ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابر رایانه واتسون با کمک اپل و IBM به حوزه پزشکی وارد می شود

موسسه IBM پیش بینی می کند که روزی شبکه های گسترده اطلاعات پزشکی به صورتی کاملا ایمن در فضای کلاود ذخیره می شوند و با در نظر داشتن همین مساله در نظر دارد که از ابررایانه خود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

موسسه IBM پیش بینی می کند که روزی شبکه های گسترده اطلاعات پزشکی به صورتی کاملا ایمن در فضای کلاود ذخیره می شوند و با در نظر داشتن همین مساله در نظر دارد که از ابررایانه خود یعنی واتسون برای تحلیل داده ها و ایجاد یک سیستم تازه ثبت اطلاعات استفاده کند که برای همه سیستم های سلامتی هم قابل استفاده باشد.

این موسسه اخیرا دپارتمان جدیدی را در دفتر اصلی خود راه اندازی کرده که فعالیت هایش به توسعه واتسون در حوزه پزشکی اختصاص دارد. علاوه بر این، IBM به تازگی شرکت های Explorys (که در زمینه تحلیل اطلاعات حوزه پزشکی فعالیت داشته و به بیش از 50 میلیون پرونده پزشکی در خاک آمریکا دسترسی دارد) و Phytel (که بازخورد نتایج خدمات مراقبتی را در اختیار پزشکان و پرستاران می گذارد) را خریداری نموده.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اپل نیز با اطلاع از این موضوع ایده جالبی را مطرح نموده و در همین راستا همکاری تازه ای را با IBM آغاز کرده که به موجب آن اپلیکیشن های مبتنی بر واتسون را برای توسعه دهندگان در کیت های ResearchKit و HealthKit قرار خواهد داد. در ادامه، از این اپلیکیشن ها برای گردآوری اطلاعات مربوط به سلامت افراد و آزمایشات بالینی بهره گرفته خواهد شد.

شرکت Medtronic هم که در زمینه تولید ابزارهای پزشکی فعالیت دارد، ابراز امیدواری کرده که از واتسون برای ورود محصولات خود از قبیل دستگاه های قابل کاشت برای بیماران قلبی و دیابتی به دنیای اینترنت اشیاء بهره بگیرد.

قرار است که این ابر کامپیوتر در مرحله نخست اطلاعات مورد نیاز برای مصرف شخصی کاربران را جمع آوری نماید اما در ادامه امید می رود که از آن برای درک بهتر عملکرد تجهیزات کار گذاشته شده در بدن انسان بهره گرفته شود.

IBM همچنین در نظر دارد که همکاری تازه ای را با Johnson & Johnson آغاز کند و توانمندی های واتسون در یادگیری هوش مصنوعی را در اختیار این شرکت قرار دهد. قرار است که در این پروژه، ابر رایانه مذکور نوعی سرویس خدمت رسانی شخصی را در اختیار بیماران قرار دهد و آنها را برای عمل و ریکاوری پس از آن آماده نماید.

در حال حاضر کالج پزشکی Baylor برای تشخیص پروتئین موجود در بدن بیماران (که پزشکان برای تجویز دارو به این کار نیاز دارند) از واتسوم استفاده می کند. اگر این ابر کامپیوتر دسترسی بالاتری به داده های خدمات پزشکی داشته باشد می تواند با سرعت بیشتری نسبت به پژوهشگران، ارتباط میان این اطلاعات را تشخیص دهد. اما موانعی هم بر سر پیشبرد این پروژه وجود دارند که از آن جمله می توان به مسائل امنیتی و حفظ حریم خصوصی کاربران اشاره نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

    گجتهای همراه جهت کنترل سلامتی از مفدترین موضوعاتی هستند که استفاده از تلفن همراه و تبلت رو از حالت اسباب بازی به دنیای واقعی سوق میده .... امیدوارم هرچه بیشتر در این زمینه فعالیت بشه از خانم موسوی هم ممنون

  • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)
    كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!) | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

    اوه اوه اين خيلى خوبه از توجه زياد اپل به خدمات پزشكى بسيار لذت بردم به خصوص كه تمام كيت هاى پزشكى شو اوپن سورس اعلام كرد،اميدوارم باعث پيشرفت و كمك بيشتر به علم پزشكى بشه

  • طــــــــــــــــــــــــــــوسي
    طــــــــــــــــــــــــــــوسي | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

     + IBM !!!! چه غولی شود !

مطالب پیشنهادی