ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون وزیر ارتباطات: سرویس های اینترنتی آزاد سازی می شوند

خدمات اینترنتی در ابتدا با موانع مختلفی مواجه بودند اما به ندرت این مشکلات برطرف شد و سرویس های مختلفی از سوی بخش های دولتی و خصوصی به کاربران ارائه گشت. سرویس های مبتی بر وب در اکثر موارد از سوی سازمان ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

خدمات اینترنتی در ابتدا با موانع مختلفی مواجه بودند اما به ندرت این مشکلات برطرف شد و سرویس های مختلفی از سوی بخش های دولتی و خصوصی به کاربران ارائه گشت.

سرویس های مبتی بر وب در اکثر موارد از سوی سازمان های دولتی با پیمانکاری شرکت های خصوصی ارائه می گردند و خدماتی مانند فروش بلیط هواپیما و قطار، تلویزیون اینترنتی و کارت هوشمند سوخت، تنها تعداد کمی از خدمات مذکور را تشکیل می دهند.

حالا به نظر می رسد که روند کند راه اندازی سرویس های مبتی بر وب و عدم ورود بخش خصوصی به این حوزه، قرار است تغییر کند و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از این مسأله تحت عنوان آزادسازی سرویس های اینترنتی یاد می کند که در ادامه به ذکر جزئیات این خبر می پردازیم. با دیجیاتو همراه شوید.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات از آزادسازی سرویس های مبتنی بر وب و واگذاری آن به بخش خصوصی خبر داد و گفت: در این زمینه 14 خوشه تعیین کرده ایم تا بتوانیم در دسته های تعیین شده، ارائه خدمات مبتنی بر وب را برون سپاری کنیم.

نصرالله جهانگرد در مراسم افتتاح نخستین همایش بین المللی وب پژوهی اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و 400 سرویس تحت وب در کشور ارائه می گردد که با حد نرمال جهانی برابری می کند، اما از بین آنها کمتر از 100 سرویس از سوی بخش خصوصی عرضه می شوند، در حالی که در آمریکا بیش از هزار سرویس اینترنتی از سوی بخش خصوصی ارائه می گردد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: صنعت ICT در ایران حدود 22 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد که امیدواریم این رقم تا پایان فعالیت دولت یازدهم دوبرابر شود.

جهانگرد با تاکید بر نقش تعیین کننده اینترنت باند پهن در افزایش تولید ناخالص ملی (GDP) توضیح داد: به ازای هر 10 درصد افزایش نفوذ شبکه باند پهن در کشورهای در حال توسعه، میزان تولید ناخالص ملی 1.4 درصد و در کشورهای توسعه یافته، 1.2 درصد افزایش می یابد.

وی ادامه داد: متاسفانه میزان نفوذ اینترنت در کشور، بسیار کم است و ایران رتبه چهاردهم منطقه در ضریب نفوذ اینترنت را از آن خود کرده که باید این میزان به شدت بهبود یابد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران حجم محتوای فارسی نسبت به کل محتوای منتشر شده در وب را 0.9 درصد اعلام کرد و افزود: این رقم باید افزایش یابد؛ چرا که حجم محتوای هر زبان در اینترنت، نقش تعیین کننده ای در توسعه تجارت الکترونیک کشورهای دارای آن زبان، از خود بر جای می گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • james
    james | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

    ای آقا.. هر چی می کشیم از این شرکتای خصوصیه

    من خودم تو مترو کار می کنم..زیر نظر پیمانکاریم.. اونایی که مترویی هستن از 30 روز 20 وز میان سر کار ..موقعی که سر کارن خیلی کار کنن 1/4 ماست..اونوقت اونا دو تومن می گیرن ما میگیریم 900 تومن..
    اعتراض می کنیم میگن اونا بودجشون دولتیه ما شرکت خصوصی هستیم.. دلتون نمی خواد خوش اومدین..

    خصوصی سازی اینه..

  • Youness_Bozorgi
    Youness_Bozorgi | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

    خدارو شکر کم کم مسعولین دارن کنار میان با این موضوع که مث امریکا شدن باعث پیشرفت میشه نه تخریب فرهنگ.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی