ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا سامسونگ این روزها در پی هم نوا شدن با رقبای قدیمی خود است؟

چهره عمومی سامسونگ در یک سال اخیر، بیش از هر زمان دیگری در ۵ سال گذشته دست خوش تغییر شده است. چنین موضوعی به این دلیل روی داده که کره ای ها، حاد بودن شرایط خود ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

چهره عمومی سامسونگ در یک سال اخیر، بیش از هر زمان دیگری در ۵ سال گذشته دست خوش تغییر شده است. چنین موضوعی به این دلیل روی داده که کره ای ها، حاد بودن شرایط خود را درک کرده اند. فروش اسمارت فون های این شرکت کاهش یافته بود، اما مدیران سامسونگ در این میان بیکار ننشسته و گام هایی استوار در زمینه طراحی، بازاریابی و همینطور ساده سازی بخش نرم افزاری گلکسی ها برداشتند.

شرکت مورد بحث همچنین «اخلاق» و نوع رویکرد خود را تغییر داده و روحیه ای از خود نشان می دهد که خبر از تمایل به همکاری با سایر شرکت ها دارد. سامسونگِ امروز، در پی اتحاد و یافتن «یار» است نه دشمن تراشی های بیشتر. دیجیاتو همراه باشید.

سال ۲۰۱۴ با بحران روابط میان سامسونگ و گوگل آغاز شد؛ کمپانی ساکن مانتین ویو نگران بود که سامسونگ، اندروید را بیش از حد دستکاری می کند، به شکلی که کسی نمی تواند تشخیص دهد این پلتفرم، اصلا اندروید است. گوگل نگران بود که این دستکاری ها، به دلیل سنگین کردن پلتفرم و دور کردن سادگی از آن، در نهایت کاربران را از «اندروید» زده کند.

از طرف دیگر در ماه آگوست مایکروسافت شکایتی را بر علیه شرکت کره ای تنظیم نمود؛ شکایتی که در آن اهالی ردموند مدعی شده بودند کره ای ها حق امتیاز کافی را برای استفاده از پتنت های این شرکت نمی پردازد.

سال پیشتر از این وقایع هم که به دلیل سردی روابط بین سامسونگ و اپل، آمریکایی ها ترجیح دادند با چیپ ساز های دیگری کار کرده و اتکای خود به کره ای ها را تا حد امکان کاهش دهند.

سامسونگ به دنبال اتحاد است نه ساختن دشمنی های تازه.

سامسونگ طی سال های گذشته بزرگتر از هر زمان دیگری شد، هر سال هم رکوردهای فروشش را جا به جا می کرد، از سوی دیگر انقدر با اعتماد به نفس شده بود که به جنگ حقوقی با بزرگان دنیای تکنولوژی تن می داد؛ شرکت کره ای به دلیل کپی برداری از آیفون محکوم شده بود و در نهایت هم مجبور شد به اپل خسارت هایی را بپردازد، اما در نهایت می توان گفت سهم سامسونگ از اپل، در این دعوی حقوقی بسیار بیشتر بود. کره ای ها توانستند در این میان به شکل رایگان توجه رسانه ها را برای مدتی طولانی از آن خود نمایند. اگرچه این ترفند در ان زمان جواب داد اما واقعا نمی توان از چنین ترفندی بارها استفاده کرد. سامسونگ فعلی باهوش تر شده و به دنبال سود خود در مبارزه های بیهوده نیست؛ از طرف دیگر تلاش می کند دست دوستی را نیز به سوی دشمنان قدیمی اش دراز کند.

۲۰۰ نفر مشغول ترمیم روابط سامسونگ و اپل شده اند؛ هیچکدامشان هم وکیل نیست.

پرونده قضایی سامسونگ و مایکروسافت در فوریه خاتمه یافت و در ادامه اش هم همکاری شیرین این دو شرکت را شاهد بودیم؛ گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج حالا برخی از اپلیکیشن های مایکروسافت را به شکل پیش فرض در دل خود دارند. نمی توان این پرونده را کاملا به سود مایکروسافت تمام شده دانست؛ کهکشانی ها در حقیقت برگ برنده گوگل و اندرویدش هستند. در این موبایل ها، طراحی تختی که Matias Duarte و تیمش در گوگل توسعه دادند به چشم می خورد. اندروید در گلکسی های جدید خالص نیست اما نزدیک ترین قدمی است که سامسونگ به سوی گوگل برداشته، هرچند هنوز هم می توان عناصر بسیاری را در گوشه و کنار طراحی نرم افزاری آن دید که امضای سامسونگ را دارند.

روز گذشته به اطلاعتان رساندیم که سامسونگ، برای تامین نمایشگرهای اپل، تیمی ۲۰۰ نفره را به شکل مستقل به کار گمارده است. کره ای ها دوباره دارند تبدیل به یکی از تامین کنندگان اصلی بخش های مختلف آیفون می شوند. هر دو کمپانی هنوز هم در روی صحنه ها برای هم رجز می خوانند اما در پشت صحنه اینچنین با یکدیگر به همزیستی مسالمت آمیز پرداخته اند؛ آخرین نشانه های این همزیستی نیز خبر از نزدیکی این دو شرکت به هم می دهد.

دیدن سیاست های جدید و هوشمندانه سامسونگ، لذت بخش است. این شرکت جدیدا به جای اینکه در برابر رقبا قرار گیرد، در کنارشان ایستاده و سود بیشتری از همکاری به دست می آورد. زمانی که Oculus Rift به نمایشگر برای ورژن تازه محصول خود نیاز داشت، این مورد بحث قدم جلو گذاشت و پنل های نوت را در اختیارش گذاشت. چندی بعد هم با فیسبوک همکاری کرده و Gear VR که تجربه کاربری بهینه تری از Oculus داشت را رونمایی کرد. در تجربه ای مشابه، کره ای ها به جای رقابت با بلک بری در زمینه هایی نظیر امنیت، با آن به همکاری پرداختند و نتیجه نیز ایمن تر شدن سیستم ابداعی سامسونگ به نام Knox شد.

درگیری همواره بیش از همکاری توجه ها را به خود جلب می کند؛ اما گاهی هم کمپانی های مشغول در حوزه تکنولوژی راهی می یابند تا در نواختن یک ملودی، به جای خارج زدن، با یکدیگر همنوا شوند. سامسونگ به همه جوانب فکر کرده و تصمیم به تغییر راه و رسم خود گرفته است؛ نوع برخورد و گرایش صمیمی ترش با همکاران خود نیز اگر چه به یک باره سود کلانی را در جیب مدیران این شرکت نخواهد ریخت اما در دراز مدت پول های زیادی را به سوی سامسونگ روانه خواهد کرد؛ پول هایی که دست کم می توانند بخشی از صورتحساب های وکلای پرونده های قضایی قبلی را بپردازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • saeed_mousavi_1
    saeed_mousavi_1 | ۲۷ فروردین ۱۳۹۴

    کلا اخلاق تو بیزنس سامسونگ جایی نداره، خودتون میگید مثلا با بلک بری همکاری کرد (و قاعدتا ایده های اونو کپی کرد) و سیستم های خودشو امن تر کرد.

    ضمنا شرکتی که حداقل بخشی از خمیر مایه ش بر اساس دزدی پتنت و رشوه و بمباران تبلیغاتی هست مطمئنا عوض بشو نیست. ارجاع میدم به مقاله خود دیجیاتو در این زمینه

    • احمدM2
      احمدM2 | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

      همچین میگی انگار بقیه شرکتها معصومند و فقط سامسونگ کپی کرده
      1-اولا شما نمیخاد برا بلک بری دلسوزی کنی اون از خداشه سامسونگ ازش کپی کنه بره شکایت کنه یه کم پول در بیاره
      2-ثانیا مگه همین اپل چند وقت پیش تو یکی از همین دعوی ها شکست نخورد و 1 میلیارد دلار جریمه شد؟؟
      3-مگه حکم توقف عرضه ایفون توسط دولت امریکا وتو نشد؟؟؟
      4-مگه اچ تی سی تا همین اواخر تو بنچمارک انتوتو دستکاری نمیکرد البته کاسه کوزه اونم فقط تو سر سامسونگ شکستن و بقیه الفرار
      همه شرکتا همین کارارو انجام میدند منتها چون این تنها دستاویزتونه دیگه همش همین موضوعو تکرار میکنید

  • rayan1
    rayan1 | ۲۷ فروردین ۱۳۹۴

    منظورم از شایعات همون باگ چرخش صفحه نمایش s6 edge

  • rayan1
    rayan1 | ۲۷ فروردین ۱۳۹۴

    لطفا به شایعات دامن نزنید... خیلی خوشکله لا مصب....حیف شد نونا راهم دارن گرون می کنن... خدا رحم کنه.

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۲۷ فروردین ۱۳۹۴

    خیلی ام عالی!چه قدر خوبه آسایش!یه نفس بکشید ببینید چه قدر خوبه!

  • javad.H
    javad.H | ۲۷ فروردین ۱۳۹۴

    خیلی خوبه اما اگر این طوره سونی که با همه رابطه ای عشقولانه داره!!!دوربین همه شون مال سونی

    • borna_talebi
      borna_talebi | ۲۷ فروردین ۱۳۹۴

      رابطه دو طرفه هست!رم و حافظه های سونی هم مال سامی هست.
      لنز همه هم که مال سونی نیست اما بالای 60درصد بازار دستشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی