ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

جستجوی 100 هزار کهکشان نشان از عدم وجود بیگانگان دارد

به نظر شما کدامیک ترسناک تر است. اینکه بشر در تمام این فضای بیکران تنها باشد یا اینکه بیگانگان فوق العاده هوشمندی وجود داشته باشند که یک روزی به زمین حمله کنند و ما را ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

به نظر شما کدامیک ترسناک تر است. اینکه بشر در تمام این فضای بیکران تنها باشد یا اینکه بیگانگان فوق العاده هوشمندی وجود داشته باشند که یک روزی به زمین حمله کنند و ما را به بردگی خود بگیرند یا به طور کل قلع و قمع مان کنند.

پژوهش جدید دانشمندان دانشگاه Penn State نشان از بررسی 100 هزار کهکشان را دارد و در این مقیاس عظیم و غیر قابل تصور، حتی یک تمدن هم پیدا نشده! کاملا تنهاییم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

محققین برای ثبت نتایج خود از تلسکوپ فضایی WISE ناسا استفاده کرده اند. جیسون تی. رایت، پروفسور نجوم و فیزیک نجوم دانشگاه Penn State می گوید یک تمدن پیشرفته فضایی حجم عظیمی از انرژی را به بیرون انتقال می دهد که نشان از وجود کامپیوترها، سفینه های فضایی و ارتباطات در ابعادی است که ما هنوز چیزی از آن ها نمی دانیم. اما بررسی 100 هزار کهکشان هیچ نتیجه ای در برنداشته و هیچ گرمای غیر طبیعی در این میان دیده نشده.

از میان 100 هزار کهکشان، تنها 50 کاندید وجود داشت که میزان بالایی از امواج را ساطع می کردند اما هیچ یک در حدی نبود که بخواهد نشانگر تمدنی پیشرفته باشد. تحقیقات پیشرفته روی این 50 مورد در آینده احتمالا حقایق بیشتری را برای ما آشکار خواهد کرد، شاید موجودات زنده وجود داشته باشند اما در حدی که ما انتظار داریم پیشرفته نیستند.

فراموش نکنید که 100 هزار کهکشان اندازه سر سوزن در این کهکشان کوچک است. محققین پیشتر تخمین زده بودند که حداقل یکصد میلیارد کهکشان اطراف ما وجود دارد. بنابراین تا پی بردن به اینکه آیا تنها هستیم یا نه زمان زیادی باقی مانده.

این خبر را می توان هم خوشحال کننده و هم ناراحت کننده در نظر گرفت. خوشحالی از این سبب که می دانیم اطراف مان هیچ تمدن غارتگری وجود ندارد که بخواهد ما را از بین ببرد و خبر بد اینکه ما تنهاییم.

IOP
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • وحيد
    وحيد | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

    هيچ وقت يادتون نره انسان احسن الخالقينه

  • مهدی
    مهدی | ۲۶ مهر ۱۳۹۴

    موضوع خوبی بود لطفا کمی هم درمورد سفر در زمان مطلب بگذارید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی