ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خرید جدید اپل؛ شرکت LinX که در زمینه ساخت دوربین های مینیاتوری فعالیت دارد

کمپانی اپل در راستای توسعه فعالیت های خود و بهبود کبفیت محصولاتش، شرکتی به نام LinX Computational Imaging را خریداری کرده که در زمینه ساخت دوربین و فناوری های مرتبط با آن فعالیت می کند. کوپرتینویی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

کمپانی اپل در راستای توسعه فعالیت های خود و بهبود کبفیت محصولاتش، شرکتی به نام LinX Computational Imaging را خریداری کرده که در زمینه ساخت دوربین و فناوری های مرتبط با آن فعالیت می کند.

کوپرتینویی ها در تایید این مسأله همان جمله معروف خود را گفتند: «ما گهگاه اقدام به خرید شرکت های کوچک فعال در حوزه تکنولوژی می کنیم و عموما تمایلی به صحبت کردن در مورد اهداف و برنامه های خود از این رابطه نداریم.»

براساس گفته افراد آگاه این دو شرکت بر سر مبلغ 20 میلیون دلار با یکدیگر به چانه زنی پرداخته اند و عاقبت با قیمتی که از آن حرفی هم به میان نیامده با یکدیگر توافق نمودند. ناگفته نماند که شرکت LinX از هر گونه اظهار نظر در این رابطه خودداری نموده.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت مذکور در زمینه ساخت و فروش دوربین های مینیاتوری برای تبلت ها و اسمارت فون ها فعالیت می کند و مدعی است که محصولات آن با استفاده از مجموعه ای حسگر و الگوریتم های اختصاصی که تصاویر متعددی را در یک لحظه می گیرند، قادرند که عمق را در تصاویر خود ایجاد نموده و نقشه های سه بعدی بسازند.

سال گذشته این کمپانی گفته بود که ماژول دوربین های کوچکش امکان گرفتن عکس هایی با کیفیت بالا را در نور کم دارند و در محیط های بسته نیز عملکرد خوبی را از خود به نمایش می گذارند.

گفته می شود که کیفیت تصاویر با استفاده از این تکنولوژیی در حد دوربین های SLR (انعکاسی تک لنزی) است و دیگر برای رسیدن به این کیفیت نیازی به استفاده از دوربین های حجیم نیست.

طبق اعلام LinX تکنولوژی ارائه شده از سوی آن می تواند مسیر را برای عرضه امکاناتی از قبیل حذف خودکار پس زمینه، مدلسازیی سه بعدی از اشیاء و تشخیص چهره هموار نماید.

این شرکت در سال 2011 میلادی تاسیس شد و مدیر عامل آن پیش از شروع به کار در LinX سرپرستی تیمی از توسعه دهندگان الگوریتم برای سامسونگ را بر عهده داشت.

گفتنی است که اپل پیش از این نیز اقدام به خرید شرکت Anobit Technologies کرده بود که در زمینه ساخت فلش مموری فعالیت داشت و دو سال بعد هم PrimeSense را خریداری کرد. این شرکت در زمینه تولید چیپ هایی فعالیت می کرد که در کنترلر بازی کینکت با قابلیت تشخیص سه بعدی مورد استفاده قرار گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Sohrab_Asaseh
    Sohrab_Asaseh | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

    http://www.digikala.com/BlueSmile/default.aspx?refId=c57e6bb8-916f-4a6a-8981-6e3f44d22c69

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

    یه چیز جالب:
    میشه آیا دوربین رو به صورت استوانه ای ساخت؟
    کناره موبایل مثل قلم که توشه جاش لنز های دوربین باشن که عقب و جلو برن و زوم اپتیکال داشته باشن.. سنسور آخره استوانه توی موبایل باشه و با آینه نور بهش بخوره.. مث پریسکوپ که تو راهنمایی درست میکردیم.. اینجوری سنسور دقیقا پشت لنز نیست.. بلکه تصویر روش بازتاب میشه.. .
    .
    دوستانِ متخصص میشه همچین کاری؟

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

      به این شکل:
      http://goo.gl/ZyhKss
      .
      سمت چپی حالته عادیه
      سمت راستی اون چیزیه که من میگم

      • thepjt
        thepjt | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

        همین الان ایسوس توی زن فون اش که قابلیت زوم اپتیکال داره دقیقا از همین مکانیزم استفاده کرده ...
        ایده اش یکی دو سال زود تر به ذهنت میرسید حل بود ... دی:

  • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)
    كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!) | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

    اپل فقط داره کمپانی های کوچیکو قورت میده!انقدر پولش زیاده خودش نمیدونه چیکار کنه باهاش!من هنوز از اپل سر نیو مکبوک شاکی ام و تا کنفرانس توسعه دهنده ها بیاد ببینم اشتی میکنیم یا نه!

    • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)
      كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!) | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

      درضمن دیوان خان عزیز نخواستم بحثو اینجا بکشونم ولی شلوغ شد اونور!شما اصن اخر تکنولوژی!بنده خودم اونقد تو مباحث تکنولوژی تو گروهای تکنولوژی بحث دارم که بحث با شما برام بشه زنگ تفریح!پس فک نکن فقط خودت خدای تکنولوژی هستی :)
      تکنولوژی اگه به عقیده خود شما فقط تو مایکی و خدمات و محصولاتش خلاصه میشد الان هممون داشتیم ویندوز نود و هشت رو دسکتاپمون اجرا میکردیم!

  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

    اینجور که بوش میاد دوربین گوشی های بعدی یا همون 8 مگاپیکسل هستش یا نهایتش بشه 10 شاید بخواد جلوه های ویژه هم توش کار کنه ک این عالیه

مطالب پیشنهادی