ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پل طبیعت تهران و حضور در بین سازه های برنده جوایز سالانه A+

روز گذشته برندگان جوایز سالیانه A+ معرفی شدند و به معمارن و طراحانی تعلق یافتند که سازه هایی را برای بهبود و افزایش کیفیت زندگی روزانه مردم نقاط مختلف جهان طراحی کرده اند. جالب است ...

تیم دیجیاتو
نوشته شده توسط تیم دیجیاتو | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

روز گذشته برندگان جوایز سالیانه A+ معرفی شدند و به معمارن و طراحانی تعلق یافتند که سازه هایی را برای بهبود و افزایش کیفیت زندگی روزانه مردم نقاط مختلف جهان طراحی کرده اند. جالب است بدانید پل طبیعت تهران و مهندسینی که در ساخت آن دخیل بوده اند نیز موفق به دریافت جایزه ی مذکور شده اند.

در ادامه ی مطلب نگاهی داشته ایم به هشت سازه ی برتر امسال که توانسته اند توجه داوران رویداد فوق الذکر را به خود جلب نمایند. با دیجیاتو همراه باشید.

پل طبیعت | شرکت سازه های پارچه ای دیبا | ایران

1

به جای ساخت یک سازه ی ساده که قرار بود پارک های دو طرف یک اتوبان در تهران را بهم متصل نماید، طراحان در این شهر تصمیم گرفتند پلی را بسازند که بسیار شگفت انگیز باشد. در پل طبیعت طبقات مختلف و مسیر های گوناگون که نورپردازی فوق العاده ای دارند سبب می شوند تا عابرین برای پیاده روی هیجان و اشتیاق بیشتری داشته و به دنبال طی کردن مسیرهای مختلف و متنوع در این سازه باشند. برای کسانی که از پیمودن راه خسته شده اند نیز محل های فراوانی برای نشستن و استراحت کردن در نظر گرفته شده و حتی فضایی نیز به رستوران اختصاص یافته. ناگفته نماند طراح اصلی این پل معمار جوانی با نام لیلا عراقیان است.

Glacier Skywalk | کانادا

2

این پل در ارتفاع ۵۴۷ متری و میانه ی رشته کوه های راکی کانادا بنا شده و واقع گشتن آن در نقطه ای خاص و منحصر به فرد از پارک ملی Jasper باعث فراهم آمدن منظره ای بسیار وسیع و دیدنی در مقابل آن بوده است. سازه مورد بحث بدون نیاز به اتصال های کابلی از روی کوه به سمت بیرون متمایل گشته و به افراد امکان ایستادن در فضایی معلق بین زمین و آسمان را می دهد تا در همین حین بتوانند از مناظر موجود لذت مضاعفی ببرند.

تونل پورت میامی | ایالات متحده آمریکا

3

این سازه ی زیر زمینی با مسافتی به طول ۱۲۸۰ متر بندرگاه میامی را به آزاد راه های اطرافش متصل می کند. معماران در حین ساخت آن تصمیم گرفتند به جای ایجاد ورودی هایی معمول و ساده یک بنای هنری را بدل به راهی برای پا گذاشتن به تونل نمایند. حالا رانندگان در یک سازه بتونی زیبا که با رنگ نارنجی نورپردازی شده به زیر زمین راه یافته و از نظرها محو می شوند. در داخل تونل هم طرح های گرافیکی جذاب با رنگ های مختلف مقدار عمق و مسافت طی شده را اطلاع می دهند تا کسی حین رانندگی خوصله اش سر نرود.

ترمینال ۲ فرودگاه بین المللی Chhatrapati Shivaji | هندوستان

1209961179935894310

ترمینال جدید احداث شده در فرودگاه شهر بمبئی قرار است سالیانه برای ۴۰ میلیون مسافر فضایی آرامش بخش و راحت را فراهم نماید. این ترمینال در زمینی به مساحت ۶۹۶۷۷ متر مربع بنا گشته و یکی از بزرگترین سقف های ساخته شده در جهان را برفراز خودش دارد. نکته جالب در اینجاست که سقفی تا این حد وسیع تنها توسط ۳۰ ستون نگهداری می شود. از ستون های مذکور در حین ساخت ترمینال به عنوان بالا بر نیز استفاده می شده تا دیگر نیازی به جرثیقل های ویژه نباشد.

Shipyard Cranes Lighting Giants | Skira | کرواسی

1209961180062520358

کارخانه کشتی سازی اولجانیک در شهر پولای کشور کرواسی، در سال 1856 ساخته شد و حالا از آن به عنوان یکی از قدیمی ترین کارخانه های فعال کشتی سازی یاد می شود. نور افشانی شبانگاهی، جرثقیل های عظیم را تبدیل به موجودات غول پیکری می کند که توجه تمام مردم منطقه را به خود جلب کرده و بندر شهر را به نقطه ای دیدنی تبدیل می نماید. این ایده فوق العاده ساده که می تواند هر نقطه صنعتی شهر را زنده نگه دارد، تنها با استفاده از 73 لامپ LED انجام می شود. به لامپ ها برنامه ای داده شده تا در فواصلی مشخص، نورافشانی را آغاز کنند. از آنجایی که هر روز جرثقیل ها تغییر جهت می دهند، هر شب نمایی متفاوت بندر پولا را مزین می کند.

در میانه هتل MARK I & II | کره جنوبی

1209961180336583462

آنچه که می بینید، دو ساختمان بزرگ است که به وسیله یک هتل کوچکتر به هم متصل شده اند. این منظره را تنها در گوانگجو کره جنوبی خواهید یافت. این هتل کوچک که محل اقامتی موقت اما دلنشین است درون یک ماشین تعبیه شده تا برای ساعاتی پذیرای مهمانان اش باشد. آنچه که هتل کوچک را جذاب می کند، طراحی درونی و بیرونی آن است. از بیرون نمایی را مشاهده می کنید که شباهت بسیاری به ساختمان های اطراف دارد و از درون هم محلی آرام بخش است.

پل Schaufelschlucht| اتریش

1209961180391502118

همانند یک پل ساده به نظر می رسد اما در حقیقت بخش کوچکی از پروژه ای زیرساختی بسیار بزرگ برای ساخت جاده ای میان کوهی و زیبا در رشته کوه های آلپ کشور اتریش است. طراحی خاص آن سبب شده که بسیار مورد توجه قرار بگیرد. با وجود اینکه از بتن ساخته شده اما احساسی خاص در دل کوه ایجاد می کند، حس می کنید این پل همیشه در این نقطه وجود داشته.

KLEMET | نروژ

1209961180447403814

یک سالن (!) تئاتر نروژی که صرفا برای یک نمایش خاص توسعه داده شد. فضای روستایی این تئاتر منظره ای طبیعی و در عین حال زنده پدید آورده. برج ها از چوب های فرسوده خانه های روستایی اطراف تهیه شده و صندلی هایی که بازدیدکنندگان روی آن می نشستند نیز از تنه های درخت های بریده شده به وجود آمده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • مریم نوروزی
    مریم نوروزی | ۸ آبان ۱۳۹۴

    سلام .من در استان گلستان در شهرستان کوچک آزادشهر زندگی می کنم و بابت اینکه حتی یک پل هوایی ساده هم ندارد خیلی ناراحتم اما توی تهران چنین پل باشکوهیی ساختن من ناراحت نیستم بلکه خیلی هم خوشحالم که در پایتخت کشورم چنین عمارت هایی ساخته شده اما ما چکار کنیم؟؟؟؟؟

  • Moosavi
    Moosavi | ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

    Verrrrrrrrrrrrrrry nic

  • Iman
    Iman | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

    و باز هم فقط رسیدگی به تهران و آباد کردن یک شهر از ایران.تا کی باید فقط به تهران برسن. مگه مردم بقیه ی شهرها مالیات نمیدن پس چرا فقط این مالیاتها برای تهران خرج میشه؟؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی