ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دست های رباتیکی که مانند یک سرآشپز غذا می پزند

تیم اندرسون برنده سال 2011 مسابقات آشپزی MasterChef خالق این دو دست رباتیکی هنرمند است که در تصویر می بینید و هم اکنون در نمایشگاه رباتیک صنعتی Messe در هانوفر آلمان در معرض دید عموم قرار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

تیم اندرسون برنده سال 2011 مسابقات آشپزی MasterChef خالق این دو دست رباتیکی هنرمند است که در تصویر می بینید و هم اکنون در نمایشگاه رباتیک صنعتی Messe در هانوفر آلمان در معرض دید عموم قرار دارند.

حتما تصورتان این است که اندرسون برای آنکه به این دست ها یاد دهد چگونه در نمایشگاه آشپزی کنند و همگان را از هنر خود شگفت زده نمایند، ساعت ها کدنویسی کرده، در حالی که اینگونه نیست.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این آشپز خلاق برای آموزش ربات خود، یک آشپزخانه کوچک ساخت و تعدادی دوربین تشخیص حرکتی را روی بدنه دستگاه تعبیه کرد. در مرحله بعد لازم بود که اندرسون غذای مورد نظرش را مقابل دوبین ها تهیه کند تا حرکاتش دیجیتالی شده و ربات آنها را تقلید کند.

آنها که در نمایشگاه حضور داشته و از نزدیک شاهد کار کردن دستگاه بودند و طعم غذاهایش را چشیده اند، عملکرد آن را فوق العاده ارزیابی کردند.

به گفته اندرسون، ساخت این ربات آغاز راهی قابل توجه و مهم است و به موجب آن، فرصتی تازه برای تهیه غذاهای مطلوب به وجود می آید و مردم می توانند غذاهای سایر مناطق دنیا را نیز تست کنند.

شرکت Moley Robotics که ساخت این ربات را بر عهده داشته، ابراز امیدواری کرده که ظرف دو سال آینده موفق به ساخت نوعی آشپزخانه مکانیزه برای منازل شود که با قیمت 15000 دلار به فروش خواهد رسید.

این آشپزخانه شامل دست های رباتیک، سینک، فر و ماشین ظرفشویی خواهد بود تا پس از اتمام فرایند طبخ غذا، ربات آنجا مرتب نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

    ای بابا معلوم در گیر زن نشدید هنوز .... همینجوریشم آشپزی که نمیکنن تازه نصف کارای خونه ام میخوان بندازن گردن آقایون خودشون هم که ماشالله عضلات فک قوی دارن و به وظیقه اصلی یعنی غیبت تلفنی و گه گاه وایبری بیشتر علاقه مندن تا خانه داری .

    یه دور از جون به موسوی میگیم البته ها ...

  • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)
    كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!) | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

    خبر خوب براى خانوم ها و خبر بد براى اقايون!

    • SAEED DASTMARD
      SAEED DASTMARD | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

      هر کی زن داره از اینا خواست هفت طلاقش کنه.

  • آریا
    آریا | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

    با 15000 دلار آدم یه سرآشپز حرفه ای استخدام میکنه

مطالب پیشنهادی