابعاد کوچک تر نیاز است.

اگر از جنبه دیگری به این همکاری نگاه کنیم درخواهیم یافت که سامسونگ و انویدیا روابط خوبی با هم ندارند و هردویشان پرونده های حقوقی متعددی را علیه یکدیگر مطرح نموده اند. اما منبع دیگری اشاره به این نکته کرده است که این شرکت ها سعی دارند بیشتر روی کسب و کارشان تمرکز نمایند تا اختلافات اندکی که میانشان حکم فرماست.

امضای توافقنامه همکاری میان این شرکت ها نشان می دهد که کار، دوست و دشمن نمی شناسد.

گفتنی است که نه سامسونگ و نه نمایندگان انویدیا در کره جنوبی علاقه ای به بیان جزئیات بیشتر از این همکاری نداشتند. با این همه، چنانچه خبر تازه ای در این رابطه منتشر گردد حتما شما را در جریان آن خواهیم گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۴

    سامسونگ داره میشه یه غول و راحت میشه فهمید که انودیا به این ضرب المثل اعتقاد داره که میخوایی تو جنگ شکست نخوری دشمنتو کنار خودت نگه دار . علاوه بر پرونده های حقوقی زیاد بازم تفاهم نامه دارن امضا میکنن این سیاست شرکتا خیلی مرموزانست

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۲۵ فروردین ۱۳۹۴

    آقایون خانوما برین اون بازیی که رو گوگل لومده بازی کنین خیلی باحاله!!
    با تیلتر شکن برین..

مطالب پیشنهادی