ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی اینتل از سه ماهه اول ۲۰۱۵؛ کاهش تقاضای چیپست، رشد دیتاسنتر

امروز گزارش مالی اینتل برای سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۵ منتشر گشت؛ پیشبینی می شد که میزان درآمد غول چیپ ساز در این مقطع زمانی ۱۲.۹ میلیارد باشد اما درآمد ناخالص حاصل شده، اندکی کمتر بوده ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

امروز گزارش مالی اینتل برای سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۵ منتشر گشت؛ پیشبینی می شد که میزان درآمد غول چیپ ساز در این مقطع زمانی ۱۲.۹ میلیارد باشد اما درآمد ناخالص حاصل شده، اندکی کمتر بوده و رقمی برابر با ۱۲.۷۸ میلیارد دلار را تشکیل می دهد.

می توان گفت رشد اینتل در بازه زمانی مشابه با سال گذشته تقریبا یکسان بوده؛ مقدار درآمد ناخالص شرکت مورد بحث در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ برابر با ۱۲.۷۶ میلیارد دلار بود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مشکل اینتل در بخش فروش قطعات ساخته شده برای کامپیوتر و موبایل هاست؛ درآمد این بخش صرفا ۷.۴ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته بیانگر ۸ درصد کاهش است. گروه نرم افزای این شرکت توانست به درآمد ۵۳۴ میلیون دلار دست یابد که در مقایسه با سال گذشته با ۳ درصد کاهش درآمد رو به رو گشته است.

اما به بخش دیتا سنترهای این غول که نگاهی بیاندازیم می بینیم که قادر شده درآمدی ۳.۷ میلیارد دلاری رقم زند که در برابر سال گذشته از رشد ۱۹ درصدی برخوردار است. همچنین بخش «اینترنت اشیا» توانسته درآمدی ۵۳۳ میلیون دلاری داشته باشد که باز هم در قیاس با سال گذشته ۱۱ درصد رشد نموده. اینتل همچنین از رشد بخش «حافظه غیر فرار» خود خبر داد. (نظیر هارد دیسک، فلش و...)

مدیر عامل اینتل به نام Brian Krzanich می گوید: «درآمد کلی این سه ماهه با سال گذشته تفاوت قابل ذکری نداشته اما بیشتر رشد مربوط به بخش دیتا سنتر و اینترنت اشیا می شود؛ این در حالیست که تقاضا برای کسب و کار اصلی یعنی تولید چیپست برای کامپیوتر های شخصی و همراه، کمتر از حد انتظار بوده است. این آمار نشانگر این موضوع هستند که باید در برخی از استراتژی های خود تجدید نظر کنیم.»

پس از اعلام این گزارش مالی، ارزش سهام اینتل تا ۲ درصد بالا رفت. اینتل معتقد است در سه ماهه بعدی و پس از اعلام آمار و ارقام مربوط به آن، ارزش سهام این شرکت ۳ درصد دیگر نیز بالا خواهد رفت. در هنگام ارائه این گزارش مالی هم، Brian Krzanich خبر داد که پس از ارائه رسمی و کامل ویندوز جدید مایکروسافت، آمار فروش PC و در نتیجه درآمدهای اینتل نیز بالاترخواهد رفت.

Stacy Smith، مسئول ارشد امور مالی اینتل نیز در این نشست از راهکارهای تازه این شرکت خبر داد و گفت که فعلا در ابتدای کار خود قرار گرفته اند؛ فروش چیپست، دیتا سنتر، اینترنت اشیا و حافظه های جانبی همه در آینده موجب دگرگونی و افزایش قیمت سهام این شرکت خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Sohrab_Asaseh
    Sohrab_Asaseh | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

    http://www.digikala.com/BlueSmile/default.aspx?refId=c57e6bb8-916f-4a6a-8981-6e3f44d22c69

    • Frankenstein
      Frankenstein | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

      اینجا جای این لینکه

      :|

    • گهینوم
      گهینوم | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

      آقای محترم لطفا دیگه این لینکو نزارید.خودتم کوچیک نکن!

مطالب پیشنهادی